נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קולינריה ותרבות

עם השיפוץ המאסיבי שעבר על התיאטרון הלאומי, בצוותא עם פתיחת כיכר הבימה והחידוש של היכל התרבות הסמוך השתדרגו גם המסעדות ובתי הקפה שמארח המתחם. אל סניף ארקפה שנפתח בהבימה הצטרפה לאחרונה 'רגב בהיכל', הממוקמת בהיכל התרבות והיא מתוכננת להפתח 24 שעות ושבעה ימים בשבוע.

המסעדה נפתחה על ידי נחי לאור, מי שייסד והפעיל במשך שנים את רשת אפרופו בכלל ואת סניף אפרופו הוותיק שפעל במקום, בצוותא עם איש העסקים שי רגב (שעל שמו נקרא המקום). רשימת האנשים שאחראית על המטבח שיכיל ארוחות בוקר ייחודיות, עסקיות ושלל מנות ראשונות ועיקריות, כוללת את השף יואב בר (מארבו) שאחראי בניית התפריט, כשהוא מצוות אליו את השף דוד גולדווסר שעבד איתו במארבו כשהוא יהיה השף האחראי בפועל, על סקציית המתוקים מעוררת ההשראה אחראית השף קונדיטורית נאווה בן יקיר, וגם נחי אלקין – השף ממושב רמות ברמת הגולן, יפציע במקום עם ניחוחות הבישול הכפרי המסורתי והשורשי.

"לקחנו את יואב בר שהוא לא רק שף מוביל, אלא בעל עבר מפואר בבתי מלון ומסוגל להתמודד עם מאות אנשים היוצאים בבת אחת מהופעה בהיכל התרבות והצגה בהבימה", מבהיר נחי לאור הבעלים, "אנחנו במיקום מעולה, עם צוות מעורר השראה כשהמטרה העיקרית היא לספק אוכל שלא מתפשר על איכות חומרי הגלם ומוציא מנות שיכולות להיות מוגשות בכל מסעדת גורמה כשטווח המחירים נשאר שפוי". בתפריט תוכלו למצוא מגוון של ארוחות בוקר, מנות ראשונות כמו 'קוקטייל שרימפס של פעם' (45 ₪), עיקריות כמו נתח סינטה פרוס (79 ₪) פסטות 'שרימפס עגבניות' (58 ₪) וממשיך עם סקציית הטעימות כמו ארטישוק על הרגיל (22 ₪),קוקי סאן ז'אק עם ערמונים וביסק סרטנים ( 44 ₪), תבשילים ביתיים ממטבחו של נחי אלקין כמו תבשיל זנב עגל או תבשיל לחי עגל (38 ₪).

רגב בהיכל – 03-5289289      

היפואית החדשה

אל נמל יפו המתחדש בעוצמה מצטרף השחקנית החדשה – קלימרה (בוקר טוב ביוונית) הממוקמת במחסן 1 בסמוך לסניף loveat הפועל במקום. קלימרה למרות שמה דווקא לא מתמקדת רק במטבח ים תיכוני, אלא גם במטבח אסייתי ושלל בשרים. את המקום פתח שלומי רוטשטיין בצוותא עם עוד שותפים, "הרעיון לפתוח מסעדה תמיד קינן בי" מבהיר רוטשטיין שבעברו שלל קריירות כמו מנהל הפרסום של יינות סגל ואף עבר מכובד בתחום התסריטאות (פלורנטין, ילדות רעות ועוד סרטים קצרים), "הבחנתי בלוקיישן הזה כבר לפני שנתיים וחיכינו בסבלנות שהוא יגמור להתחדש כשבזמן הזה התגברנו על הבירוקרטיה הכרוכה בפתיחת המקום. הקונספט של קלימרה הוא מנות פתיחה ומנות בינוניות בתמחור הוגן, אני אישית לא אוהב להגיע למסעדה לשלם 80-100 ₪  ולקבל סטייק ענקי שנמאס לאכול אותו אחרי כמה ביסים או קערה גדולה של קלמארי או שרימפס שמשעממת אותי, רציתי ליצור תפריט המכיל מנות שאפשר לנשנש או לחלוק בצוותא כדי לקבל מנעד רחב יותר של טעמים". על המטבח אחראי השף גדי בור שעבר ברוקח 73 ובמסעדת שקוף ובתפריט תוכלו לטעום מנות כמו קלימרה - קלמארי סגול צלוי על הפלנצ'ה על קרם לבנה (38 ₪) מקריאן - מולים כחולים בחמאת עגבניות צלויות ואוזו (40 ₪) מנות אסייתיות כמו ואן – סלטים שורשים טריים וברוטב ליים, צ'ילין ומירין (32 ₪) וסוניה – קציצות טלה ושופנדרה (42 ₪). בקיץ יפתחו במקום גם עגלת פאסט פוד עם קונוסים של פירות ים ובירה מחבית במחירים ידידותיים ורוטשטיין מבהיר שהמקום מכוון קודם כל לבילוי, "בא לכם רק לעבור לכוס קפה אחה"צ או כוס בירה עם איזה נשנוש קל? זאת המטרה, לא חייבים לשבת לפתוח שולחן, אפשר גם ליהנות מהנוף על איזה דרינק".

קלימרה – 057-9426849      

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רותם דרוב

מתוק אך עדיין כשר
הכי מפורסם והכי אלמוני
על זאטוטים, סיפורים והמבורגרים
בירה אינטרנשיונל
דניאל רוגוב הלך לעולמו
לעולם בעקבות השמש
מבשלים הזדמנויות
סיפו קורה פה
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח