נגישות
נגישות

עצמאות 2019: קצביות ואטליזים מומלצים בכל רחבי הארץ

מוסד ותיק ברמת גן, נתחים מקומיים בגולן וקצבייה ששמה הולך לפניה בירושלים - אחרי שבחרתם את הספוט הנכון למנגל, צריך גם לבחור את הבשר המושלם. 10 המלצות לאטליזים שווים ברחבי הארץ

חגים וימים מיוחדים חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 01/05/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בשר משובח הוא המפתח שלכם לחגיגת יום העצמאות מוצלחת וטעימה באמת. בין אם אתם קוראים לזה מנגל, על האש או ברביקיו, החגיגה לא תהיה שלמה בלי בשר טוב, כזה שאתם יודעים מאיפה הגיע, איך טופל, כמה זמן יושן וכך הלאה. לרגל יום העצמאות ליקטנו 10 אטלזים וקצביות מומלצים ברחבי הארץ:

אטליז לגזיאל

השף מאיר אדוני הוא אולי הפרזנטור הטוב ביותר של האטליז של דוד לגזיאל ברמת גן (יש גם סניף מרווח יותר עם מקומות חניה בפתח תקווה). הבשר שאדוני מכין במסעדותיו ובסדנאותיו מגיע מלגזיאל והוא יותר משמח לשתף בטיפים משלו לצליית הבשר שהוא קונה שם. הבשר כשר ויש פה מעדנים כמו צלעות, אנטרקוט על העצם (וגם לא), המבורגר בטחינה עצמית, קבב נהדר, נקניקיות שעושים במקום ועוד הרבה. המחיר לא זול אבל המקום זכה למוניטין משובח ויש הטוענים שמדובר במקום המומלץ בארץ.

עוזיאל 83, רמת גן, 03-6762420; נחשון 28, פתח תקווה, 03-7414864

לגזיאל (צילום: מאיר אדוני/אינסטגרם)כשר ומובחר. לגזיאל (צילום: מאיר אדוני/אינסטגרם)

מושבוצ

במושב רמות ברמת הגולן פועלת מסעדת מושבוצ (שילוב של המילים מושב וקיבוץ אם תהיתם) ומגישה, בין היתר, בשר מהאטליז הפרטי שלהם. האטליז ששמו נודע למרחוק מוכר בשר במקום (לסועדים ולקחת הביתה) ומספק אותו גם ללקוחות ברחבי הארץ במשלוחים עד הבית. בשר בקר הוא לגמרי אחד מהמאפיינים הבולטים של הגולן וכדי להגיש ולשווק בשר טוב, ממקור איכותי ומגידול מקומי, חברו במסעדת מושבוצ בשנת 2015 ליוחאי שניידר ממעלה גמלא והקימו יחד את הקצבייה. משפחת שניידר מטפחת את העדר שלה כבר יותר מ-50 שנה ברחבי הרמה, ללא אנטיביוטיקה וללא זרזי גדילה ועומד בתקן של עמותת חי בריא. המשך הטיפול בבקר שניידר מתבצע במסעדה, שם מיישנים אותו יישון יבש בשיטה מסורתית ומייצרים ממנו במקום את כל מגוון המוצרים, בהם סטייקים (המיושנים לפחות 21 יום), קציצות וקבבים, המבורגרים מעולים, נקניקיות איכותיות ונתחים מובחרים אחרים. מפעם לפעם עורכים במושבוצ סדנאות שבהן מלמדים לפרק בשר, מלמדים על ההבדלים בין הנתחים השונים, דרכי הטיפול בהם, הטעמים השונים ועוד.

מושבוצ, מושב רמות, 04-6795095

בית ספר לבשר. מושבוצ (צילום: אסף רונן)

הבשר של ניר

מדובר בגן עדן לקרניבורים שגם אוהבים חוויה ליד הנתח שלהם. חנות הבוטיק של ניר לממכר נתחי בשר ומוצרים נלווים נמצאת במושב כפר חיים שבעמק חפר, לא מקום על הדרך אבל כזה שבהחלט שווה הגעה מיוחדת. רב הבשר שמוכרים כאן הוא מקומי אך בחלקו גם מיובא מארגנטינה. אפשר למצוא כאן בשר מיושן ובו נתחי סינטה מעולים, נתחים על העצם, חיתוכים מיוחדים כמו אסאדו דק וכדומה. מלבד בשר משובח יש כאן חוויית קנייה וכר נוח ופורה להתייעצות, ציוד מקצועי לטיפול בבשר, החלפת מתכונים וידע מקצועי רב שמוענק ללקוחות הקבועים והמזדמנים.

הבשר של ניר - כפר חיים, עמק חפר (ליד מגדל המים הישן), 077-5014104 

גן עדן לקרניבורים. הבשר של ניר (צילום: אסף רונן)

אנגוס

בקצביית אנגוס (שלה גם רשת מסעדות) יש הרבה מקררים מרשימים שבהם תלויים נתחי בשר ענקיים מיושנים, מקוטלגים ומסודרים. מדובר בקצבייה גדולה המספקת בשר רב בשפע ובסדר מגרה. ייחודיות הנתחים של אנגוס היא הדרך שהם עוברים מהאחו עד הצלחת. בגדול, מדובר בתהליך ממושך המבוסס על האידיאולוגיה של farm-to-table מפוקח ומבוצע על ידי צוות אנשי הבשר של אנגוס ובראשם פאדי דאבח, העומד בראש אימפריית הבשר, דור שלישי למשפחת קצבים ומגדלי בשר מהכפר די אל אסד בגליל. את הבשר שלהם, מזן אנגוס שהביא דאבח מהתמחותו באוסטרליה, מגדלים בעצמם, תוך התאמת התנאים לאקלים ולמרעה המקומי. כל נתח, קציצה או המבורגר מגיעים לוויטרינות הקצבייה תוך ידיעה על הדרך שעבר עד אז.

אנגוס – קצבייה בטירה, בכניסה מזרחית לטירה מכיוון כוכב יאיר; חנות מפעל והקצבייה בכרמיאל, רחוב המגל 16, 04-6130000; תל אביב מסעדת אנגוסרי וקצבייה, הארבעה 20, 03-7715733 ; דיר אל אסד מסעדת אנגוסרי וקצבייה, קניון דבאח דיר אל אסד, 04-9983647

בשר ומסורת. אנגוס (צילום: אנטולי מיכאלו)

מו ומו

אנחנו בעד מוסדות ותיקים, אחד כזה הוא אטליז (ומסעדה) מו ומו ברחובות, ששמו נודע למרחוק. וכמו במקרים רבים של אטליזים וקצביות גם כאן מדובר בעסק משפחתי. מו ומו החל את דרכו כאטליז משפחתי ב-1984. בהמשך נוספה גם המסעדה, כדי שיהיה איפה להגיש את הבשרים האיכותיים. יש כאן מקררים גדולים ליישון ושפע של אפשרויות לציילה ארוכה ולבישול ארוך. בנתחים המרובים תמצאו סינטות, פורטרים, אנטריקוטים משובחים ועוד.

מו ומו - הרצל 177, רחובות, 08-9473073

חוות צוק

מה שהחל לפני שנים רבות כמשק אוטרקי של תומר צוק ומשפחתו בעמק האלה הגיע לפני כמה שנים לרמת אביב, בפורמט של משק אוטרקי. לא שמסתובב ברחוב עדר של כבשים או עזים, אבל בהחלט יש כאן כמעט כל מה שצריך סביב אוכל בכלל וסביב בשר בפרט. הקומפלקס של חוות הצוק כולל מעדנייה ומסעדה ורוב המוצרים הם מהחווה, ומה שלא מגדלים או מטפחים בחווה מביאים מיצרנים אחרים בסטנדרט דומה. למשל בעלי הכנף אורגניים על חלקיהם ממשק מלמד, מוצרי הטלה והבקר מהחווה, בהם לא מעט חלקי פנים ונתחים מיוחדים ואקזוטיים בסגנון מראש עד זנב (יש פירוט ומחירים באתר). במעדנייה תוכלו למצוא גם גבינות, ירקות, ממרחים, נקניקים, דגים כבושים ומעושנים, סלטים מוכנים, שימורים, לחמים, עוגות, יינות ועוד. אגב, מדי כמה שבועות עורכים בלוקיישנים שונים ברחבי הארץ קרקס על גחלים - אירוע מטורף סביב בשר צלוי, יין, מוזיקה וכיף באופן כללי. חוויה סופר מומלצת לחובבי בשר באווירה חגיגית וקצת אחרת.

חוות צוק - משה פרלוק 5, תל אביב, 077-5155905

מסדרים לכם עצמאות. חוות צוק (צילום: נתנאל ישראל)

בר בשר

השם קצת מטעה אבל מדובר באחד האטליזים המומלצים בצפון, בעיקר בקרב תושבי האזור. מדובר באטליז ומעדנייה בצומת הגומא, המתמחה בממכר ובטיפול בבשר טרי ממיטב העדרים שרועים בגליל ובגולן. האטליז מתמחה ביישון בשר בקר טרי ישראלי, בראשם סטייקים וצלעות, וכן בהכנת המבורגרים, נקניקיות וקבבים במקום. בבר בשר יש גם בשר טלה, עוף ודגים טריים ובמעדנייה מוכרים גבינות ויינות מהארץ ומחו"ל, תבלינים, כלים וסכינים ומה שצריך לעל האש בצימר, בבית או בפיקניק (במקומות המותרים לכך בלבד כמובן). אם התיאבון שלכם יתפוס תאוצה בעת הביקור, תדעו שבאטליז פועל גם דוכן מזון קטנטן של 4 מקומות, שניתן לשבת בו ולהתענג על מעדני המקום.

בר בשר - צומת הגומא, 052-2480608‏

תאוות בשרים

אטליז שכונתי בצפון תל אביב המוכר גם בשם מעדניית הבשר של דובי. יש כאן הכל מהכל: נתחי בקר ביישון יבש, עגל, טלה, כבש, עוף, דגים ופירות ים, וכמובן קבבים, המבורגרים ועוד, כך שכל אחד ימצא את מבוקשו, כולל טיפים מנצחים שיעזרו לכם להשיג את התוצאה הטובה ביותר. עוד חשוב לדעת שהמקום מאפשר להזמין דרכו אירוח מנגל, כך שבעלי מקצוע מומחים יגיעו אליכם הביתה ויאפשרו לכם לשבת ליהנות עם האורחים בלי לנפנף (השירות ליום העצמאות הקרוב כבר תפוס).

תאוור בשרים - אלי תבין 9, שכונת המשתלה, תל אביב, 03-6474763

הלגה וורסט

כולם מדברים על סטייקים ביום העצמאות, אבל לא רבים יודעים לטפל טוב בבשר ולצלות אותו כראוי, וחבל. מה לעשות, לא כל אחד הוא גרילר מומחה ולא פעם חבל על הרס של נתח יקר ומשובח. הפתרון יכול להיות בדמות נקניקיות מעולות בעבודת יד. הלגה וורסט הוא שארקוטרי בוטיק של השרקוטייר דובי פורת, עשויים 100% בשר איכותי, ללא כימיקלים או תוספות מלאכותיות. הנקניקיות והבשרים המעושנים של פורת, מהנדס חומרים בכיר, נולדו אחרי שהתוודע במהלך נסיעותיו הרבות לאירופה לתהליך המורכב של ייצור נקניקיות בשיטה בווארית מסורתית. אין סיבה שהמנגל שלכם לא יהיה מורכב מהן (להשיג במושב כפר ברוך שבעמק יזרעאל. או במשלוחים עד הבית). יש נקניקיות בשר חזיר ובקר, יש המשלבות עוף וחזיר, יש עם גבינה, יש חריפות בסגנון מקסיקני או בסגנון צ'וריסו ארגנטינאי, נקניקיות ידידותיות לילדים ועוד.

הלגה וורסט - אפשר להזמין באתר עד הבית ולהשיג במעדניות וקצביות בוטיק נבחרות ברחבי הארץ, 054-5724878

אל תהיו נקניקים. הלגה וורסט (באדיבות המקום)

שגב

עבור הירושלמים יש כתובת ברורה לקצבייה אליה הולכים להצטייד בבשר, חשק קרניבורי וכמובן טיפים טובים לצלייה האולטימטיבית של הנתחים - שגב ברחוב יד חרוצים בתלפיות. ניסים שגב החל את דרכו לפני יותר מ-15 שנים, במהלכן העבר התמחויות והשתלמויות בעולם עד ששב ארצה ופתח עסק של משלוחי בשר כשר ואיכותי עד הבית. הביקוש וההצלחה לא הותרו לו הרבה ברירות וכך נפתחה לה הקצבייה הידועה בשכונת תלפיות בעיר. חוץ מבשר טרי, מגוון ומשובח, ידועים כאן במיוחד בזכות שירות הלקוחות האדיב, ואם זה לא מספיק אז לפני כשנה גם השיקו בשכונה המבורגריה מעולה ששמה הולך לפניה.

שגב - יד חרוצים 4, תלפיות ירושלים 02-6283328

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
שמחה רבה, המסעדה היהודית באה הביתה
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!