נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
בקצה הכמעט הכי צפוני של רחוב דיזינגוף בתל אביב שוכנת הסינית האדומה שהיא המסעדה הסינית הוותיקה בישראל. כשמה כן היא, והצבע האדום שולט ברקע, בין אם במפות האדומות שמכסות את השולחנות, בין אם בבגדי המשי המבריקים של המלצרים החייכנים או בוילונות שגם הם בצבע, איך ניחשתם, אדום. המסעדה מציגה את האוכל הסיני-תאילנדי במיטבו, וגם משרה מעט מההרגשה של המזרח, בזכות השלווה, מנורות הקש, המלצרים התאילנדים, גרסת ריצ'ארד קליידרמן לברברה סטרייסנד שמושמעת ברקע ובעיקר האוכל.

היות ומדובר במסעדה סינית גייסתי לעזרתי את אמי, תמר, מדריכת טיולים וצלמת במקצועה, שמכירה היטב את רבים מהמקומות האלו שאת מאכליהן הגישו לנו על השולחן. התיישבנו בפינת המסעדה, ממש מתחת לתמונות של מלך ומלכת תאילנד, מה שהוסיף לאירוע גם נופך מעט ממלכתי.

בסינית האדומה מציעים שני סוגי ארוחות עסקיות (בין השעות 12 וחצי לחמש וחצי אחר הצהריים). הארוחה העסקית הסטנדרטית עולה 60 שקל וכוללת מרק לפי בחירה, אגרול, בקר, עוף או בשר לבן, אורז מאודה או מטוגן, מנה אחרונה ותה סיני. הארוחה העסקית הימית עולה 70 שקל וכוללת מרק דגים, אגרול, דג לפי בחירה, אורז מאודה או מטוגן, מנה אחרונה ותה סיני.

בחרנו את העסקית הסטנדרטית. אני הזמנתי מרק צח עם כופתאות בשר ואן טאן, ובשר בקר באננס. אמא שלי הזמינה מרק עוף עם תירס ועוף באגוזי קשיו. לצד הבשר קיבלנו אגרול ואורז מאודה כבחירתנו. שני המרקים היו מצויינים, מרק התירס היה סמיך ועשיר מאוד, כמעט מתוק, והמרק הצח עם הכופתאות היה טעים למדי, אף שלא הבנתי את פשר התוספת המודרנית של החסה במרק. האורז היה עשוי היטב, וגם האגרול היה בטעם ביתי וניכר שהכינו אותו במקום ולא הביאו אותו קפוא מאיזה סופר. מנת הבקר באננס היתה מצויינת, ומצויידת ברוטב רב, בו השתמשנו גם כדי לעדן את האורז. מנת העוף באגוזי הקשיו היתה, איך לומר זאת, מקורית, והתבססה על תבלין סודי שלא זיהינו, אשר נתן לכל המנה מעט ארומה של דג, מה שפגם במקצת בהנאה היות ועוף זה עוף וקשיו זה קשיו ושניהם הם ערכים מקודשים אצלנו במשפחה.

לקינוח הזמנו בננה מטוגנת עם סומסום וקוקטייל פירות טרופי שהתברר להפתעתנו הטובה כטרי ביותר, וללא ארומה של קופסאות שימורים, מה שעדיין אינו מקובל במקומות רבים אחרים שעדיין מאמינים שפרי טוב הוא פרי שיוצא מקופסת שימורים. לצד האוכל קיבלנו מים עם נענע ולסיום תה סיני ירוק שהיה מעורר מאוד ועם זאת עדין. השירות עצמו היה אדיב ויעיל.

לסיכום ניכר כי המסעדה מתאמצת לשמור על המוניטין שלה, וזאת גם הסיבה מדוע לפני כמה שנים זכה גם מייסדה, ישראל בויקו, ב"אות מסדר אבירי הגריל" על ידי בוריס בנין ז"ל ובמעמד חברי המסדר בישראל.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של עופר שושני

סושי? לא תודה
איך להוריד את ריח השום מהידיים?
אבטיח ואננס על החוף
לזניה
דגים בניחוח של שקיעה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר