נגישות
נגישות

אכול כפי בקשתך

יעל צלניק מתפעלת מהרב גוניות והייחוד של תאנים, הצמחונית הירושלמית עם הנוף עוצר הנשימה. למרות הצמחונות ואולי דווקא בזכותה היא זכתה לארוחת בוקר מרגשת ומשודרגת באצות, חילבה וסלק חי

מסעדה ביום המסעדות של rest
יעל  צלניק
יעל צלניק
תאריך פרסום: 25/03/2007, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חביתה עם אצות ים? אין בעיה. סלק ותותים בסלט? כבר מוגש. עוגה עם חילבה? רק תבקשו. ב"תאנים" יש הכל, בתנאי שזה לא משהו שאכל משהו קודם, או בקיצור, "תאנים" היא מסעדה צמחונית. כשהגענו אליה התיישבנו מול הנוף המדהים של חומות העיר העתיקה של ירושלים (או יותר נכון, הושבתי את הבלונדינית מול הנוף, כי רומנטיקה עושה לה טוב). אין בעולם מיקום טוב כמו של "תאנים", תסמכו עלי בנושא.  

פטריק, בעלים ושף, צמחוני כבר שלושים שנה, אז חייבים להאמין לו כשהוא אומר שיש אוכל צמחוני טוב. אבל טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים, או בקיצור- תביא תפריט. מה שמעניין בתפריט של "תאנים" זה שיש בו אוכל הודי עם מרוקאי עם אסיאתי ומה לא. כל אחד (הודי, מרוקאי, אסיאתי ומה לא) ימצא שם את מה שהוא אוהב, בעיקר הבלונדינית שיש לה חיבה עזה לגזר ונבטים.

ההזמנה הכי קלאסית בשביל יום שישי בבוקר, היא כמובן ארוחת בוקר (43 ₪). גולת הכותרת – חביתה מביצים אורגניות עם אצות ים (כן, קראתם נכון). האמת שאני חששתי יותר מהבלונדינית, אבל היה מזה טעים! והשילוב של זה עם לבנה ועגבניות מיובשות פשוט עשה לי את זה. הבלונדינית התלהבה מהסלט כי היו בו קוביות סלק לא מבושל שהתברר כדרך ממש מוצלחת וטעימה להגיש את האדום האדום הזה וגם כמה תותים בשביל המתיקות. הלחם הוגש קלוי והיה סמל הבריאות. בארוחת בוקר מוגש גם מאפין עם חמאה, שתייה חמה ולהשלמת הקונספט גם מיץ גזר או תפוזים סחוט טבעי. אין מה להגיד, התמוגגנו. ולכן היינו חייבים להזמין עוד.

הלכנו על הקישים (54 ₪), שהיו מעט קטנים, אבל העיקר האיכות, וגם פטריות פורטבלו עם פולנטה (54 ₪). קיש הכרישה שתובל בקארי וקיש העגבניות היו מצוינים. רכים מבפנים ובצק פריך מבחוץ. מומלץ, מומלץ, מומלץ. מנת הפורטבלו גרמה לי אושר רב כי זו אחת המנות האהובות עלי בתבל. הפטריות החמות והבשרניות (מותר לכתוב "בשרני" בכתבה על מסעדה צמחונית?) הוגשו על מצע עלי רוקט ברוטב פשוט מעולה עם מעין לחם תירס ששמו בישראל (ובמבטא איטלקי כבד) פולנטה. זה משביע וטעים והולך טוב מאוד עם הרוטב של הסלט. בקיצור, נהניתי.  

אתם בוודאי שואלים את עצמכם "ומה עם הקינוח?" ובכן, גם הבלונדינית ואני שאלנו את עצמנו. ומיד קיבלנו עוגות לטעימה (28 ₪). עוגת סולת עם דבש בתיבול חילבה (לא ראיתי את הבלונדינית ככה מאז החתונה שלה, אולי זה החילבה), עוגת גזר ואגוזי לוז (יאמי), עוגת אגסים ברום (רום זה תמיד טוב), עוגת שוקולד (ידעתם ששוקולד ממכר?) ועוגת גבינה עם חרובים (הרבה יותר טוב ממה שזה נשמע) שאצלי זכתה במקום הראשון וקיבלה מדליה.

מסקנה: לא צריך להיות צמחוני כדי ליהנות מאוכל צמחוני, ולא צריך להיות תיירים כדי להתפעל מנוף ירושלמי עוצר נשימה. בואו בהמוניכם.

*הכותבת היתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של יעל צלניק

נאה דורש, נאה מקבל
יש בשרים בגו
זהו זה ולא אחרת
אל עצמי
חום ירושלמי
ג'וי של שבת
חוויה מלאכית
עם אופנוע לדרום אמריקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר