נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הרשת החברתית אינסטגרם שהושקה רק באוגוסט השנה, מאיימת עוד רגע להפוך במהרה לרשת החברתית השלישית בגודלה, מיד אחרי הענקיות פייסבוק וטוויטר, עם 15 מליון משתמשים בפחות מחצי שנה.

למי שלא מכיר, זוהי אפליקציית שיתוף תמונות, הקיימת בינתיים רק באייפונים ואייפדים (בקרוב גם באנדרואיד) ומאפשרת למשתמשים בה לצלם תמונות, לעבד את התמונה בעזרת פילטרים שיוצרים מראה וינטג' רטרו שהופך תמונות סלולריות פשוטות לתמונות יפות לעין, כשאת כל זה חולקים עם חברים. בעזרת תגיות לכל תמונה שמוסיפים, אפשר לאתר משתמשים שהם לא ממעגל החברים שלכם, ושלא כמו בפייסבוק למשל, תגלו שאם תהיו פעלתניים מספיק, יעקבו אחריכם אנשים מיבשות אחרות ואפילו די בקלות.

אבל לא אתר גאדג'טים ואפליקציות אנחנו כי אם אתר העוסק בקולינריה ומסעדות, ובאנו להציג לכם את אורן לוקסנבורג, שבאין שיטה למדידת פופולאריות, אנחנו נקבע שהוא אולי המשתמש בעל מספר העוקבים הרב ביותר בישראל. בזמן שאחרי אושיות מוכרות בכל בית כמו אסי עזר עוקבים כמעט 5000 איש, אחרי אורן לוקסנבורג, בן 35, שף בעברו וכיום נמצא עמוק בעולם המסעדנות, אך לא בתוך המטבח, עוקבים לא פחות מ-16,000 איש, בכל רחבי העולם!

ה'פיד' של לוקסנבורג (תמצאו אותו באפליקציה תחת השם orenluxy) מתעסק בעיקר בקולינריה, המון מנות שהוא מבשל, שהוא אוכל או צילומי שווקים וחומרי גלם, חגיגה אמיתית לכל מי שאוהב אוכל ואוהב לאכול במסעדות. נפגשנו איתו כדי לנסות להבין את סוג הקסם או אולי לפצח את השיטה. לאחר שעבד במסעדות נחשבות כמו אורקה, הקים מסעדות כמו בריבה בנמל וכיכב ברוטשילד קיטשן, מאס לוקסנבורג באינטנסיביות השוחקת של המטבח הזה ופנה כאמור לייעץ ולעזור למסעדנים חברים, המון שיטוטים בין מטבחים של מסעדות שונות והמון מנות שעוברות תחת האייפון שלו, הוא גילה את אינסטגרם, התאהב באפליקציה והתחיל לעלות צילומים "בפייסבוק יש המון רעש מיותר ובאינסטגרם יש לי שקט" הוא מסביר את קסם האפליקציה, "זה ממצה ופשוט, תמים וקל -  למצוא תמונה, לעשות לה לייק או להגיב עליה ולהמשיך, אני אוהב אוכל כמובן ואוהב גם לצלם אותו, ויוצא שאני מבקר בארבע, חמש מסעדות ביום, המון דברים לצלם", הוא מחייך. לא תמיד לוקסנבורג צילם, הכל התחיל מצילום מתכונים לאתרי אינטרנט וצילומי מנות לכתבות שלו, "גיליתי שאני אוהב לצלם את המנות, אפילו יותר מלכתוב עליהן", הוא מספר על הרגע שבו התחיל תחביב הצילום.

לגלריית תמונות של לוקסנבורג

"אני אוהב את האינסטגרם בגלל התמימות, אין שם דרך להתעשר כמו בפייסבוק, ואין מסחריות, אין דפים של חברות שמנהלים אותם עובדים שזהו תפקידם, יש נטו תשוקה של אנשים לאמנות הצילום, אפילו אם הם לא צלמים מקצועיים, שלא כמו בפייסבוק שם יועצים של חברות או יחצנים של סלבס עמלים על סטטוסים במשך שעות, אני תמיד משתדל להציג את האמת שלי. תשמע, אני לא שף מוכר באמת" הוא מסביר בצניעות," אני לא מופיע בתוכניות בישול או בהשקות, אני גם לא מצלם את עצמי בנרקיסיסטיות כדי להיות מוכר, הרוב צילומי אוכל או של החתולה שלי". הוא מסכם "וזה כנראה מה שאנשים אוהבים".

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רותם דרוב

מתוק אך עדיין כשר
על זאטוטים, סיפורים והמבורגרים
חדש בעיר
בירה אינטרנשיונל
דניאל רוגוב הלך לעולמו
לעולם בעקבות השמש
מבשלים הזדמנויות
סיפו קורה פה
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
אחרי 20 שנה מסעדת מסה הוותיקה נסגרת
מסעדת השף הערבית שאתם לא מכירים
מסעדות שף בתל אביב – גורמה פנומנאלי לסקרנים בלבד