נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
המראה הראשון הנגלה לעיני מי שמגיע לימית בשעות הערב המוקדמות היא תמונת השקיעה שמכסה את מלוא האופק. מהחלון שבקצה הצוק שעליו בנויה המסעדה רואים את נמל יפו הישן, על סירות הדייגים המנומנמות שבו, את הגלים הנשברים על החוף באוושה רכה, את הים הנצחי שממלא את כל שדה הראייה ואת השמש, כתומה וענקית שלאט לאט, כמו יפו עצמה, שוקעת אל עבר העתיד.

“ימית” נמצאת באזור התיירות של יפו העתיקה, בסמוך לאחד מפסלי הפלסטיק המיותרים של נפוליאון שאין דבר פחות יפואי מהם. המסעדה מתייחדת בהיותה המסעדה החלבית הכשרה היחידה ביפו, דבר שהופך אותה למוקד עלייה לרגל בידי כל מי שמעוניין באוכל כשר אך אינו חובב בשר. המסעדה מציעה מבחר של דגים (אפויים בתנור בלבד, אין שם דגים מטוגנים או על גריל), מנות פתיחה מושקעות, פסטות, סלטים וגבינות. את “ימית” מנהל ז'ילברט שבאופיו הלבבי אך הרגוע משפיע על כל הקצב המעט מנומנם של המקום.המסעדה פתוחה מדי יום בין השעות 11 לפני הצהריים ועד חצות הלילה. בימי שישי ושבת היא סגורה ונפתחת שוב רק במוצאי השבת. היום החלש ביותר שלה הוא יום שני, מה שהופך אותו לבחירה מתאימה עבור מי שמעוניין בערב נעים מול הים.

פתחנו את הערב ב""סלט הנוקד"", המורכב מפרוסות גבינת צאן המונחות על פרוסות לחם ג'בטינה מחוממות קלות בתנור המלוות בסלט ירקות ( 23 ש"ח) וכן פטריות קסולט
(Casolette) - "מתאבן אריסטוקרטי על פטריות בחמאת שקדים" (73 ש"ח). שתי מנות הפתיחה הפתיעו לטובה באיכותן השקטה, ובטעמם העשיר על אף שנראו פשוטות עד מאוד להכנה, מה שרק מראה כי לא תמיד המנה המקושקשת ביותר היא גם הטעימה מכולן. לאחר מנות הפתיחה הגיע הזמן למנה הראשית. בעצת ז'ילברט בחרתי ברביולי גבינה וסטרה רוזה ברוטב שמנת ועגבניות (24 ש"ח) בעוד רומן בחר בפילה פורל מאודה ביין ומוגש ברוטב חמאת לימון ועשבי תיבול (96 ש"ח). הפסטה היתה מוצלחת למדי, והצטיינה בטעם עשיר אף כי לא מיוחד, ואילו הפורל התאפיין בטעם יציב ועדין עם ניחוח מרומז של להבה. אף כי אינני חובב דגים מושבע ואני טוען בלהט כי אם היינו אמורים לאכול אותם היינו נולדים עם זימים, על מנת שנוכל לתפסם בשיניים, נאלצתי להודות שהדג היה מצויין, מהסוג שיגרום לך להביט שנית בדוכן הדגים שלידו עברת ולא מחמת הריח. את טעמו של הדג הדגשנו בעזרת בקבוק קטן של סוביניון בלאן מסדרת סלקטד של כרמל מזרחי, 1999לסיום חתמנו את הערב באספרסו קצר (8 ש"ח) ובקפה הפוך (9 ש"ח).

לסיכום, אם אתם מחפשים משהו מהיר והחלטי לא זה המקום, אך אם אתם מעוניינים בחוויה שקטה, איטית ונעימה, ובאוכל חלבי משביע וטעים, לכבוד שבועות או סתם בשביל הכיף, אז תדרימו מתל אביב ההומה ותשבו אצל ז'ילברט מעל הנמל הישן.

Ofer@rest.co.il

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של עופר שושני

סושי? לא תודה
איך להוריד את ריח השום מהידיים?
אבטיח ואננס על החוף
לזניה
בארץ סין גר צ'אן – סו – לין
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר