נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אין מה לעשות, המושג "מסעדה ערבית" מעלה בנו קונוטציה של סטקייה עממית בתחנת דלק. אך זה כבר סוד גלוי שמתחת לרדאר, בזירת הקולינריה המקומית, צמח לו בשקט בשקט ז'אנר של מסעדות שף ערביות, שהמנות של חלקן לא נופלות ממנות של מסעדות מישלן. אחת הדוגמאות הבולטות והפחות מוכרות למסעדה שכזו, היא מסעדת אל טרס - EL TERRACE המצוינת, שממוקמת על הטיילת בהרצליה ומחלונותיה הגדולים נשקף הים התיכון בשיא תפארתו.

צילום: אנטולי מיכאלוצילום: אנטולי מיכאלו

סוד הקסם של המסעדה: טלאים שגדלים במרעה פרטי וחומרי גלם טריים

הטלה המעושן שמגישים במסעדה הוא אחד הטובים שנתקלנו בו, ולא בכדי. הבעלים של המסעדה מגדל את הטלאים במרעה פרטי, לאחר שבחר אותם בקפידה והאכיל אותם כראוי. פרט לטלה, גם שאר הבשרים המעושנים שמוגשים במסעדה ערבים מאוד לחך. מרכיב נוסף שהופך את המנות במסעדה לכאלה שטעמן מתגלגל על הלשון, גם אחרי שמסיימים לאכול, הם חומרי הגלם הטריים שמוסיפים רעננות וטעם נפלא למנות.

אך אלו לא רק הבשר האיכותי או חומרי הגלם הטריים שהופכים את האוכל במסעדה ליוצא מן הכלל. את המצוינות של המסעדה ניתן לזקוף לזכותו של עלא יעקובי, השף הצעיר (22) והכישרוני, שכוכבו רק מתחיל לדרוך ושבלט בתפקידו הקודם כסו-שף במסעדת "שגב אקספרס" של השף שגב משה.

אחרי העבודה בשגב, ביעקובי בערה האש לפתוח מסעדה משלו, ואת החלום הוא הגשים יחד עם אחיו, אמין. "לעלא אולי אין תעודות, אבל את הכישרון שלו אפשר להרגיש במנות של המסעדה", מספר לנו אמין. "אנחנו מגישים אוכל ערבי משודרג, בשר הכבש שלנו איכותי מאוד – ולצד הבשר תוכלו למצוא גם פסטות, דגים, וקוקטיילים מיוחדים, כשהכל נעשה בתשומת לב מרבית", הוא מוסיף. מסעדת אל טרס נפתחה כחודש לפני התפרצות נגיף הקורונה, אך נסגרה ושופצה באותה תקופה. ב-2021 המסעדה קמה לתחיה בפול פאוור.

צילום: אנטולי מיכאלוצילום: אנטולי מיכאלו

אסור לפספס

קשה לבחור, כל המנות של אל טרס מגיעות כשהן ממש 'מצוירות' על הצלחת. הן מסעירות אך משלבות בתוכן גם עדינות. למרות האתגר, בחרנו עבורכם כמה מנות שאתם חייבים לטעום.

כתף טלה מעושן

אי אפשר לפספס את העובדה שמדובר בבשר שעושן ברמה הקולינרית מן הגבוהות בארץ. אפשר לחוש בכל ביס במנה שמדובר בבשר איכותי, שהמסעדה בחרה בקפידה – טוב, ככה זה כשיש את הפריבילגיה להגיש בשר הום מייד וטרי. ידי הקסם של שף יעקובי מצליחות לייצר את הביס המושלם, שמגיע במילוי אורז, על מצע של צנוברים ושקדים קלויים – כמיטב המסורת. לטעמנו מדובר במנה הכי טובה במסעדה! וכאמור, התחרות לא פשוטה בכלל (מחיר לפי משקל).

צילום: אנטולי מיכאלוצילום: אנטולי מיכאלו

ספריבה טלה

כמו שאתם מבינים, אנחנו עדיין נשארים במחוזות של בשר הטלה, כי כשהבשר ברמה כל-כך גבוהה אנחנו מתמכרים בקלות, מודים. רק לידיעה, בכל הנוגע לבשר כבש, ככל שהטלה צעיר יותר כך הבשר נחשב לאיכותי יותר, ובמקרה הזה, לגמרי אפשר להרגיש שמדובר בבשר מהזן המשובח ביותר. אז בדיוק כמו הכתף, גם במנת הספריבה קיבלנו בשר איכותי, שהוא חגיגה של טעמים מופלאים שמענגים את החך. המנה ממולאת בעלי גפן שנעשים בעבודות יד, ומשלימים את בשר הטלה בהרמוניה מדויקת.

מנות ראשונות יצירתיות ומגרות

לצד המנות העיקריות המשובחות, המסעדה מציעה גם מנות ראשונות מעולות – מצאנו את המצטיינות שביניהן, הראשונה היא אטאייף דג (56 שקלים), הממולא בדג סלמון שמוגש לצד טחינת שקדים, קרם סלק, שמן בזיליקום וקרם חציל שחור.

נסו גם את קרפצ'יו החציל (48 שקלים) - בשר חציל קלוי, סלסלת עגבניות פיקנטיות, צנונית, צ'ילי אדום, גבינת פטה, טחינה גולמית, סילאן, שערות חלווה וגרגירי רימון. מדובר במנות מרשימות, יצירתיות, והכי חשוב – טעימות בטירוף!

מסעדת אל טרס לוקחת את הבשר המעושן לרמה אחרת. היד המתבלת מורגשת בכל ביס, ואי אפשר לפספס את העובדה שחומרי הגלם והתבלינים מטופלים בעדינות, חכמה, כישרון ותשוקה אמתית, מה שיוצר מנות טעימות ופשוט יוצאות מן הכלל.

אל טרס - EL TERRACE, רמת ים 50, הרצליה פיתוח. 053-9349884

צילום: אנטולי מיכאלוצילום: אנטולי מיכאלו

ליצירת קשר עם סתיו קורן

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
השף ארז קומרובסקי: לא הייתי בוחר בדובונים וטעמי
ניב גלבוע: "הביקורות הרעות שלי הן גם הכי אהובות"
החופש לאכול - "מעכשיו גם הסוכרתיים ייהנו במסעדות"
בוקר בקפה גרג (צילום: באדיבות המקום)
יום האהבה הוא מעט מלאכותי. אני מטפח את שלי כל יום
מתכונים לארוחת הצום: מה אוכלים לפני תשעה באב?
"אני הולך – המסעדה שלכם" - חיים כהן בראיון מיוחד
לילה לבן תל אביב 2022- האירוע שאסור לכם לפספס
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח