נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לא צריך להיות הוגה דעות או פסיכולוג קליני כדי לזרוק את המילה "מרק" לחלל האוויר ולקבל בתגובה: "חורף". אין יותר מדי מילים בעולם המזון שמעוררות אסוציאציה חורפית כל כך חזקה כמו מרק. בשל כך מעוצבת המרקיה שברחוב יהודה הלוי בתל אביב ממש באופן המתאים לעונה הקרה של השנה – קטנה, משפחתית, חמימה ועוטפת.

העניין היחיד הוא שבארצנו חורף אמיתי נמשך בקושי שלושה חודשים, ואם פורשים אותו לצדדים וממש מתעקשים למתוח יריעה שכוללת את הסתיו מגיעים לחמישה או לשישה. וכאן עולה השאלה: מה עושה בית עסק שמצטיין בהכנת מרקים כשבחוץ לא קר? אז במרקיה חשבו על זה והכינו עצמם לימים ה"קשים" של הקיץ. שפר המזל שלי ושל שותפתי לבילוי, ונפלנו בין הכיסאות על ערב נעים של סוף מרץ, רגע לפני שהשמש מטיחה בנו קרניים חמות במלוא עוזה. זה אומר שלא חם ולא קר ואפשר להתחיל לרקוד על שתי החתונות.

המרקיה, על בסיס צמחוני טהור, מצטיינת במספר מרקים, כשמדי יום מוגשים חמישה מתוך המבחר שבתפריט. אנחנו לקחנו את מרק העדשים ומרק הארטישוק הירושלמי (ליגה של מרק, 24 ₪) בתור התחלה. זכרו, לא בטוח שבקיץ המרקים הללו יהיו זמינים משום שהמקום עובר למרקים קרים, כך שאם אתם רוצים לחוות טעם משובח – עכשיו הזמן. אחר כך הלכנו על עלי הגפן הממולאים עם יוגורט ונענע (22 ₪). העלים מוגשים קר, וכאן כבר מתחילים להרגיש ניחוח של קיץ. שותפתי לקחה את טבולת הקינואה האורגנית (28 ₪, ולפי העדות שלה היה פשוט "מעולה") ואז שינינו פאזה.

כאן המקום לספר שאוטוטו תהפוך המרקיה למזנון על טהרת המטבח האיטלקי. פסטות, לזניות, פיצות וריזוטו – כל אלה יגדשו את המקום בחודשים הקרובים. תרשו לי לספר לכם על הלזניות (36 ₪ היחידה) – אם אתם מתעקשים לבחון את הקיבולת שלכם אחרי מרק משביע – זה הזמן. מנות ענק של לזניה ירוקה (על טהרת המנגולד) ואדומה (על בסיס עגבניות) גדשו את השולחן. הגענו רעבים מספיק כדי לרדת עליהן כמעט עד תום, אבל עדיין – אכלנו יותר מדי קודם ונכנענו לפני הסוף. עם זאת, זה היה פשוט להיט ואם הייתי נאלץ לבחור הייתי הולך בפוטו פיניש על הירוקה. בנוסף, וזה חשוב לציין כי יותר ויותר מקומות מגישים מיני תרכיזים, מיץ התפוזים סחוט במקום, מקרר את הגוף ומלבב נפש.

אז זהו. אכלנו, שבענו, נהנינו וניסינו לדמיין את המקום הקטן הזה בקיץ, כי לדעתנו ראינו רק את קצה הקרחון. לא נותרה ברירה אלא לחזור שוב באזור יוני. אריוודרצ'י.

*הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סופיצה בתל אביב
053-9439552

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עצם העניין
קציצה ממלכתית
ראש לאריות
היהלום שבמנגל
אם אין אני לי, מילי'ס
מי שלא עומד בחום, שייצא
לא על האספרסו לבדו
והי-ם עודנו מלא
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר