נגישות
נגישות

ארץ הגולן במלוא תפארתה: אוכלים במושבוצ

שי ומשפחתו הגיעו לארוחת בשרים משובחת במסעדת מושבוצ שברמות. המנות האיכותיות, הנוף המרהיב, החצר שמתאימה לילדים והשירות – כל אלה יצרו חוויה משפחתית מושלמת

מסעדות בצפון המסעדות של rest
שי ירון
תאריך פרסום: 10/05/2017, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

רמת הגולן בורכה בשפע. מעבר לנופים המדהימים, מקורות המים ומסלולי הטיולים, ההיסטוריה היהודית ומפעל ההתיישבות הציונית, בורכה הרמה גם בעושר קולינרי.

לדוגמא, משק הבקר של משפחת שניידר - בקר איכותי הגדל בתנאי תו האיכות "חי בריא". נהלי חי בריא קובעים שורה של דרישות גידול מחמירות, במטרה להבטיח כי בעלי החיים במשקים גדלים בתנאים המאפשרים להם לבצע פעולות טבעיות ההכרחיות לבריאותם ולרווחתם. 
סינייה חציל וקשיו

הבשר של משק שניידר, כמו גם מוצרי איכות אחרים מהגולן, מובילים את התפריט האיכותי של מסעדת מושבוצ במושב רמות אשר בטבורה של רמת הגולן.

השם מושבוצ הוא שילוב של המילים מושב וקיבוץ, לזכר המודל ההתחלתי של רמות - רוצים להיות מושב וחיים כמו בקיבוץ. המסעדה מציעה מטבח כפרי מקומי בסגנוןFarm to Table , שהפך מאוד פופולרי בשנים האחרונות באירופה וארה"ב, ומביא את כל הטוב של האזור לשולחן הסועד. במושבוצ עובדים עם יקבים ומבשלות מקומיות, גבינות וירקות ופירות מקומיים ותבלינים מהגינה המקומית שלצד המסעדה. מהמסעדה נשקף נוף מרהיב של הכנרת ועמק הירדן, ושווה להגיע לפני השקיעה ולצפות בשקיעה מהמסעדה לצד כוס יין. 

נוסעים אל הגולן
יצאנו בשישי בשעות הצהריים עם הילדים לטיול ברמת הגולן. רצינו מסלול קצר ובו מים, וכך הגענו לעיינות סלוקיה, המעיין של מי עדן. המקום נקי ומסודר ובו מסלול מוצל של כחצי שעה, עם עצירות לשכשוך וצפייה בטבע, הצומח והחי. לאחר כשעה שמנו פעמינו למסעדה. כבר בעלייה למושב רמות מרגישים את החופש. רמות, שהינו בבסיסו מושב חקלאי (מגדלי המנגו מהטובים בארץ) הוא גם כפר נופש מלא צימרים. במרכז המושב, על הצוק המשקיף לכנרת, נמצאת מסעדת מושבוצ. לצד המסעדה דשא גדול שבו יכולים הילדים לשחק עד שהאוכל מגיע, ולאחר הארוחה כאשר ההורים נהנים מהמנות שלהם, והילדים כבר מאבדים את הסבלנות ולא רוצים עוד לשבת.

לאחר ההתמקמות בשולחן לצד החלון ואל מול הנוף התפנינו לבחון את התפריט. הבחירה הייתה קשה, שכן בתפריט מנות בשר איכותיות ורבות, ולכן החלטנו לחלוק אותן. הילדים הזמינו מנת ילדים: ספגטי בולונז שהגיע מהר מאוד וקיבל תשבחות על איכות הבשר שבו. ההורים הזמינו למנות ראשונות סלט משק ונקניקיות מרגז.  
בשרים איכותיים עם תו תקן 'חי בריא'

סלט המשק כלל ירקות גינה טריים ופריכים על מצע לאבנה ממחלבה מקומית. בסלט היה שילוב מצוין של ירקות טריים עם חמיצות הלאבנה ורוטב מקומי. סלט מאוד טרי ורענן, שהיווה התחלה מצוינת לארוחה ולפתיחת הטעמים. לצדו הגיעו נקניקיות מרגז, מבשר טלה פיקנטי ובצל כבוש בסומק. זה היה הרגע שבו הבנו את ההבדל באיכות הבשר. הנקניקיות שידרו איכות וטריות, והילדים גם הם קפצו על המנה והוסיפו אותה לבולונז שלהם.

ניגשנו למנות העיקריות. בשלב זה פרשו הילדים כבר החוצה למשחק בכדור על הדשא שבחוץ. אל השולחן הגיעה מנת הדגל של המסעדה - אסאדו עגלה של משק שניידר, מנה עתירה בשומן וטעמים ייחודיים לאחר בישול ארוך. חגיגה לאוהבי הבשר. לצד האסאדו, שהיא מנה גדולה, הזמנו סינייה חציל וקשיו עם ירקות שורש, עגבניות והרבה טחינה. מנה צמחונית חמה ונהדרת על בסיס ירקות מקומיים ובישול מקומי. 

סיום מתוק
למרות שכבר היינו מאוד מלאים, לא יכולנו לוותר על קינוח. בחרנו בטארט תפוחים ותמרים. לאחר הבחירות המוצלחות במוצרים המקומיים, היה לנו ברור כי בקינוח יהיו תפוחים מרמת הגולן, והשילוב של תמרים מעמק הירדן יצר קינוח מושלם לארוחה מעולה. 
טארט תמרים ותפוחים

מה עוד?
המסעדה מפעילה גם אטליז על שמה, המגיע לכל רחבי הארץ עם הבשר האיכותי של מושבוצ המבוסס על משק שניידר, וכאמור - בעל תו חי-בריא. 
כמו כן, לצד המנות ישנו מקרא המסביר מי מהמנות בעלת תו התקן חי-בריא, מה מתאים לרגישים לגלוטן, לאוכלי פליאו וכו'.

חשבון בבקשה: 
סלט משק – 44 שקלים  
נקניקות מרגז טלה – 44 שקלים  
שתי מנות ילדים 49 שקלים  X 2 = 98 שקלים
אסאדו משק שניידר – 98 שקלים 
סייניה חציל וקשיו – 68 שקלים
טארט תפוחים ותמרים – 36  שקלים
סה"כ 388 שקלים לארוחה משפחתית שלמה, הכוללת הרבה בשר איכותי וכיף גדול אל מול הכנרת. יש לנו ארץ נהדרת.

מושבוצ, מושב רמות. 04-6795095

* הכותב היה אורח המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי