נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת מסה, אשר נחשבת לאחת המסעדות היקרות והיוקרתיות בארץ, נסגרה היום במפתיע, עובדי המסעדה עודכנו רק הבוקר על סגירתה. המסעדה נפתחה ב-2004 בקול תרועה רמה, על ידי ארבעה שותפים: מור אשכנזי, גבי ארבוב, איציק המל ואביב משה, ברחוב הארבעה בתל אביב והיתה פורצת דרך בעיצוב והמיצוב היוקרתי שלה.

לאורך השנים זכתה מסה לפופולריות רבה ולביקורות נלהבות של מבקרי מסעדות מובילים ואף להכרה בינלאומית. היא נכנסה לרשימת 80 המסעדות הטובות והחמות ביותר בעולם ודורגה כאחת מ-50 המסעדות היפות ביותר בעולם, על ידי מגזין עיצוב בינלאומי נחשב. מסה זכתה לארח מגוון סלבריטאים מהשורה הראשונה כמו: פינק, בון ג'ובי, ניקולא סרקוזי, טוני בלייר, ג'וליאני ועוד.

במשך שנים ארוכות ניצח על המסעדה השף משה אביב, עד לשנת 2019 בה התפרקה השותפות וכמה חודשים לאחר מכן, נסגרה המסעדה למשך חודשים רבים בגלל מגפת הקורונה. בקיץ 2021 נפתחה שוב והפעם בהובלת השף אסף שטרן, בן טיפוחיהם של השפים מאיר אדוני ומושיק רוט.

השף אסף שטרן הביא עימו ניסיון רב מעבודה קודמת במסעדות מעוטרות בכוכבי מישלן ויצר תפריט ששילב מגוון טכניקות בישול והשפעות קולינריות ים תיכוניות, צרפתיות, איטלקיות ושל מזרח אסיה. השינוי היה ניכר כבר בכניסה למסעדה, אלמנטים עיצוביים ווילונות הוסרו והמראה הפך להיות נקי ועדכני יותר, רק אהילי הענק, הכיסאות בעלי הגב הגבוה והפמוטים מזכוכית נותרו.

מסעדת מסה

צילום: פיקסביי

הכל התנהל על מי מנוחות עד לפני כמה שבועות שההפגנות נגד הרפורמה המשפטית התחילו לחסום את דרכי הגישה למסעדה פעמיים בשבוע. "ההפגנות באיילון ובעזריאלי ממש על הראש שלנו", משתף אחד מעובדי המסעדה ומוסיף "דרכי הגישה למסעדה סגורות מאז שהתחילו לחסום פעמיים בשבוע את הכבישים". מכאן הדרך לסגירת הדלתות לצמיתות היתה קצרה ומסה נסגרת בעצב אחרי כמעט 20 שנה.

לשמחתנו הסצנה הקולינרית בתל אביב הרבה יותר מפותחת היום מאשר ב 2004, אז נפתחה המסעדה. לכן לכל מי שמחפש מסעדות בסגנון של מסה, אנא הרגעו, יש עוד מגוון רחב של מסעדות שיכולות להתאים: קפה פופולר בהובלת השף אבי ביטון, קלארו של השף רן שמואלי, מסעדת שילה הוותיקה והמעולה של השף שרון כהן, מסעדת מנסורה בהובלת השפים: אלעד דגן וטל סוחמי ועוד. אז נכון, אמנם לא נשאר רעבים, אבל תמיד עצוב כשמוסד קולינרי כזה או אחר - במיוחד אם היה מאבות היסוד של המסעדנות בארץ ונסגר לצמיתות.

 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?