נגישות
נגישות

מחאת המסעדנים: 8 דקות של חושך בנר שמיני של חנוכה

לאור המציאות הבעייתית של שוק המסעדנות בישראל, מחאת המסעדנים עולה שלב: עמותת "מסעדנים חזקים יחד" מובילה את המאבק במדיניות האוצר ונוקטת בצעד מקורי, נועז ויוצא דופן

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 04/12/2018, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הלנה בנמל (צילום: באדיבות המקום) יקחו חלק במחאה הצודקת. הלנה בנמל (צילום: באדיבות המקום)

זה כבר לא סוד שתעשיית המסעדנות הישראלית נמצאת בשנים האחרונות במצוקה חמורה. מסעדות נסגרות בקצב מסחרר, יזמים צעירים מתקשים לפתוח עסקים וגם המסעדנים הוותיקים משמיעים קולות של ייאוש. התעשייה הכל כך חשובה הזו סופגת גזרות לא פשוטות בענייני מיסוי וחדשות לבקרים נאלצת להתמודד עם חוקים שפוגעים בה באופן ישיר ומערימים קשיים על עצם קיומה.

נושאת הלפיד במאבק נגד רוע הגזרות, היא עמותת "מסעדנים חזקים יחד", שמאגדת 3000 מסעדנים מכל רחבי הארץ. העמותה הוקמה בחודשים האחרונים ומהווה כיום את הפנים של התעשייה המעסיקה כ-200,000 ישראלים ואחראית על כ-20 מיליארד שקלים מתוצר המשק הישראלי מדי שנה. ההתארגנות הגיעה למעשה מהשטח, מבעלי עסקים שמתקשים לשרוד ומאמינים באפשרות לשינוי המציאות הנוכחית.

מחאת המסעדנים באדיבות עמותת "מסעדנים חזקים יחד" באדיבות עמותת "מסעדנים חזקים יחד"

הכינו את הנרות
המחאה השקטה תתקיים ביום ראשון הקרוב (9/12/2018) במועד סימבולי במיוחד: נר שמיני של חנוכה. בשעה 19:45 בדיוק, מאות מסעדנים בכל רחבי הארץ יחשיכו את העסקים שלהם במשך שמונה דקות ברציפות. נכון לכתיבת שורות אלה כבר יותר מ-500 מסעדנים אישרו כי יחשיכו את העסקים שלהם כאות הזדהות עם המאבק.

בין היתר מדובר במסעדות הבאות: מיט בר, האחים, NG, קבוצת R2M (קופי בר, בראסרי, הוטל מונטיפיורי, דליקטסן, דיסקו טוקיו, והרצל 16), דא דא ודא, קפה נורדוי, בר אה וין, קפה ג'רמייה, רשת אגאדיר, רשת ריבר, רשת מקסיקנה, מסעדת פאסטל, דובנוב 8, שיפודי התקווה (סניף נמל ת"א), הלנה (קיסריה), רשת לנדוור, רשת בנדיקט, קקאו, טאטי, לחמנינה, רביבה וסיליה, קמפאי (באר שבע), קפה רוטשילד (סניף גבעתיים), תאי צ'ין (קריית טבעון), 9 ביץ' (אילת), לה פיצה (עפולה), אנטריקוטי (פתח תקווה), יפהל'ה (ירושלים), מרגוזה (שוק הפשפשים ביפו), וופל בר (סניף מודיעין) ועוד מסעדות, ברים ובתי קפה רבים נוספים.

באנו חושך לגרש
קצרה היריעה מלהרחיב אודות כל הגזרות הקשות שהובילו למחאה. על קצה המזלג נגלה לכם שמדובר בחוק היטל עובדים זרים (מס בגובה 20% על כל עובד זר שנמצא בישראל בחסת המדינה ולא כזה שהגיע כמומחה מיוחד), חוק פיקדון עובדים זרים, מחסור חמור בעובדים, היעדר תקציבים להכשרות מקצועיות, עלייה מטאורית בשכר העבודה (קפיצה של 33%), עליית מחירים של ספקים וחומרי גלם (ספקי התעשייה העלו מחירים בשיעור של 15%) ופסיקת הטיפים של המלצרים שתוביל בין השאר למע"מ של 17% מהטיפים. עמותת "מסעדנים חזקים יחד" מדגישה שהמאבק שלה הוא להצלת הפרנסה, הבתים והמסעדות של משפחתם ומשפחות כל העובדים הרבים המועסקים בענף. בהזדמנות זו נאחל לכל העוסקים במלאכה חג חנוכה שמח ומי ייתן והמאבק שלהם יישא פירות וישפוך אור על המציאות שמשפיעה על כולנו.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח