נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

גלגלי מהפכת הבירה שעוברת על ישראל בשנים האחרונות ממשיכים להתגלגל. בדומה לתעשיית היין שעברה מהפכה דומה לפני עשור ויותר, גם משקה הלתת הצונן ממשיך להתקדם והגיע הזמן שזה יקרה במדינה חמה כמו שלנו.

פסטיבלי בירה הם לא עניין חדש, מידי קיץ מתרחשים אירועים שונים ברחבי הארץ, הרבה מבשלות בוטיק ומבשלות מסחריות גדולות המציגות את מרכולתן, אינספור טעימות, מוזיקה, הופעות חיות ושאר אטרקציות. השנה חברת  איש הענבים שחרטה על דגלה את קידום היין, הבירה, הקפה וגם שמן הזית המעולה ומארגנת מידי שנה תחרויות וכנסים בנושא (TerraVino  ו-TerraOlivo) יזמה את כנס הבירה המקצועי הראשון. ולהבדיל מפסטיבלי הבירה הסואנים שהתרגלנו אליהם, בשלושת ימי הכנס, (בתאריכים 10-12 באוקטובר) בשלני הבירה הביתיים, אנשי מקצוע מתחום המסעדנות וחיי הלילה וכמובן חובבי בירה שרוצים להרחיב את הידיעה בנושא, ישמחו לגלות שלל הרצאות מקצועיות בנושא שיועברו מפי מומחים מכל העולם ומישראל. מלבד ההרצאות תתקיים גם תחרות הבירה עם מותגים מכל העולם שתבוצע בסטנדרטים בינלאומיים ולבסוף גם יריד בירה כמיטב המסורת שיסגור את הכנס.

"זה הרבה יותר מיריד טעימות סטנדרטי" מסביר שגיא קופר, מאושיות היין הישראלי, מבקר וכתב יין ובירה מזה שנים רבות והמנהל המקצועי של הכנס, "יהיה כמובן יריד שכאמור יסגור את הכנס אבל זה הרבה יותר מכך. הזמנו מומחים אובייקטיביים מכל ארצות הבירה המובילות כמו צ'כיה, גרמניה, אנגליה ובלגיה וכמובן מישראל, שיעבירו הרצאות וסדנאות טעימה בשלל נושאים וכל מי שאוהב לשתות ורוצה להרחיב את הידע שלו, הכנס הזה מיועד בשבילו. מלבד זאת כמובן שהמון מבשלי בירה ביתיים ואנשי מקצוע יפקדו את הכנס לשמוע מה יש לבלגים או לאנגלים להגיד על הבירות שלהם באופן אובייקטיבי. המומחים שיבואו הם לא דווקא רק נציגים של מבשלות, אלא עיתונאים, ומבקרים מקצועיים שמגיעים עם גישה מעט שונה ואובייקטיבית", מלבד ההרצאות תתרחש כאמור גם תחרות הבירה, ולהבדיל מתחרויות קודמות בארץ שהתמקדו במבשלים ביתיים המגישים את הבירה שלהם למבחן, הפעם התחרות מסחרית לחלוטין, "יש סטנדרטים בינלאומיים, השופטים יהיו מהארץ והעולם וכל המותגים שישתתפו הם מסחריים, קטנים וגדולים שהגישו את הבירות שלהם למועמדות, מתוך מטרה לקטוף פרסים בתחרות בינלאומית", מסביר קופר, ההרצאות כאמור יתרכזו בשלל נושאים כמו "צ'כיה: ערש הפילזנר והבירות המודרניות" או בירות מסחריות מול בירות בוטיק, וגם 'בלגיה סגנונות רבים לה'. "הכי חשוב", מדגיש קופר בחיוך, "זה להגיע בתחבורה ציבורית ולהשאיר את הרכב בבית כי בסופו של יום הולכים לשתות והרבה".

לפירוט ההרצאות ולהזמנת כרטיסים לימי הכנס לחצו כאן. להזמנת כרטיסים ליריד הטעימות לחצו כאן.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רותם דרוב

מתוק אך עדיין כשר
הכי מפורסם והכי אלמוני
על זאטוטים, סיפורים והמבורגרים
חדש בעיר
דניאל רוגוב הלך לעולמו
לעולם בעקבות השמש
מבשלים הזדמנויות
סיפו קורה פה
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
אחרי 20 שנה מסעדת מסה הוותיקה נסגרת
מסעדת השף הערבית שאתם לא מכירים
מסעדות שף בתל אביב – גורמה פנומנאלי לסקרנים בלבד