נגישות
נגישות

מסעדנים מאיימים להשבית את המסעדות בערב האירוויזיון

מאבק המסעדנים ממשיך: עמותת "מסעדנים חזקים ביחד" שבה חברים יותר מ-1000 נציגי מסעדות ובתי קפה ברחבי הארץ, מאיימת להשבית את המקומות בימי האירוויזיון שיתקיים בחודש מאי הקרוב

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 26/02/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

גרמייה תל אביב (צילום: באדיבות המקום) חזקים ביחד. קפה ג'רמייה בתל אביב (צילום: באדיבות המקום)

חשבתם שיהיה נחמד לקחת אורחים מחו"ל שמגיעים לארץ לצפות באירוויזיון לאכול משהו באחת המסעדות של קבוצת R2M של רותי ומתי ברודו או לנגוס בפלאפל של הקוסם או אולי לדגום אוכל מזרח אירופאי אותנטי בסנדר או בקיטון? תשקלו לשנות כיוון ולהכין ארוחה ביתית. עמותת "מסעדנים חזקים ביחד", שבה חברות יותר מ-1000 מסעדות ובתי קפה בכל רחבי הארץ, ממשיכה להחריף את המאבק שלה ברגולציה ובחוקים שהוטלו עליהם לאחרונה על ידי הממשלה. ועכשיו על הפרק: השבתת כל המסעדות ובתי הקפה בכל רחבי הארץ יום לפני וביום של האירוויזיון שיתקיים במאי בתל אביב.

תומר מור, בעלי קפה ג'רמייה בתל אביב, המשמש מנכ"ל העמותה, מסביר כי "זהו אקט מחאה כי הגיעו מים עד נפש. מפרסמים אותנו המסעדות לקראת האירוויזיון, מתגאים בנו, מביאים אלפי תיירים בזכות הקולינריה הישראלית אבל בפועל עושים עלינו את כל ה-PR ואז דופקים וזורקים אותנו".

לדבריו, המאבק היום יומי ברגולציה שהובילה את ענף המסעדנות – שמעסיק כ-200 אלף עובדים ומגלגל מחזור של כ-20 מיליארד שקלים בשנה – למצב קשה. החקיקה האחרונה קובעת שורה של מסים והיטלים שונים, בין היתר מס בגובה 20% על העסקת עובדים זרים (ובנוסף גובה המדינה מס רטרואקטיבית שש שנים אחורה), מיסוי על הטיפים שמקבלים המלצרים, חוק פיקדון עובדים זרים ועוד.

"אנחנו המסעדנים לא מרוויחים כסף, התעשייה בקריסה כבר כמה שנים ולנו נמאס אז הקמנו את העמותה כדי להילחם יום-יום. בעוד שכולם מקבלים תקציבים לקראת האירוויזיון, אלינו רק שולחים יד לכיס ולוקחים. אנחנו לא רוצים שיתנו לנו כלום, אבל מבקשים שיפסיקו לקחת ושיתנו לנו להתפרנס בכבוד בלי מיסוי חונק", מוסיף מור, "אנחנו לוקחים את גורלנו בידינו".

מה המשמעות של השבתת המסעדות באירוע כל כך משמעותי?
"כולנו מבינים שייעלם לפחות יום פידיון מהמחזור אבל אנחנו שבעים מהבטחות סרק והגיע הזמן למעשים ולא לדיבורים. אנחנו קוראים לעוד ועוד מסעדנים להצטרף למאבק של 'מסעדנים חזקים ביחד'", אומר מור.

ומה לגבי הבחירות שיתקיימו לפני האירוויזיון?
"אנחנו לא תולים בכך תקוות רבות. כבר פנו אלינו ממשרד האוצר שנשב לדבר ואנחנו נקדם פגישה אבל הגיע הזמן לתוצאות ולא לשיחות", אומר מור.

אקט המחאה הקודם של העמותה התקיים בנר שמיני של חנוכה, אז הם החשיכו את המסעדות לשמונה דקות במחאה על מדיניות האוצר. בין המסעדות שהשתתפו במחאה הקודמת וככל הנראה ישתתפו במחאה שעתידה להתקיים סביב האירוויזיון אפשר למנות את המסעדות: מיט בר, האחים, NG, קבוצת R2M (הכוללת את הקופי בר, הברסרי, הוטל מונטיפיורי, דליקטסן, דיסקו טוקיו והרצל 16), דא דא ודא, נורדוי, בר א וין, קפה ג'רמייה, קיטון, מקום של בשר, סנדר, רשת ג'ירף, רשת רוסטיקו, פיקוק, רשת סינטה בר, חומוס אשכרה, רשת אגאדיר, רשת ריבר, רשת מקסיקנה, פאסטל, קפה דובנוב, שיפודי התקווה, הלנה, רשת לנדוור, רשת בנדיקט, קקאו, טאטי, לחמנינה, רביבה וסיליה, קמפאי, קפה רוטשילד, 9 ביץ' אילת, אל גאוצ'ו אילת, ג'ויה, אל וסינו , קפה בוקה, מרגוזה, סואי סושי, המטבח של רמה, לחם ושות', שצ'ופק, טש וטשה, תמול שלשום, גשן, תלפיות, הקוסם, ניני האצ'י , טפאו, אנינה, ועוד, כשמידי יום מצטרפות עוד מסעדות למאבק.

מסעדנים ובעלי עסקים המעוניינים להתאגד ולהצטרף למאבק או לקבל עוד מידע אודותיו יכולים לעשות זאת בעמוד הפייסבוק של המאבק

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
חג ״לפני המצות״ שמח!
נויפלד מציג: שישי לווינסקאי
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים