נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לכבוד סוכות החלטתי לצ'פר את רויטל בארוחה בשרית טובה. הלכנו ל"ג'וי, גריל & ביר", הירושלמית הכשרה, כי שמענו על האוכל רק דברים טובים. יש להם סוכה ענקית, שזה טוב לאווירת החגים; מבנה יפהפה עם קשתות, שזה טוב לאווירה הירושלמית; וחדר פרטי, שזה טוב לאווירה הרומנטית.

כשהתיישבנו, המלצרית המנוסה והחמודה של הביאה לנו תפריט עסקי ותפריט רגיל שכולל גם תפריט אלכוהול עשיר. העסקיות נראות מעולה ומחירן נע בין 50 ל-60 שקלים. עסק לא רע העסקיות ויש גם מנות מיוחדות שמשתנות בכל יום.

קודם כל בדקנו שהכל בסדר עם לחם הבית ועם הסלטים שהגיעו איתו: תבשיל קישואים, גזר מרוקאי וסלק. הכל היה הרבה יותר מבסדר. אין אושר יותר גדול מלחם ביתי טוב.

אחרי משא ומתן ממושך החלטנו על המנות הראשונות (לא היה קל) וזה מה שיצא: אני הזמנתי כבדי עוף צרובים, מזוגגים ביין אדום עם פטריות פורטבלו על מצע של פירה (42 שקלים). הכבדים היו מצוינים פלוס. עסיסיים ומעט מתקתקים כשהרוטב והפורטבלו מתמזגים מצוין עם הפירה, שהמרקם שלו היה כמו שאני אוהבת- לא נוזלי ולא גושי - פשוט טעים עד שבא לאכול את הצלחת. באשר לבחירה של רויטל, צריך לתת קצת חומר רקע. רויטל אוהבת בשר טחון. יש אנשים שאוהבים משחקי קלפים, אנשים שאוהבים סרט ושוקו בחורף ויש גם אנשים שאוהבים בשר טחון בטרוף. רויטל היא אחת מהם ולכן היא הזמינה פסטייה מבשר טלה (35 שקלים), שזה בשר טלה טחון במעטפת בצק פילו עם אגוזים וטימין ברוטב צ'ילי. אני לא יודעת מי נהנה יותר- רויטל מהמנה המשגעת, או אני מלראות אותה מבסוטה מהאוכל. טעמתי את הפסטייה ואני חייבת להגיד שב"ג'וי" יודעים מה לעשות עם הטעם הדומיננטי של הטלה.

כשנזכרנו שהזמנו עיקריות ניסינו נורא להפסיק לבלוס ולהשאיר מקום וזה התברר כהשקעה בטוחה. רויטל הזמינה קבבוני טלה (דיברנו כבר על העניין עם הבשר הטחון?)  שהגיעו עם תפוחי אדמה, טחינה ירוקה שהייתה ירוקה באמת וסמיכה כמו שצריך, ואריסה ביתית (60 שקלים). היא הצהירה שזה "הכי טעים שהיא אכלה ואף מנה כבר לא תהיה אותו דבר". אחרי שטעמתי בעצמי (זה דרש רק קרב מזלגות קטן שאותו ניצחתי בקלות) לא נותר לי אלא להסכים.

נתחי האנטריקוט שלי, מוקפצים בצ'ילי כוסברה על מצע קוסקוס (69 שקלים) היו מצוינים והמתיקות הלכה יופי עם החריפות החדה של הצ'ילי. למרות שהקוסקוס הוא לא ההעדפה הראשונה שלי לתוספת, הוא התאים לרוטב. הבשר היה רך ועשוי נפלא והמנה הייתה ענקית. אחרי העיקרית הסופנית התחלתי להצטער שעוד מעט הולכים ונרגעתי רק ששמעתי שה"ג'וי" מתחילים לעשות קייטרינג. אומנם עכשיו זה ל-30-50 איש אבל אומרים שההיקף יגדל ממש בקרוב.

בכל מקרה, קיווינו שמרקיז שוקולד 22 שקלים) ימתיק לנו את עזיבת המקום ולא התאכזבנו. מוס שוקולד כזה לא אכלתי מזמן. אולי זה השוקולד הבלגי שעשה לי את זה. 

והמסקנה לחג: אם כבר להשמין בחגים, אז מנחת.

*הכותבת היתה אורחת המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של יעל צלניק

נאה דורש, נאה מקבל
יש בשרים בגו
זהו זה ולא אחרת
אכול כפי בקשתך
אל עצמי
חום ירושלמי
חוויה מלאכית
עם אופנוע לדרום אמריקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר