נגישות
נגישות

קלאטה 15: בין הרצליה לאיטליה בימי קורונה

מסעדת קלאטה 15 רק נפתחה וכבר נאלצה לעבור למתכונת מצומצמת של משלוחים וטייק אווי. איך שומרים על אופטימיות בימים אלו, ומה מאפשר לשרוד את חוסר הוודאות? דו"ח מצב איטלקי

חדשות האוכל המסעדות של rest
נעם פרל
תאריך פרסום: 04/05/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מאיטליה באהבה, גם בקורונה. קלאטה 15, הרצליה (צילום: דניאל לילה) מאיטליה באהבה, גם בקורונה. קלאטה 15, הרצליה (צילום: דניאל לילה)

זה לא סוד שמצב המסעדות בארץ לא מזהיר, בלשון המעטה. לא מעט בתי עסק לא יוכלו לשרוד את מגיפת הקורונה, יאלצו לסגור את דלתותיהם לצמיתות, ולא ברור איך עומד להראות היום שאחרי. אז מה קורה כשמסעדה חדשה ומושקעת במיוחד הספיקה לעבוד בקושי 3 חודשים? שוחחנו עם רייצ'ל מגי, הבעלים של מסעדת קלאטה 15 על התחושות שלה, השאיפות שלה לעתיד ועל אופטימיות:

קלאטה 15 - כל הפרטים
להזמנת משלוח ממסעדת קלאטה 15

רייצ'ל ואנדריאה מגי גרו בעשרים השנים האחרונות בחו''ל, וחילקו את זמנם בין לונדון למיאמי. הם הבעלים הגאים של שתי מסעדות איטלקיות באיטליה ובלונדון, וב2017 החליטו לחזור ארצה וחלמו על המסעדה השלישית. "אני תושבת חוזרת" מספרת מגי, "ובאוגוסט 2017 החלטתי להביא את בעלי האיטלקי ואת ארבעת ילדיי ארצה, הפעם לתמיד. גרנו 14 שנים בלונדון ואז עוד 3 במיאמי, ואחרי שהשתקענו בהרצליה החלטנו להגשים את החלום ולפתוח את המסעדה השלישית שלנו".

הזוג מגי מבינים את החשיבות של איכות, לא התפשרו עד שמצאו נכס שאהבו ופתחו את "קלאטה 15", מסעדה איטלקית יוקרתית עם חומרי גלם איכותיים מיובאים, ושימו לב, גם צוות מטבח מיובא, מאיטליה באהבה. "כל הפסטות שלנו הן בעבודת יד, גם הפיצות, אנחנו משתמשים בחומרי הגלם הכי איכותיים עד רמת הקמחים".

המסעדה החדשה נפתחה לראשונה בסוף חודש נובמבר וממש החלה לפרוח. "עבדנו מעולה, הכול התחיל לדפוק, אפילו כבר היה קשה להזמין מקום והיה צריך לעשות זאת זמן מה מראש. היינו מרוצים, גם הלקוחות, והמקום ממש התחיל לקבל צורה. ואז הגיעה הקורונה".

שומרים על אופטימיות. מסעדת קלאטה 15, הרצליה שומרים על אופטימיות. מסעדת קלאטה 15, הרצליה

ומה קרה מאז?

"מאז אנחנו עושים את מה שכולם עושים. מנסים להתמודד, לעשות כמה שיותר. התחלנו בלעשות משלוחים, כעת גם אושרו איסופי טייק אוואי, אנחנו מנסים לשמור על אופטימיות ומקווים שנוכל לחזור לעבוד איך שעבדנו לפני כן, אסור לשכוח שהצוות שלנו כולו איטלקי, הייתי חייבת לשמור עליהם כאן". לשאלתי האם היא מפחדת על גורל העסק, ענתה מגי ברוגע "לא. אנחנו אופטימיים. לא חשבנו שזה מה שיקרה, אבל אנחנו נעבור את זה. יש פה אהבה רבה והשקעה וזה ממש חלק מאיתנו. אנחנו מנסים לשמור את הראש שלנו למעלה, למרבה המזל אנחנו שוכרים מעזריאלי שיצאו תותחים ומחקו את השכירות ואת דמי הניהול לכל התקופה. זה מאוד עוזר ומחזק, כיף שיש בעלי בית כאלה".

אז אם תהיתם, כמעט בלתי אפשרי להתפרנס ממשלוחים ומטייק אווי. "זה פיצוחים בשבילנו, אבל זה משאיר אותנו בתודעה וגם נותן לנו זמן לשדרג את התפריט, לערוך ניסיונות במנות חדשות, ולהדק את האוכל שלנו כמה שיותר. כשסוגרים מקום, מוציאים ממנו את הנשמה, את האווירה, אנחנו מנסים לעשות הכל כדי לשמר את הדבר הזה, מה שמייחד אותנו".

מתוק גם במשלוחים. קלאטה 15 הרצליה (צילום: דניאל לילה) מתוק גם במשלוחים. קלאטה 15 הרצליה (צילום: דניאל לילה)

כמובן שקורונה היא מגיפה עולמית, וכאמור לזוג יש עוד שתי מסעדות בלונדון ובאיטליה, אז מה עלה בגורלן? ובכן, מגי מספרת שהמסעדה באיטליה שנפתחה לפני כ-3 שנים וממוקמת בפזארו, עיר במחוז מארקה, עדיין סגורה. "באיטליה כבר מדברים על הוראות ליציאה, ואומרים שהמסעדות יחזרו להפתח לקראת יוני. בעלי שם, עם אצבע על הדופק. בלונדון לעומת זאת, שם נמצאת המסעדה הוותיקה שלנו שפתוחה כבר 20 שנה, עוד אין צפי. מה שכן, מהרגע שנאלצנו לסגור, 3 ימים לאחר מכן כבר קיבלנו מענק ממשלתי לחשבון הבנק של העסק, יחד עם ביטול הארנונה לשנה שלמה ותשלומי 80% מהמשכורות לעובדים. לכן, אנחנו קצת פחות מודאגים כי זה הופך את הכל לקצת יותר קל"

מגי מסכמת את השיחה ואומרת ש"באופן כללי חשוב לנו להמשיך לשמור על אופטימיות, אנחנו כבר מחכים לפתוח ומקווים לצאת חזקים ומחוזקים מכל הסיפור הזה".

קלאטה 15 - calata 15 - מדינת היהודים 89, הרצליה, 053-6389543

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
החורף כאן: מתכון לקרמבו אמיתי
אריא מציגה: מזרח תיכון חדש
טשקנט: מנפלאות המטבח האוזבקי
רוזה מציגה: אש ותימרות עשן
אמנות הדגים: מסעדת 4SEA בהרצליה פותחת קיץ
בציר 66: הגרסה הצרפתית והכשרה בגליל
פאפי צ'ולו: פיצרייה ואווירה במרכז תל אביב
מסעדת AKLATY חיפה: בואו לאכול איתי בכרמל
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון