נגישות
נגישות

התוספות המשוגעות ביותר שתמצאו על ההמבורגר שלכם

מאבקת סוכר ועד תלתלי אורז קריספיים, מטחינה ועד קונפי מנגו: אלו התוספות הכי פחות שגרתיות שמוגשות על המבורגרים נכון להיום בישראל

שפים חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 08/09/2019, 11:33
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

המבורגר וצ'יפס ב-papa שוהם (צילום: באדיבות המקום) ים של הפתעות בכל ביס. סלבדור דאלי במסעדת papa שוהם (צילום: באדיבות המקום)

זה לא פשוט לברוא מחדש מנה כל כך קלאסית כמו המבורגר. ויש שיגידו בכלל שכשהלחמנייה איכותית, כשהירקות טריים, כשהקציצה משובחת וכשהצ'יפס מגיע עם מיונז וקטשופ של הלמנס, אין שום צורך להוסיף תוספות ושדרוגים. ובכל זאת, בשוק הרווי של ההמבורגרים בישראל, לא פשוט לבלוט. לאור זאת אין זה פלא שמיטב המסעדנים והשפים עושים ימים כלילות בניסיון להמציא את הגלגל מחדש.

מכורים להמבורגר? ים של הטבות במועדון של ישראל

בכתבה שלפניכם תמצאו מספר מקומות מומלצים שבחרו לקחת את תחום התוספות צעד אחד (אם לא עשרה) קדימה. מכירים מסעדות שמציעות תוספות לא שגרתיות שפספסנו? נשמח אם תשתפו אותנו בתגובות...

המבורגר בוופל בלגי עם אבקת סוכר? כן בבקשה!

את המסע המופלא שלנו בחרנו לפתוח מכל המקומות דווקא בשוהם שבחבל מודיעין. יתכן שהמיקום יגרום לכם להרים גבה אבל זה רק בגלל שעוד לא יצא לכם לבקר ב-PAPA, שבשנה האחרונה הצליחה למצב את עצמה כמקדש קרניבורי רציני ביותר (השם נבחר משום שהמתכון הסודי לקציצות הנהדרות שלה, עובר מאב לבן כבר שלושה דורות).

לצד תוספות מוכרות כמו בצל מטוגן וביצת עין, תמצאו בתפריט גם תוספות קצת פחות שגרתיות כמו אננס וחזה אווז צרוב ואם לא די לכם בכך, תוכלו להמשיך למחוזות הביזאר ולגלות שם למשל המבורגר העונה לשם פיקאסו, המוגש בתוך וופל בלגי פריך ומגיע עם ביצת עין ואבקת סוכר אך ללא ירקות. כמו כן, כולל התפריט של PAPA  המבורגר המוגש עם חצילים מטוגנים, ביצה קשה וטחינה (סלבדור דאלי) והמבורגר עוקצני בשם דייגרו ריברה המגיע עם נאצ'וס, חלפיניו ורוטב סרירצ'ה.

פאפא - PAPA - הדקל 30, שוהם, 053-9416298
להזמנת שולחן בפאפא - PAPA

המבורגר עם וופל בלגי במסעדת papa שוהם (צילום: באדיבות המקום) איפה הסוכריות? המבורגר עם וופל בלגי במסעדת papa שוהם (צילום: באדיבות המקום)

גורדוס חולון: מוגזם מוגזם מוגזם

משוהם נעשה קפיצה קטנה לחולון וננחת במסעדת גורדוס, שחגגה לאחרונה שלוש שנים של הצלחה מסחררת. מוגזם היא ללא ספק מילת המפתח במסעדה המיוחדת הזו, המתארת היטב פחות או יותר כל מנה ומנה בתפריט. רוצים דוגמה? בבקשה – המנה שעונה לשם דאבל טראבל / פפרוני בורגר, כוללת שני בורגרים במשקל 120 גרם האחד, עם מלא מלא גבינת צ'דר, הנתונים בין שני סלייסים של פיצה פפרוני.

ומה בנוגע למשל לאו לה לה / קרואסונבורגר? ובכן כאן כבר מדובר בבורגר 220 גרם המוגש בתוך קרואסון חמאה טרי עם מיונז, חסה, עגבנייה, בצל מטוגן בצ'ילי מתוק, צ'דר, חזה אווז וסלט ביצים. וכן, זה טעים ומופרך בדיוק כמו שנדמה לכם ואפילו יותר.

חשוב לציין כי עם כל הכבוד לתדמית הקרניבורית של גורדוס, קברניטי המקום דואגים לפנק גם את ציבור הטבעונים שיכולים להזמין במקום את הגרינבורגר  - פטריית פורטובלו ממולאת בשמפיניון, טופו ושום המוגשת בלחמנייה ירוקה עם פסטו טבעוני, עלי אייסברג פריכים, טבעת בצל סגול ועגבנייה.

גורדוס - שד' ירושלים 222, פארק פרס, 053-4273744

המבורגר דאבל טראבל במסעדת גורדוס חולון (צילום: באדיבות המקום) בשר, גבינה ופפרוני. המבורגר דאבל טראבל במסעדת גורדוס חולון (צילום: באדיבות המקום)

יותר מבר. הרבה יותר...

במסעדת More than bar במודיעין, תמצאו בצלחת את כל המהפכנים הגדולים בהיסטוריה - כל אחת ממנות ההמבורגר מושפעת מהמטבח המקומי של מדינה אחרת ונקראת על שמו של המהפכן המזוהה עם המדינה. כך למשל ההמבורגר שנקרא על שם נפוליאון, מגיע לשולחן עם רוטב גבינה כחולה ויין לבן, פירות יער וטבעות בצל פריכות. זאת בזמן שפידל קסטרו לדוגמה, מגיע עם תוספת של אננס, קונפי מנגו, חלפיניו, קונפי שום וגבינת צ'דר.

אנחנו התאהבנו מעל הראש בפרידה קאלו, המגיע עם שעועית שחורה, גוואקמולי, צ'דר, חלפיניו ושמנת חמוצה ונמליץ לכם גם לתת צ'אנס לוויליאם השלישי, המגיע עם פטריות קצוצות עם ערמונים ואגוזים, חרדל דיג'ון ומוצרלה, כשהוא עטוף בבצק הנאפה בתנור (תודו שכזה המבורגר עוד לא יצא לכם לפגוש).

ואיך עושה המבורגר?

שגב משה, השף שלא נח לרגע, מגיש בשגב קראנץ' בורגר, את ההמבורגר היחיד שכל ביס ממנו הוא תענוג לאוזניים. זאת הודות לתוספת הייחודית של תלתלי האורז הקריספיים המתפצפצים בפה בזמן הלעיסה. לתוספת קראנצ'יות, ניתן להזמין מעל ההמבורגר גם שניצל פריך ובנוסף תמצאו בתפריט התוספות גם חציל וטחינה (ישראל), נקניקיות צ'וריסו חריפות (ארגנטינה), כתף בקר וטבעות בצל צלויות (אמריקה) וגוואקמולה וחלפיניו (מקסיקו). באופן עקרוני את ההמבורגר ניתן גם להזמין בלי תוספת תלתלי האורז הקריספיים אך באמת שאין סיבה לעשות את זה.

נא להרעיש בספריה שבבאר שבע

הספריה שבבירת הנגב אמנם לא מתמקדת בהמבורגרים באופן בלעדי, אך בתפריט העשיר שלה תמצאו כמה מההמבורגרים היותר מעניינים בסביבה. לדוגמה ניתן לדבר על ההמבורגר שעונה לשם המלכותי רויאל בורגר, המגיע עם תוספת של נתח כבד אווז צלוי, ריבת בצל ביין אדום ובלסמי, איולי פטריות כמהין שחורות, חסה, עגבנייה ובצל פריך. רוצים עוד אחת? אז קבלו בבקשה את הקבבורגר, הכולל קציצה מתערובת של עגל, טלה ועשבי תיבול, המוגשת בלחמניית המבורגר עם איולי לימון כבוש ואריסה, טחינה, חציל מטוגן, חסה, עגבנייה ובצל. בזכות כל הטעים טעים הזה, המקום הפך להיות רשמית הספריה האהובה עלינו בישראל.

הספריה - נפחא יצחק 25, באר שבע, 053-9365888

המבורגר ביומנגס (צילום: תומר בורמד) מבחר תוספות של 20 גבינות! המבורגר של יומנגס (צילום: תומר בורמד)

כל הטוב שבעולם ביומנגס

לא באמת חשבתם שנפסח על רשת יומנגס, שמיומה הראשון הציעה מבחר בלתי נתפס של תוספות, נכון? יומנגס החלה את דרכה ב-2010 כיוזמה משפחתית צנועה ותוך זמן קצר הפכה לרשת המפעילה סניפים בנשר, צומת רופין, כפר סבא וגבעת ברנר. כולנו רק תקווה, שמגמת ההתרחבות תימשך לעד.

אם היינו רוצים לפרט אודות כל התוספות בתפריט המוגזם במיוחד של יומנגס, היינו צריכים להקדיש לנושא כתבה שלמה. לכן על קצה המזלג נציין כי ביומנגס מציעים למשל מבחר של כעשרים גבינות שונות, כשבין השאר מדובר בגבינות מיוחדות כמו ברוסן פלפלים, צ'דר מעושנת, גאודה פסטו ומונטשגו.

בנוסף תמצאו בתפריט של יומנגס גם תוספות כמו בייקון והר של בייקון, חמאת בוטנים, פטריות הבנרו, פטריות בשום ויין ומבחר חמאות תוצרת בית. ההמבורגר החביב עלינו באופן אישי עונה לשם פיני ומורכב מבשר בקר, חזה אווז, מולרד, קשיו ומייפל טהור. וכאילו שלא די בכך, היצירה המופלאה מגיעה לשולחן עם מזק מייפל טהור "לשימוש אישי".

לכל סניפי רשת יומנגס

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פאפא בשוהם
053-9416298
גורדוס בחולון
053-4273744

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
אחרי 20 שנה מסעדת מסה הוותיקה נסגרת
מסעדת השף הערבית שאתם לא מכירים
מסעדות שף בתל אביב – גורמה פנומנאלי לסקרנים בלבד