נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כל מי שקצת עוקב אחר סצנת המסעדות בתל אביב בטח שם לב לטרנד, שלא לומר פריחה היסטרית, של מסעדות אסייתיות. הן מגיעות בכל הרמות והסוגים ולא מזכירות בכלום את הגלגול האסייתי הקודם מהאייטיז, שהתאפיין באגרולס שמנוניים ורוטב חמוץ מתוק זרחני. האסייתיות של היום פורשות מנעד רחב של טעמים שמתכתב עם מטבחים שונים בדרום מזרח אסיה המוגשים תחת קורת גג אחת. חלקן מסעדות שף נוצצות, אחרות לא מתיימרות אבל עושות עבודה טובה. הכינו את המקלות.

טאיזו
מי ומה: מסעדת קונספט שמציעה פרשנות לאוכל רחוב מהודו, סין, תאילנד, וייטנאם וקמבודיה. מאחורי ההצהרה האמיצה עומד יובל בן נריה, שף צעיר בן 30 וקצת עם רזומה מכובד וסטאז' כסו שף של רושפלד, שנסע למזרח, חקר דוכנים של מאכלי רחוב וחזר כדי להגיש אותם בתל אביב בצורה עילית. החוויה מתחילה כבר בעיצוב, חלל מרווח וסקסי אך מאופק, עם בר מאובזר היטב וברמנים עם צ'ארם. התפריט מרהיב באותה מידה, ערבוביה מסחררת של טעמים וצבעים מהמיטב שלאסיה יש להציע. בכל זה תומך תמחור סביר, כי אחרי הכול מישהו צריך לשלם את החשבון, ולרובנו אין חשבון עסקי פתוח.
לא לפספס: לאב גאי אווז - פרגית קצוצה, חזה אווז מעושן, בצל סגול, צ'ילי וקריספי רייס והמון נענע וכוסברה. מנה ראשונה פיקנטית, חמצמצה ומרעננת שפותחת את התיאבון ומגרה לראות מה השף עוד יודע לעשות. מוגש בתפריט הצהריים  השווה כשלעצמו.
עוד משהו: נכון שמדובר במסעדת שף אופנתית אך בכל זאת יפה לראות שלא מזניחים את הדור הצעיר. תפריט ילדים מוגש בכל השבוע כולל שבת ובשעות הערב, ומיועד לילדים שמוכנים לזנוח את השניצל-צ'יפס-פסטה הנצחיים לטובת לחמניות סיניות מאודות וקריספי צ'יקן נאגטס. גם המחיר הוגן – 48 ₪ בלבד.
מסעדת טאיזו
מנחם בגין 23 (מגדל לוינשטיין), תל אביב, 03-5225005 
אכלת בטאיזו? שתף בחוויה שלך

טאיזו. צילום: אנטולי מיכאלו




צפרה
מי ומה: בימים האחרונים השף אבי קונפורטי בכותרות בגלל טופולופומפו, המסעדה החדשה שלו שנפתחה בהשקעה של 12 מיליון ₪. עם כל הכבוד ויש כבוד, אנחנו דווקא בעד צפרה הוותיקה. תפריט גדול, שלא לומר מגוון מאד מאד, שואב השראה ממטבחים שונים במזרח. הדגש הוא על המילה השראה כי המנות לוקחות את הרעיון המרכזי, שהוא טעם או חומר גלם, ועפות איתו רחוק. אפשר להתווכח על מחירים ועלות מול תועלת, אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שמנות כמו פופקורן שרימפס וסלט בודהא משוגע הן כבר חלק בלתי נפרד מהלקסיקון. תוסיפו לזה אווירה תוססת, עיצוב שאחרי אי אילו שנים עדיין מעודכן ושירות מופתי וקיבלתם מסעדה שכיף לבלות בה. 
לא לפספס: סארי קארי - אטריות חיטה, עוף, חזיר, זוג שרימפס בקארי אגוזים ובוטנים. נודלס שלכל ביס בהם יש טעם אחר עם חריפות עוקצנית שמשאירה תחושת חריכה נעימה בפה. 66 ₪.
עוד משהו: קינוח ושתייה חשובים לא פחות מראשונה ועיקרית. המנות האחרונות מצוינות עד כדי התלבטות קשה בין שוקולד נוזלי מסומטרה עם דובדבני אמרנה לסשימי אננס עם סמיפרדו קרם ברולה. 48 ₪.
מסעדת צפרה
יגאל אלון 96, תל אביב, 03-6240044 
רוצה לדעת מה אחרים חשבו על צפרה? קרא מעל 250 חוות דעת על המסעדה

צפרה. צילום: מור סגל


בית תאילנדי
מי ומה: מסעדה ותיקה בבעלות יריב מלילי ואשתו התאילנדית שעושה הכול לפי הספר, עד לרמת חומרי גלם וירקות כמו בתאילנד. המטבח מבוסס על מאכלים מסורתיים מצפון מזרח תאילנד שאליו נלוות מנות אופייניות מהדרום, עם טעמים שכל מי שהיה בתאילנד למד לאהוב - חלב קוקוס, מחיות קארי פיקנטיות ועשבי תיבול טריים. יציבות לאורך זמן מוכיחה את עצמה בתורים שמשתרכים מול הדלת. הבאסה היחידה נוגעת לשירות שנע בין פזור דעת לשכחן, אבל בתאילנד כנראה עובדים אחרת.
לא לפספס: סום טאם (32 ₪), סלט פפאיה ירוקה אורגנית עם עגבניות שרי חצויות, לוביה ובוטנים קצוצים. מנת דגל תאילנדית שזוכה לביצוע מדויק, מעוררת תיאבון וקלילה מספיק כדי שאפשר יהיה להמשיך הלאה.
עוד משהו: קרטיבים קטנים שמיוצרים במקום הם הקינוח האולטימטיבי – בדיוק בגודל הנכון ומכבים בהצלחה את החריפות בפה עם טעם של פירות טריים.
בית תאילנדי
בוגרשוב 8, תל אביב, 03-5178568

בית תאילנדי. צילום: דן פרץ




>> למרקים הכי טובים בתל אביב

טייגר לילי
מי ומה: מסעדה תאילנדית ברמת החייל שבמבט ראשון נראית כמו חיקוי. החלל גדול מאוד (350 מ"ר), רחוק מהכוכים הקטנים בתאילנד, עם עיצוב "אותנטי" והשקעה של  שלושה מיליון ₪. אבל מתחת לציניות מסתתרת מסעדה מודרנית, כזו שאפשר להגיע אליה ולדעת שהכול מתקתק, שהמנות יגיעו בזמן וכמו שביקשתם ושהשירות בסטנדרטים תל אביבים ולא תאילנדים. השף יניר גרין יצר תפריט שמושפע מאוכל הרחוב התאילנדי, וטבחים תאילנדיים דואגים שהגרסה התל אביבית לא תתרחק מדי מהמקור. אין פה שום דבר שלא פגשתם קודם במסעדות אחרות בתל אביב, אבל מה שיש טוב, נדיב ומתומחר בהגינות.
לא לפספס: טום יאם, מרק שמבוסס על ציר ארומתי עם המון דברים טובים: פירות ים, עוף או טופו ופטריות שמפיניון, עגבניות שרי, בצלצלי שאלוט, צ'ילי, גלנגל, למון גראס, קפיר ליים,
כוסברה וחלב קוקוס. מוגש בכלי מיוחד שהופך הכול לעוד יותר אותנטי. 62 ₪.
עוד משהו: קינוח בננה לוטי עם בננות מקורמלות חלב ממותק וגלידת הקוקוס צריך להגיע עם אזהרת סוכרת ומזרק אינסולין או לפחות עם שלט קטן "במיוחד למאנצ'יז".
טייגר לילי
הברזל 32, תל אביב, 053-8096525

טייגר לילי. ספריבס עם שעועית ירוקה. צילום: דניאל לילה




וונג
מי ומה: מקום קטן ולא מפונפן בקצה שדרות רוטשילד שמתמקד במטבח וייטנאמי. תפריט קטן ומספק מתחלק לסלטים, רולים וכיסונים, לחמניות באן במילויים שונים ומנות ווק. הבישול קליל וקצר בדרך כלל ועיקר הטעם מגיע מעשבי תיבול ורטבים: כוסברה, נענע, בזיליקום, רוטב סויה ורוטב דגים שמתחברים בצורה מאוזנת ולא מאפילים על הדג, הבשר והירקות. המנות סבירות מבחינת גודל ותמחור והשירות בגובה העיניים. אפשר לשבת בפנים או בחוץ ברחבה מרוצפת, ואז וייטנאם פתאום מתערבבת בתל אביב.
לא לפספס: cha-ca-la-vong. מאחורי השם הבלתי אפשרי מסתתרת מנה פשוטה אך מנצחת: פיסות פילה דג מטוגן בציפוי דק מונחות על אטריות דקיקות, רצועות גזר ומלפפון והרבה שמיר ובצל ירוק. רוטב מלימון, שום, צ'ילי, רוטב דגים ובוטנים מוסיף חמיצות ופיקנטיות כיפיות. 48 ₪.
עוד משהו: סימונים ייעודיים בתפריט מציינים מנות ללא גלוטן וכאלו שניתן להסב לצמחונות.
וונג
שד' רוטשילד 15, תל אביב, 03-6337171 
אכלת בוונג? שתף בחוויה שלך

וונג. צילום: אנטולי מיכאלו
 >> לחץ כאן לכל המסעדות אסייתיות בתל אביב

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?