נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

האמת היא שאני לא יודע שום דבר על התרבות הגרוזינית, לא כל שכן על האוכל שבה. הדבר היחיד שבו עודכנתי לאחרונה בהקשר של הרפובליקה מברית המועצות לשעבר, הוא שיוצאי המדינה ביקשו להתכנות מעתה בשם "גיאורגיה". אז בננוצ'קה שרחוב לילינבלום בת"א אולי שמעו על זה, אבל באמת ששם לא מתעסקים בקטנות – גרוזיני או גיאורגי, החבר'ה בביסטרו המשובח הזה הם אנשים גאים שאחראים לאחד המטבחים הכי משובחים בת"א רבתי. אוכל אותנטי, טוב, ביתי, טהור, שמעורר את החשק לחזור עוד לפני שיצאתם החוצה.

ננוצ'קה מעוצבת בסגנון אקלקטי, צבעוני ומשמח, אבל לא כופה את עצמה על הקהל. ואם הקהל הוא כזה של אנשים צעירים, המוסיקה והאווירה יהיו בהתאם. וכך נכנסנו, שלושה חבר'ה, בעשר בלילה לתוך חוויה מעוררת של ארוחה משולבת באווירה נפלאה עם מוסיקת דפש מוד ואייטיז מתקדם ברקע.

המלצרית החמודה שלנו התחילה לתרגם לנו את המונחים בתפריט, ולא התרשמה מכך שאנחנו משחקים אותה כאילו אנחנו מבינים. האמת היא שנכנענו די מייד ונתנו לה להדריך אותנו בהמלצות. וזה אכן מה שהיא עשתה, ובהצלחה רבה. אז פתחנו עם כמה מנות ראשונות מעניינות. קודם כל המז'אווה – חמוצים גרוזיניים (12 ₪), ויחד איתם לחם הבית. לקחנו גם את הדולמה – עלי גפן נפלאים במילוי בשר בקר וכבש על מצע יוגורט (28 ₪), הפחאלי – אנטיפסטי המורכב מחצילים ומנגולד (46 ₪). כל אלה היו טובים ביותר, אבל הפשע האמיתי מבחינתכם יהיה לפסוח על החרצ'ו – מרק עם בשר בקר ואורז עם עגבניות. הבטחה – כזה מרק עוד לא אכלתם (32 ₪). יחד עם כל זה הגיעו לנו יין אדום קברנה וקוקטייל גרוזיני המורכב מוודקה ופירות יער.

הגרוזינים מצטיינים בהכנת בשר כבש. כמעט כל מאכל עיקרי שלהם מורכב מכבש עם הרבה שורשים וכוסברה. לקחנו שלוש מנות, אבל לפני כן אסור לשכוח לספר על מנות הביניים (בתפריט הן מופיעות כ"מנות שנטלה לשה בבוקר"). הלכתי על החבזלי בשר – כיסון אוורירי שמזכיר קובה עם בשר בקר ואווז (22 ₪, אבל אפשר גם מנה גדולה, לשניים, ב-39 ₪). חבל"ז של חבזלי. אחר כך התפנינו לדבר האמיתי – צ'רחי, קדירת בשר וירקות; טביליסורי (79 ₪), אוסובוקו כבש עם שעועית לבנה ביין; וירקות ממולאים בבשר בקר וכבש (54 ₪).

אם נדמה לכם שאכלנו הרבה, אז זה פשוט כי באמת אכלנו הרבה. לא יכולנו להרשות לעצמנו לפסוח על שום מנה. כמו ילדים בחנות צעצועים, שרוצים את זה, ואת זה ואת זה, לא איבדנו דקה, ואפילו השארנו מקום לקינוחים – מרקיז דה סאד, בלוק שוקולד לפנים (32 ₪) ונטיה – קרפ גרוזיני ממולא באגוזים מסוכרים ברוטב תפוחי עץ (34 ₪). כשיצאנו מהננוצ'קה היו לנו ייסורי מצפון. לא, לא על כל מה שאכלנו, אלא על כך שמרוב שטחנו וטחנו לא שמנו לב לבחורות המדהימות שישבו סביב הבר. יצאנו מתוך ארוחה חורפית באווירה נפלאה ללילה קר של דצמבר. אין מה להגיד חוץ ממשפט אחד – ביז'ו, היה מדהים.

*הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עצם העניין
קציצה ממלכתית
ראש לאריות
היהלום שבמנגל
אם אין אני לי, מילי'ס
מי שלא עומד בחום, שייצא
לא על האספרסו לבדו
והי-ם עודנו מלא
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר