נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קוסמופוליטן היה המשקה הנכון לתחילת שנות ה-2000. באותם ימים ידעה כל בחורה שהמשקה הוורדרד והנעליים הנכונות הם שיעזרו לה למצוא: א. את הגברים הנכונים. ב. את החברות הנכונות. ג. את התובנה שחבל שהגברים לא דומים יותר לחברות שלה. אבל הזמנים משתנים, ואנחנו משתנות עמם. היום, כדי לדעת מי הגברת הכי לא אופנתית בבר צריך ללכת בעקבות הקוסמופוליטן. השמועה מספרת שכרגע הדבר הנכון הוא קוקטיילים על בסיס שמפניה. מצוידת בחברה הנכונה (שבאמת חבל שאין גברים כמוה) הגעתי למסעדת בליני (על שם הקוקטייל, ולא על שם הפנקייק הרוסי) בנווה צדק לארוחה שמלווה בקוקטיילים של שמפניה.

הארוחה נפתחה בקוקטייל בליני, כי אחרת בשביל מה בכלל לצאת מהבית. קוקטיל בליני המפורסם שהומצא בהאריס באר בוונציה, מורכב משמפניה נקטר אפרסקים ורום, בבליני מתאימים את הקוקטייל שלהם לחיך ולמזג האוויר הישראלי ומגישים אותו כמשקה ברד. החיך הפרטי אהב. המנות הראשונות שדגמנו היו בטוב טעם. והתאימו נהדר לאווירה השמחה של המקום. אנטיפסטי של כרובית ופלפלים היו עשויים היטב. חתיכות של דג מוסר נע, שעונות לשם סביצ'ה שחו ברוטב מצוין, וגלילות של סינטה כבושה על סלט בייבי עלים עם ווינגרט עדין סיפקו את הטאץ' הבשרי לפתיחת הארוחה. כשעל הקונצרט הזה מנצח לחם הבית המצוין שמוגש חם ישר מהגריל עם שמן זית וחומץ בלסמי.

בין המנות הראשונות לעיקריות הוגש לנו קוקטייל מימוזה. על אף שהמימוזה נחשבת לקוקטייל פשוט (בכל זאת מדובר בשמפניה עם מיץ תפוזים), קשה לחשוב על מישהו שיגיד לה לא. היא עושה את העבודה, היא משתלבת נהדר עם אוכל, היא משמחת והפכה אותנו קלילות וקופצניות כמו שמפניה איכותית.

אחריה הגיעו המנות העיקריות: סלטינבוקה - גלילות סינטה ממולאות פרשוטו וגבינה ברוטב מדהים המורכב מגרפה, חומץ בלסמי ודבש. שילוב מצוין. ברכותנו לשף. המליחות של הפרשוטו, בשילוב עם העסיסיות של הגבינה, נתנו את הקונטרה הנכונה לרוטב המתקתק. כדי לשבור את הארומה המתוקה של המנה ממול נבחר גם עגל חלב בשמנת יין לבן ומיץ לימון אליו התלוו עגבניות מיובשות, זיתים וצלפים ותפוחי אדמה בתנור כתוספת, כשהקוקטייל שהגיע כליווי, היה פרנץ' 57: שמפניה, ברנדי ומיץ ליים. חובבת הברנדי ממול לא ידעה את נפשה משמחה.

לקינוח הוגשה לנו סמבוקה בוערת. וגם אנחנו שכבר ראינו הכל לא יכולנו שלא להתרגש מהלהבות שעלו מהכוס, וכובו על ידי המלצרית החיננית בשוט של אספרסו. באופן אישי אניס הוא לא השוט שלי, אבל לסמבוקה הזאת אי אפשר היה לסרב. וגם לא לטירמיסו הבית שהגיע אחריה והיה מעולה.

אם שמפניה היא אכן הקוסמופוליטן החדש, בליני בהחלט יודעים לעשות את העבודה, כך שבסוף הערב תשכחו אפילו איזה נעליים יש עליכן ותלכו הביתה מקפצצות.

*הכותבת היתה אורחת המסעדה. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מהמוצדקות
עולה ליגה
פטיש לו היה לה
שטרק לראשות העירייה
נעליים
שאלה של אופי
לחצות את הירקון
ואולי תבוא איזו נחמה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר