נגישות
נגישות

לאכול עם אוליגרכים: מסעדות מומלצות בקיסריה

חוץ מנמל עתיק ומגרשי גולף ירוקים קיסריה מציעה למבקרים שילוב נדיר של ים כחול לצד הפתעות קולינריות נפלאות - אספנו מבחר מסעדות מומלצות בקיסריה שכדאי לאכול בהן בביקור הבא

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 01/07/2018, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בקיסריה גרים לא מעט אנשים שהפרוטה בכיסם, והשמועות מספרות שאנשים מבוססים - משום מה מאוד מחבבים אוכל טוב. לפיכך אין זה פלא שבקיסריה פועלות כיום לא מעט מסעדות מעניינות ואיכותיות ברדיוס די מצומצם. בכתבה שלפניכם תמצאו מגוון מסעדות בקיסריה שלעניות דעתנו מובילות כיום את הקולינריה המקומית. מאמינים שפספסנו אחת או שתיים? שתפו אותנו בתגובות ונשמח לעדכן את הרשימה.

למסעדות נוספות בקיסריה
מסעדות מומלצות בראש פינה
לגזור ולשמור: מסעדות מעולות בצפון הארץ


הלנה בנמל 

את הלנה בנמל הקימו אורי ירמיאס (אורי בורי) ודניאל זך (כרמלה בנחלה) ב-2004, באחד הלוקיישנים היותר יפים בקיסריה (ולמעשה בארץ). על מלאכת הבישול הופקד השף עמוס שיאון, שלפני כן כיהן כשף של רשת לחם ארז וכן שימש כיד ימינו של זך, במסעדת כרמלה בנחלה. ב(כמעט)עשור וחצי שחלפו מאז שנפתחה, הספיקה הלנה בנמל למצב את עצמה כאחת ממסעדות השף הטובות והיציבות ביותר בישראל, כשלאורך השנים היא קוטפת עוד ועוד פרסים ותארים. בהזדמנות זו נאחל לה (ולנו) עוד (לפחות) עשור וחצי של מצוינות קולינרית.
אסור לפספס: הדרך הטובה ביותר להכיר את מגע הקסם של שיאון היא להזמין את ארוחת הטעימות המורכבת משש מנות מרכזיות המשתנות בהתאם לעונות השנה.
הלנה בנמל, קיסריה. 053-9443013
להזמנת מקום בהלנה בנמל

הלנה בנמל (צילום: באדיבות המקום)עשור וחצי של יציבות ואיכות. הלנה בנמל (צילום: באדיבות המקום)

מריפוסה

מאחורי המסעדה המצליחה שפועלת במתחם הגולף של קיסריה, עומדים שלושה שפים מוכשרים ויצירתיים: יומי לוי, חביב משה ומאיר אלאלוף. כל אחד מהם ניהל במשך מספר שנים את המטבח של מסעדת מסה, משה כיהן גם כשף במסעדת על המים, אלאלוף כיהן כשף במסעדת קוואטרו ויומי, בוגר הקורדון בלו, עבד כסו-שף של מסעדת מיראבל שבאנגליה. את מריפוסה הם הקימו ב-2016, בחלל שהותירה אחריה מסעדת סזרינה (מאיר אדוני), חודשים ספורים אחרי שזו האחרונה נסגרה. יש שמאמינים ששני שפים במטבח זה מתכון בטוח לצרות. במריפוסה לעומת זאת, מאמינים כנראה ששניים זה פשוט לא מספיק.
אסור לפספס: ברולה כבדי עוף, אגסים ביין וקראמבל תבלינים לראשונה, פילה מוסר בחמאת לימון, שום ועגבניות לעיקרית.
מריפוסה, קיסריה. 053-4276666
להזמנת שולחן במריפוסה

מריפוסה (צילום: באדיבות המקום)אוכל איכותי בלב מתחם הגולף. מריפוסה (צילום: באדיבות המקום)

לימאני

מסעדת לימאני (נמל, ביוונית) נפתחה ביוני 2014 בקצה קצהו של נמל קיסריה, במבצר צלבני מהמם ביופיו. בתפריט של לימאני מגישים מנות פופולאריות בתמחור הוגן, כשרבות מהן הגיעו למקום היישר מהמטבח היווני. בין היתר מדובר במאפה יווני (במילוי פטה ועגבניות מיובשות עם זיגוג דבש ולימון), מוסקה יוונית (שכבות של חציל, ראגו בקר ועגבניות עם רוטב בשמל וקשקבל) וברבוניות המוגשות עם איולי צ'יפוטלה ורוטב טרטר. הלוקיישן המיוחד, השירות המקצועי, האווירה הרומנטית והתמחור ההוגן, הפכו את לימאני לאחת המסעדות המצליחות והאהובות ביותר בסביבה.
אסור לפספס: בלימאני מגישים קסרול פירות ים מצוין, שישתלב נהדר בערב חורפי וגשום וסביצ'ה דג ים צבעוני וקליל, שמתאים כמו כפפה ליד לצהריים של קיץ.
לימאני, קיסריה. 053-9367364
להזמנת שולחן בלימאני

לימאני (צילום: באדיבות המקום)השראה יוונית. לימאני (צילום: באדיבות המקום)

ארסטו

ארסטו היא מסעדה איטלקית כשרה (חלבית) שמגישה פיצות, פוקצ'ות וקלצונות נהדרות, דגים טריים ועוד מגוון מנות שהתחבבו זה מכבר על הקהל המקומי. בין היתר מדובר בניוקי סלק, פיש & צ'יפס וסלט חלומי. ארסטו היא המסעדה הכשרה הראשונה שנפתחה בנמל קיסריה כיוזמה של עדי עמרני, ממעגן מיכאל. עמרני הקים את המסעדה ב-2006, בתקופה שבה רבים שמחו להסביר לו שלפתוח מסעדה כשרה באזור, זה לא צעד חכם במיוחד. היום, יותר מעשור אחרי הפתיחה, ארסטו היא מסעדה מצליחה שמושכת אליה לא רק את שומרי הכשרות, אלא גם סועדים שלא בוחלים בשרצים וחסילונים.
אסור לפספס: פיש & צ'יפס לצד רוטב איולי כנשנוש של צהריים ופיצה ביאנקה (שמן זית, שום, חצילים, אגוזים ומוצרלה) לצד הבירה של הערב.
ארסטו, קיסריה. 04-6363456
להזמנת מקום בארסטו

ארסטו (צילום: באדיבות המקום)איטלקית כשרה ופשוט טעימה. ארסטו (צילום: באדיבות המקום)

מינאטו

מינאטו שבקיסריה היא האחות הגדולה של מסעדת מינאטו ההרצליינית, הצעירה ממנה בשבע שנים. בדומה לאחותה הצעירה, מינאטו שבקיסריה שנפתחה ב-2004, הוקמה על ידי מתן רוזנטל וקובי ניניו, שחברו לשף היפני, אקי טמורה. קובי ומתן הם חברי ילדות שגדלו בקיבוץ שפיים ועבדו יחד בגן האירועים ובמלון שפעל בזמנו בקיבוץ ואקי הוא נצר לשושלת מפוארת של שפים מטוקיו שהגיע לישראל בתחילת שנות ה-90 בעקבות האהבה. בתפריט של אקי תמצאו מבחר מנות מהמטבח היפני כמו סלט הרוסמה, אגדאשי טופו ומרק מיסו ומובן שגם שפע של מנות סושי ברמה שלא פוגשים כל יום. 
אסור לפספס: רול שינאגאוה (רול טונה טאטאקי בציפוי דניס צרוב, מיונז ומיונז וואסאבי) הוא מהרולים היותר טובים שזכינו לטעום וכנ"ל לגבי שיבויה רול (פטריות בטמפורה בציפוי דניס צרוב ומיסונז). יחד עם זאת, יש לציין שהכישרון הייחודי של אקי, בא לידי ביטוי ומורגש גם ברולים הפשוטים ביותר. 
מינאטו, קיסריה. 053-9424689

מינאטו (צילום: באדיבות המקום)מנות ברמה שלא פוגשים כל יום. מינאטו (צילום: באדיבות המקום)

פונדק הצלבנים

מסעדת פונדק הצלבנים שבנמל קיסריה העתיק, היא מסעדה ים תיכונית שנפתחה בשנת 1985. לאחר שלושה עשורים של פעילות, עברה המסעדה המצליחה למבנה הנוכחי שלה, הנושק לקו החוף ובאותה הזדמנות גם הרחיבה את מנעד המנות שבתפריט. כיום מגישים בפונדק הצלבנים, שתפריטה מבוסס על חומרי גלם מקומיים ועונתיים, מבחר ראשונות (כמו עלה סיגר ממולא לוקוס וסביצ'ה לברק), מגוון סלטים (כמו סלט עגבניות תמר, אנשובי, קלמטה, פטה, בצל סגול וכוסברה) ומובן שגם שלל מנות דגים ופירות ים (כמו מולים שחורים ברוטב שום ויין ודגי ים קטנים מטוגנים). מלבד זאת כולל התפריט של פונדק הצלבנים גם מספר כריכים ומנות גריל ובמהלך החורף מגישים במקום מרקים טעימים ומנחמים.
אסור לפספס: החומוס הביתי של פונדק הצלבנים מפתיע באיכותו ומהווה יופי של פתיח לארוחה, ללא קשר לכיוון שבו תמשיך.
פונדק הצלבנים, קיסריה. 053-9385077

פונדק הצלבנים (צילום: באדיבות המקום)על הגריל. פונדק הצלבנים (צילום: באדיבות המקום)

אפרטו

מהמסעדה הוותיקה ביותר באזור, נעבור למסעדה הצעירה ביותר והכוונה היא למסעדת אפרטו, שנפתחה בשלהי 2017. את אפרטו הקים המסעדן שי בוחבוט, שבחר להציב את ג'וזפה ג'ורדן בעמדת השף. את ג'ורדן רבים מכם ודאי מכירים מפיצריית דה פפה שפעלה שנתיים באבן גבירול ולאחר הפסקה של שנה וחצי, חזרה לפעול במשך שנה וחצי בצפון דיזנגוף. במסעדה החדשה המונה יותר ממאה מקומות ישיבה, ג'ורדן מגיש בנוסף לפיצות המפורסמות שלנו, גם מבחר פסטות, סלטים, ראשונות ועיקריות וחושף בפני הקהל המקומי את יכולות הבישול המרשימות שלו, שחורגות הרבה מעבר לגבולות הפיצה.
אסור לפספס: אם טרם יצא לכם לטעום את הפיצות של ג'ורדן, לכו על פיצה מרגריטה. אם אתם לא זרים לפיצות של ג'ורדן, פנקו את עצמכם בקלצונה שרימפס וקלאמרי.
אפרטו, אלון התבור 11, קיסריה. 053-9379734

אפרטו (צילום: באדיבות המקום)אל תפספסו את הפיצות. אפרטו (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
הלנה  בקיסריה
053-9443013
לימאני בקיסריה
053-9367364
ארסטו בקיסריה
053-9377866
מינאטו בקיסריה
053-9424689
מסעדת הצל-בנים בקיסריה
053-9385077

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי