נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"מטבח קליפורני" – שמעתם פעם את המושג הזה? אם לא – אז מזל שסנטה רוזה כאן. לפני מספר חודשים נפתחה המסעדה המקסימה הזו ברחוב קהילת סלוניקי 11 בנאות אפקה א' בתל אביב, והיא כבר כוכב עולה באזור.

כאשר חן, בעלת המקום, חזרה ארצה משהות ארוכה בארצות הברית היא החליטה שהגיע הזמן להגשים חלום של הרבה מאוד שנים. היא רתמה למשימה את אלון, בעל ניסיון עשיר בניהול מסעדות, וביחד עם חיפשו לוקיישן למסעדה שלהם, שלימים תיקרא סנטה רוזה.

כשהיתה בארה"ב, נשבתה חן בקסמי האוכל הקליפורני ויצרה תפריט שכולו שיר הלל למטבח הצבעוני והשמח הזה. ומה זה אומר בעצם? קליפורניה היא כור היתוך של מאכלים מצרפת, איטליה, אסיה ורחבי ארצות הברית, והדבר בא לידי ביטוי במנות פיוז'ן מתוחכמות, ובחומרי גלם מגוונים. 
סלט ניסואז. צילום: שרית גופן

קליפורניה שלא הכרתם
מסתבר, ואת זה לא כולם יודעים, שיש פינות חמד רבות בקליפורניה שמזכירות מאוד את העמקים היפים של צרפת ושל איטליה, ומקושטות בירוק וגם ביקבים קטנים ואיכותיים. כמו כן, לצד הדיינרים האמריקאיים המוכרים, ישנן  מסעדות ביסטרו, המגישות מנות פיוז'ן, שמשלבות בחוכמה את כל המטבחים הללו.

בשנת 1971 היתה זו אליס ווטרס שהטביעה את חותמה על המטבח הקליפורני, והשכילה להביא לידי ביטוי במנות את כל חומרי הגלם הטריים שאפשר להשיג מהמגדלים הקטנים בסביבה, כשהיא יוצרת מנות חדשות שלא נראו באזור לפני כן.

אז מה אוכלים בסנטה רוזה? 
כשתקראו את השורות הבאות, תבינו כמה גיוון ועומק יכולים לבוא לידי ביטוי בארוחה אחת לזוג. אנחנו התחלנו את הסעודה עם סלט ניסואז עשיר ומצוין, שהורכב מפורל מעושן, אנשובי, פלחי תפוח אדמה סגול, ביצה רכה (שהיתה מושלמת בעשייה שלה), זיתי קלמטה, צלפים, איולי שום ויוגורט.

המנה הבאה היתה מרק קרם תירס עם רביולי סרטנים. כשהזמנו את המרק דמיינו את הכף הראשונה, ואת ההרגשה המנחמת והחמימה בבטן. המציאות עלתה על הדמיון, ושמחנו לקבל מרק טעים עם מרקם מושלם, שהתאמצנו לא לסיים, כדי להשאיר מקום לבאות.

חיפשנו מנה נוספת, שלא תהיה כבדה, ובסוף התבייתנו על סלט ארטישוק. אל השולחן הגיע סלט גדול שמורכב מארטישוק א-לה רומנה, עגבניות שרי, פטה עזים מצוינת, צנוברים, זיתי קלמטה, ארוגולה ותיבול של שמן זית ולימון. סלט מרענן, עדין בטעמיו, שכל ביס בו היה מעניין בזכות תמהיל המרכיבים המוצלח. 
מרק קרם תירס. צילום: אפיק גבאי

חושבים על הפרטים הקטנים
הגענו כמעט שבעות אל המנות העיקריות, אבל פשוט לא יכולנו לוותר. אגב – תרשו לי לומר כמה מילים על המקום עצמו. סנטה רוזה התמקמה בלב שכונת מגורים, מה שהסתבר כהימור מוצלח. מאז פתיחת המקום (כ-7 חודשים), מגיעים לכאן תושבי האזור, ויש כבר קהל קבוע שמגיע לסעוד מספר פעמים בשבוע, ואפילו בכל יום. בנוסף, מגיע לכאן גם קהל של אנשים שעובדים בסביבה. בכל יום בין 12:00 ל-16:00 יש כאן עסקיות משתלמות, הכוללות ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית.

בימי שישי ושבת (שישי – 9:00-15:30, שבת – 10:00-13:00) יש תפריט בראנץ' ענק, שכולל מנות כמו ופל בלגי מלוח; ביצים עלומות על תבשיל עדשים; פיצה קליפורנית, מנות מתוקות ועוד.

המסעדה מעוצבת בקווים נקיים, אך יש חשיבה על כל פרט ופרט. מהתאורה, דרך הציורים על הקירות, שצוירו במיוחד עבור המקום, ועד הפלייליסטים שהורכבו על ידי חברת מוסיקה מיוחדת, ומתאימים לאווירה בכל שעות היום. המוסיקה היתה כל כך מוצלחת, שמצאתי את עצמי מקשיבה ומזהה שירים שאהובים עליי.

ונמשיך עם האוכל ברשותכם, כי אנחנו הפלגנו לתוך העיקריות, והזמנו שתי מנות - מיני שרימפ בורגרז – קציצות שרימפס עם לימון כבוש, איולי שום, איולי כוסברה ופירה אפונה ותפוחי אדמה, ומנה נוספת של פילה מוסר בגריל עם גריסוטו פטריות ופורצ'יני, עשבי תיבול ויין לבן.

המיני שרימפ בורגרז (3 יחידות) היו מנה מצוינת של קציצות רכות, עם עקצוץ מורגש אך לא משתלט של צ'ילי קצוץ, בתוך לחמניות קטנות ונהדרות, והפירה היה מעניין כשלעצמו. פילה המוסר היה רך מאין כמותו, והמצע החם והטוב של הגריסים שהוקפצו עם פטריות ועשבי תיבול היה מושלם. 
מיני שרימפ בורגרז

את הארוחה ליווינו עם כוס גוורצטרמינר של רמת הגולן. תפריט היין כאן נבחר בקפידה, וכולל יינות של יקבי בוטיק ישראליים ויינות קליפורניים.

מתוק לנו בסנטה רוזה
לסיום סיומת, פרגנו לעצמנו עם קינוח אחד לשתינו, והלכנו על שילוב של מתוק וחמצמץ. חתיכה גדולה ויפה של טארט לימון הגיעה כלאחר כבוד אל השולחן, מלווה בקולי פטל ובמרנג סיגליות יפהפה שמונח עליה. לא האמנו שהצלחנו לסיים את הקינוח השווה הזה, והבטחנו לחן ולאלון שנשוב בקרוב.

חשבון בבקשה:
סלט ניסואז – 55 שקלים
מרק קרם תירס – 46 שקלים
סלט ארטישוק – 39 שקלים
מיני שרימפ בורגרז (3 יחידות) – 94 שקלים 
פילה מוסר בגריל – 116 שקלים
טארט לימון – 44 שקלים
כוס גוורצ – 43 שקלים
שורה תחתונה: 437 שקלים לארוחה זוגית מלאה

סנטה רוזה, קהילת סלוניקי 11, נאות אפקה א', תל אביב. 053-4246113

* הכותבת היתה אורחת המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
אוקינאווה בלבונטין נפתחה ועוד חדשות קולינריות
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?