נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לפי רשימת השמות על כרזה גדולה בכניסה אפשר היה לחשוב שמדובר בטקס האוסקר של הקולינריה הישראלית. מי לא היה שם? צחי בוקששתר ורן שמואלי, תמר כהן צדק מקוצ'ינה תמר ויואב בר ממאראבו ועוד רבים וטובים שתרמו מהזמן הפנוי שאין להם. הסיבה למסיבה היא אירוע סיום שנה רביעי במספר של פרויקט מבשלים הזדמנויות, מסלול ייחודי שמתקיים בתיכון עירוני קריירה, בית ספר מקצועי המופעל על ידי עיריית תל אביב בפיקוח משרד הכלכלה ובשיתוף עם ארגון ויצ"ו. בית הספר הוא ההזדמנות אחרונה לבני נוער שנשרו ממסגרות חינוך פורמליות, ויחד עם השפים מאפשר לתלמידים לפרוץ את תקרת הזכוכית הסוציו-אקונומית ולרכוש מקצוע נחשק.

אביגדור - מתחם אירועים

באירוע נוצץ בנוכחות 200 איש הציגו 45 תלמידי מגמות טבחות וקונדיטוריה את כישוריהם בבישול ובקונדיטוריה. שפים של בית הספר הקנו להם את היסודות והשפים המתנדבים הוסיפו טאצ' טרנדי. "התפקיד שלנו הוא לחבר בין תוכנית הלימודים והתכנים המקצועיים שנלמדים בבית הספר לקולינריה של העולם האמיתי" אומר איל לביא, יוזם ומקדם הפרויקט ושף ובעלים של מסעדות רוקח 73, רוקח ים ורוקח שוק, "רכזת הפרויקט משבצת את השפים שהתנדבו לפי תחומי התמחות. אני בדרך כלל מלמד דגים למרות שהפעם לימדתי טאפאס. כולנו עושים מה שצריך ואין שף שפניתי אליו ולא הסכים להתנדב. התחלנו בשנה הראשונה עם חמישה או שבעה שפים וכיום יש כ-15".

אביגדור, חלל אירועים מעוצב בשכונת מונטיפיורי, נבחר לארח את האירוע. הבעלים והשף רן שמואלי פוקח עין על צוות הסו שפים שלו שמכין דג עם סלט בוטנים מאודים, ירקות שורש וצנונית מוחמצת. בוקששתר מראה לתלמידים איך לחתוך בקלאווה שתצטרף אחר כך לחצילים קלויים ובשר. כל אחד מהשפים מכין מנה שמייצגת אותו ואת המטבח שלו בחומרי גלם, טעמים ופרזנטציה. מנת הדגל של לביא היא פאייה דגים ופירות ים שמתבשלת בחצר במחבת ענק. הריח מושך את המוזמנים ואי אפשר להישאר אדיש לנוכח הצבעים והגודל. "יש פה כל כך הרבה אנשים ששותפים להצלחה וממילא התלמידים הם אלה שעשו את רוב העבודה". אחד התלמידים מגיש לו סיר גדול מלא בציר דגים שתכף יתווסף לתבשיל, ותלמיד אחר מערבב בכף גדולה. רואים עליהם שהם נהנים ויותר מזה – מתרגשים. "לחלק מהתלמידים זהו מפגש ראשון עם אירוע בסדר גודל כזה. הם עברו הרבה בחיים ובאו מרקע שונה לגמרי ועבורם זהו שיא הפרויקט, שמציג עשייה של שנתיים. הם עבדו קשה על הכנת האירוע וההכנות בשטח היו עבודה קשה", מסבירה שרית בן עמי, מנהלת התיכון. היא נרגשת לא פחות מהתלמידים, עוברת בין עמדות הבישול במטבח הפתוח ומשוויצה לאורחים בהישגי הנערים.

הפאייה של השף איל שני

השפים שמשתתפים באירוע נרגשים גם כן אבל זוכרים שהקהל צועד על קיבתו. השף יוגב ירוס מסביר לשני תלמידים קשובים איך מצלחתים שוק אווז עם ניוקי, פטריות פורצ'יני ואפונה סינית. שף יואב בר מקבל ליד צלחות פילה פורל צרוב על פריקי חצילים ונועץ בראש כל מנה ענף עשב תיבול. הפורלים שבר והצוות שלו מכינים, כמו גם חלל האירועים עצמו ויינות יקב תבור שהוגשו בארוחה, כולם תרומה של אנשים וחברות שהתגייסו לתמוך בפרויקט.

השף יואב בר ממראבו

אפילו השחקן עידן אלתרמן מנחה את הערב בהתנדבות. "כשפגשתי את מנהלת בית הספר לא יכולתי שלא להיסחף בהתלהבות ולהירתם לעשייה", הוא אומר ומציג הרכב מוזיקלי של בוגרי המחזור. "אליאס, הזמר, הוא בוגר המגמה והתקבל לעונה הבאה של כוכב נולד", מגלה בן עמי, וכשהשיר מסתיים הקהל כולו מוחא כפיים, מתלמידים וסגל ועד לאורחים מעמותת הנציגים של בית הספר. אלתרמן מזמין את בן עמי לעלות לבמה, ראשונה בשורה ארוכה של נואמים מכובדים, ומחיאות הכפיים הופכות לשריקות ולקריאות התלהבות. היא מודה לאיל לביא שיזם את הפרויקט ולשף קונדיטור ערן זינו מארגן הערב, "לכל התלמידים הנפלאים שבשבילם אנו קמים כל בוקר ולכל השפים שרק יצרו יותר מוטיבציה אצל הנערים לצעוד קדימה". המילים החמות וההתלהבות המידבקת מעודדים את האורחים לפתוח את הארנק, בנוסף ל-280 שקלים ששולמו כדמי כניסה. הסכום שייאסף באירוע מיועד למלגות חינוכיות ומקצועיות לתלמידים כדי להבטיח עבורם עתיד טוב יותר.

בקלאווה עם חציל ובשר של השף צחי בוקששתר
פילה פורל צרוב על פריקי חצילים של השף יואב בר
לאחר ההופעה וההתרמה מגיע תור הקינוחים. השוקולטייר רואי גרשון הבעלים של ROY שוקולד מתכונן לאקשן בעיניים בורקות


והרבה שמחה. "אני כבר שנה רביעית בפרויקט והבנות שעבדו איתי היו נהדרות ובאו עם התלהבות גדולה. הן עבדו קשה והכינו לאירוע מקרונים ו-200 חטיפי מקופלת בעבודת יד", הוא מספר, "עבור התלמידים זו הזדמנות שלא קיימת כמותה לעבוד עם שפים ועם חומרים מהשורה הראשונה. מרגש לראות את ההתרגשות שלהם". המבחר לא היה מבייש אף חתונה טרנדית או מסעדת שף. זינו וצוות התלמידים שלו מכינים טארט אפרסקים, זעתר וקליפות לימון, שילוב קיצי מרענן ומסקרן. השף קונדיטור משה משעלי מראה לחניכיו איך לצלחת צ'ורוס קרמל הדרים וזעפרן עם סורבה יוגורט ומי זהר, ועל הבר מונחים מגשי אלפחורס, עוגיות ומקרונים צבעוניים. האורחים מנשנשים והשפים נחים קצת על זרי הדפנה. "המטרה שלנו היא להראות לילדים שיש סיבה לקום בבוקר ושהם יכולים להצליח בחיים אם ישקיעו וישתמשו בכלים שבית הספר ואנחנו נותנים", אומר לביא. הוא מספר שהפרויקט הזריק חיים לבית הספר שניצב בפני מכשולים תקציביים, ומגלה שתלמידים ממחזורים קודמים כבר השתלבו במסעדות מהשורה הראשונה. "אצל צחי בוקששתר ויואב בר יש בוגרים שעובדים, ולי יש סו שף שהיה חניך בפרויקט. כולנו עושים את זה בכיף ואפשר להגיד די בביטחון שאנחנו נהנים כמו התלמידים, ואפילו יותר". 
 
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
אחרי 20 שנה מסעדת מסה הוותיקה נסגרת
מסעדת השף הערבית שאתם לא מכירים
מסעדות שף בתל אביב – גורמה פנומנאלי לסקרנים בלבד