נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנה במשיה תל אביב (צילום: באדיבות המקום) טבע שמשתלב בטבעיות. משיה תל אביב (צילום: באדיבות המקום)

עסקית זו תמיד הזדמנות מעולה ליצירתיות. קונספט הביניים הזה שמחלק את היום לבוקר וערב עם הרבה סטייל באמצע מאפשר לשפים הגדולים לפלרטט עם המטבחים השונים ולשחק אותה. תרתי משמע. עם זאת, ועם יד זהירה על המותן לעתים העסקיות נותנות תחושה של כאילו, של כמעט - כמו זכייה בפרס השני או השלישי בלוטו. שווה מאוד אבל בא עם תחושת חמיצות קלה.

אז רגע לפני האוכל אני אתן את הכותרת שלי – במשיה העסקית היא הדבר עצמו. משחקת לכל הכיוונים, תפורה מכל הכיוונים ואם נחזור ללוטו אז כאן זכינו בדאבל.

חוויה של פעם בצהריים
כמה שנים אחרי שפתח את אונזה וקיטשן מרקט לקח השף יוסי שטרית צעד פנימה למטבח המקומי, משיה. שם המשחק כאן הוא שילובים - טכניקות בישול לצד תבלינים מקומיים, מנות אותנטיות עם ויזואליות בלתי מתפשרת ומנעד של טעמים לצד מוקפדות בלתי מתפשרת (כל כלי ההגשה עשויים מחימר ומפוסלים בעבודת יד. אין כלי אחד זהה לשני).

משיה היא קליפת אגוז המוסקט. מעבר לעובדה שמדובר בתיבול קלאסי של המטבח הערבי, הקליפתיות מכוונת אל השילובים שמסעדת משיה מציעה – מסע קולינרי של טעמים שבאים בשלבים ומתקלפים אט אט בפרשנות מדויקת. לפני שכל הקליפות יתפרקו לנו, ניגש לעניין.

מנות במשיה תל אביב (צילום: באדיבות המקום) כל מנה והסיפור שלה. משיה תל אביב (צילום: באדיבות המקום)

מטבח עילי ומלא סודות
נחתנו בצהריים ישר אל חיק העסקיות. פתחנו עם מגש הראשונות של משיה (כלולות במחיר העיקרית). המגש מגיע עם לחם פרנה, פאי רועים, מטבלים, ועוד כמה הפתעות. אחת הבולטות שבהן הייתה הכנאפה – שכבות של בשר טלה, קצף תפוחי אדמה, קדאיף וורדים מיובשים. ממש כמו עוגת קומות מפוארת ומלאת סודות. שילוב של קצף עם מרקם משגע ונימוח עומד מעל קרקעית יציבה של בשר הטלה הקליל. הפרשנות הייחודית של השף יוסי שטרית באה לשיאה במנה הזאת – יש כאן שופוני ויש עלי ורדים אבל יש בשר ויש טעמים מהודקים בתוך כל האסתטיקה. בחיי שלא הסתכלתי כך בהערצה על המאפה המוכר. המלצה נוספת לשלב הפותח הם הספינג'ים – המאפים האווריריים באים יחד עם פטה וריבת משמשים, ומוכיחים שוב את מה שמבחינתי מהווה את הסלוגן של המקום הזה – השלם גדול מסך חלקיו.

העיקר שטעים פה
וכעת לשיא. העיקרית הראשונה שלנו הייתה מנת פילה לברק עם חמין מתירס שבור, פלפל חריף ופפריקה (146 שקלים). בניגוד לסיבוב הפותח כאן התחושה שפחות באנו לשחק ויותר לאכול. הלברק נחת אצלנו במלוא פריכיותו, מעודן ומדוייק ועם שבבי תירס קריספיים ומושלמים מעל. מנה אלגנטית ומאוד בטוחה בעצמה. המנה הבאה כבר הרשתה לעצמה להתחכם מעט יותר - כופתאות ריקוטה ופרמז'ן, פטריות, דלעת ושמנת חמוצה (98 שקלים). טעמים חזקים ומנעד שלא משתמע לשתי פנים - היצירתיות חוגגת ובטעם טוב.

מלבי ודלעת במשיה (צילום: אנטולי מיכאלו) שילוב נדיר. מלבי ודלעת במשיה (צילום: אנטולי מיכאלו)

חגיגה של זילופים

בדרך כלל, זה השלב שהראש אומר די והגוף רק רוצה לעלות למלון מנדלי שמעל המסעדה למנוחת צוהריים הגונה. הקלילות שמאפיינת את משיה, נותנת גם פה את האיזון הנכון ואת הסקרנות, ובעיקר את התיאבון לרגע המסכם והמתוק של האירוע, הקינוח כמובן. בחרנו במלבי. נשמע מוכר, נכון? אז לא. הכי לא קשור לפודינג הקלאסי. המנה מורכבת מעוגת פיסטוק עם זילופי מלבי ודף דק של דלעת לעטיפה לצד גלידת קרמל וזרעי כוסברה. השכבות כאן מתמזגות כולן לחגיגה מסכמת אחת גדולה. וואו. בחיים לא הערצתי ככה דלעת. קינוח חובה. חבל שאין משלוחי קינוחים במשיה בשעות לילה מאוחרות.

העסקיות מוגשות במשיה בכל יום בין השעות 12:30 – 16:30. גם בשבת. מומלץ כמובן להזמין מקום מראש. בתיאבון.

משיה - Mashya - מנדלי מוכר ספרים 5, תל אביב, 053-9379051

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
משיה בתל אביב
053-9379051

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בילוי קולינרי בתל אביב: בר מסעדה בעיר הגדולה
4 מסעדות מומלצות ליד יער בן שמן
מסעדות בניר דוד והסביבה למטיילים בעמק המעיינות
לבלות ולאכול בכפכפים: 6 מסעדות חוף באילת
רבקה סול: פיצה כשרה בנמל תל אביב
בורגר לג'נדס בחדרה מחזירים את האגדות לחיים
אור גינסברג מארח: סלאס בפשפשים עולה שלב
התיאבון נפתח: ברים עם אוכל טוב
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
סילבסטר 2024 – השנה אוכלים בבית