נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זה היה יום לפני הביקור שלי במסעדת NG. שוטטתי באתר ובחנתי את התפריט, וכבר באותו הרגע בלוטות הרוק התחילו לעבוד במרץ. במיוחד משכה את תשומת ליבי ׳מנת הברברים׳ שמתוארת כמו הדבר הכי קרוב לארוחת ויקינגים באיזה פסטיבל בשלהי ימי הביניים. בקיצור - מדהים. אין סכו״ם, ולשולחן מוגשים ברווזים צלויים שלמים, חזירון במייפל ותפוחים, שוקי טלה ענקיות ונתח של פילה על העצם.

כשהגענו אל המסעדה גילינו שפסטיבל הברברים מתקיים בכל יום ראשון, הראשון לחודש. סימנתי לעצמי ביומן את התאריך הקרוב והמשכתי להקשיב לגיורא, הבעלים של המסעדה, על התהליך שהם עוברים עכשיו ב-NG של התמקצעות ושל טיפוח מגדלי הבשר. למעשה, NG התחילו באחרונה לעבוד רק עם המגדלים המקצועיים ביותר בארץ, ורק אלה שמספקים את הבשר הכי איכותי.

שיטת יישון חדשה
לאחרונה החלו  לעבוד עם המיט מרקט, שמוכרים לכל באי שוק הכרמל בתור ספקי הבשר הטובים בשוק וכנראה גם באזור. הבשר עצמו מגיע מהמגדלים של בית הילל, שמגדלים זן פרות שנקרא 'הולשטיין שחור לבן', ועובר יישון ""Dry aging 45 days, וממש בימים אלה החלו בתהליך פיתוח של שיטה שנקראת "Extreme dry aging" שמאפשרת יישון של בשר למשך 60 יום, לעומת כ30-עד 45 יום בשיטה הרגילה. לפי מה שגיורא מספר זה אמור לפתוח קשת רחבה יותר של טעמים שניתן להפיק מהבשר. אם תפגשו שם את גיורא, אני ממליץ לבקש ממנו לספר לכם עוד על העניין.

ניגשנו לנבור בתפריט והזמנו למנות ראשונות את הדליקטסן, שהיא מנה של פרוסות טלה ועגל המוגשות בטמפרטורת החדר, בתיבול מיוחד, ומוגשות עם חרדל הבית ופרוסות בגט. בנוסף הזמנו את ה"גבעה ירוקה", שהיא מנה של עלים קצוצים, אגוזים ושרימפס ברוטב מתוק חמצמץ.
הפורטרהאוס של אנג'י

הדליקטסן הייתה מעולה - מתובלת למופת, בשר רך עם טעמים נפלאים, אבל האמת היא שציפיתי לקבל איכות כזו של בשר ממסעדה כמו NG, ומה שבעיקר הפתיע אותי הוא כמה הגבעה הירוקה הייתה טעימה. מסעדות בשרים בדרך כלל לא מתמחים בפירות ים, אבל הגבעה הירוקה הייתה מנת שרימפס מעולה שלא הצלחתי לעצור את עצמי מלסיים אותה, גם שידעתי שממש בקרוב אמור לנחות עליי נתח בשר עצום ומדמם. אפילו ניר, החבר שבא איתי שלא מעריץ גדול של פירות ים, התלהב מאוד מהמנה ואמר לי שהוא חייב לחזור עם בת הבת זוג שלו כדי שתטעם.

בשר למתקדמים
בין המנות הראשונות לעיקריות המלצר המחויך פינק אותנו בצ׳ייסר של בחרובקה, שזה ליקר עשבי תיבול צ׳כי שהיה בעל טעים מאוד מעניין, וסביר להניח שארכוש לעצמי אחד כזה בהזדמנות. השירות כאן, אגב, יוצא מן הכלל. המלצרים מאוד אדיבים, מחויכים ומספקים שירות נעים ולא מעיק.

לאט לאט התקרבנו לרגע הנכסף. לרגע הזו בו אתה מסתכל בפליאה על הנתח בשר היפה הזה שמונח לך על הצלחת. הוא אדום, ורוד, וצרוב יפה מכל הצדדים. כשהוא שוכב ליד העצם שמונחת לידו הוא נראה ענק ואתה בכלל לא בטוח שתוכל לגבור עליו, ומתחיל טיפה להתחרט שאכלת כל כך הרבה במנה הראשונה. אבל אתה אמיץ. אתה לוקח נשימה ומחליט להיכנס לקרב הזה שבו אתה יודע שאין לך מה להפסיד.
אסאדו על האש ב-NG

הזמנו אנטרקוט ריב (על העצם), 725 גרם(!) ואת ה׳ראמפ׳ (שייטל) שמגיע במשקל של 300 גרם. אני וניר הסתכלנו זה על זה, בלענו רוק ולקחנו את הביס הראשון. איך שהביס הראשון ירד בגרון ידעתי שקילו של בשר זה רק משקל ואין שום סיכוי שאני משאיר בצלחת.

האנטרקוט היה ללא ספק ובלי תחרות האנטרקוט הכי טוב שאכלתי בארץ, ושם, אחרי הביס הראשון, הבנתי למה גיורא ו-NG עובדים דווקא עם המגדלים של בית הילל. הבשר היה כל מה שחובב סטייקים מושבע יכול לבקש. עצום, אדום, עשוי בצורה מדויקת, מתובל בעדינות שרק מעצימה את הטעמים, רך כל כך. בא לי כבר לחזור.

ויש גם סיום מתוק
אחרי הכל איכשהו עוד היה מקום לקינוח. הזמנתי את פאי הדובדבנים עם גלידת וניל, וניר הזמין את פונדנט השוקולד שמגיע בסיר פויקה קטן עם מטבעות שוקולד לבן מעל. שנינו נמסנו מעל הקינוחים שלנו ואכלנו עד שהקיבולת נגמרה. גם בביקור הנוכחי הבנו ש-NG יודעים לעשות בשר, אבל גם הרבה מעבר לכך.

חשבון בבקשה:
גבעה ירוקה - 48 ₪
דליקטסן - 52 ₪
אנטרקוט על העצם - 42 ₪  ל100 גרם - 305 ₪
ראמפ - 117 ₪
פאי דובדבנים - 41 ₪
פונדנט שוקולד - 41 ₪
שאטו גולן אפיק 2013 - 44 ₪
טומאסי אפסימנטו 2014 - 45 ₪
סה״כ - 693 ₪ לארוחה ענקית לשניים שלא תאכלו בשום מקום אחר

NG, אחד העם 6, נווה צדק, תל אביב. 053-9442896

* הכותב ביקר כאורח המסעדה

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מייקס פלייס הרצליה (צילום: באדיבות המקום)
 אוכלים בגרג בנמל תל אביב
 אוכלים בגרג בנמל תל אביב
ראצ'ה תלמד אתכם על אוכל גיאורגי
ביקור זוגי בארנולד בתל אביב
מסעדה ובייקרי: בראון בתל אביב
יודעת את השפה: מסעדת בית איטלקי
יודעת את השפה: מסעדת בית איטלקי
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?