נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בסתיו לפני כארבע שנים החליטו שני חברים לפתוח מקום שישפוך אור חדש על סצינת המסעדות בנצרת. בליבם נעור החזון ליצור מטבח בו נשמרת המסורת ארוכת השנים של המטבח הערבי הנסמכת על חומרי גלם ים-תיכוניים, ולצדה לברוא חדשנות מערבית בהגשה. הם בחרו בית מידות עתיק שנבנה בשנת 1868 ובו רצפה מעוטרת בציורי פרחים, קירות אבן חסונים וחלונות עם מסגרות עץ אלון בנות כ-150 שנה. מאחורי השיפוץ המוקפד של המבנה העתיק, כמו גם בבסיס התפריט העשיר שנבנה והשרות המקצועי, ניצב הרעיון להגיש ללקוחות את מה שהיו רוצים העוסקים במלאכה לקבל בעצמם.
ואכן, בהקמת המקום ובהפעלתו מושם דגש רב על הפרטים הקטנים החוברים יחד ליצירת חוויה תרבותית וקולינרית ייחודית ומסעירה, אשר נושאת את המבקר למחוזות נעלמים של אנינות מזרחית. המסעדה נפתחה בחודש תשרין ('תשרי', בפי העברים), שנידב לה את שמו.

הגענו אל המסעדה הממוקמת סמוך לכיכר המעיין בנצרת, בשעת ערב גשומה וצוננת. בכניסה ניצב תנור מוסק בעץ אלון, המרעיף חום ומסתורין אל חלל המבנה. התנור מהווה את הלב החי של המסעדה, ובו מתאחדים הטעמים והניחוחות של המנות. בהנחייתה של מלצרית חייכנית הובלנו לדיוון (החדר המרכזי והמפואר בבית בו התכנסו האורחים). האור החמים והשולחנות הסמוכים זה לזה, יוצרים תחושת קרבה בין יושבי המסעדה, שאינה גורעת מן האינטימיות של כל שולחן ויושביו. התיישבנו במרכז החדר וחמימות נעימה פשטה באיברינו. מוזיקה עדינה וקצבית נשמעה ברקע, עם מעברים חלקים בין אלילת הזמר המזרחי פיירוז לבין מוזיקה אלקטרונית עכשווית.

ממגוון הפתיחים בחרנו לטעום ארבע מנות: סלט עלי תרד פריכים עם עגבניות וגבינה בולגרית בשמן זית מעולה, חומץ בלסמי, שומשום וסומק (29 ₪), חציל אפוי בתנור מוקרם בגבינה ערבית ופסטו (35 ₪), גבינת חלומי קלויה עם עגבניות שרי בגריל (28 ₪) ופטריות ממולאות בתערובת גבינות (28 ₪). המנות הוגשו לשולחן בזו אחר זו על צלחות חרס אדמוניות מעוטרות בפרחים ירקרקים ואיתן סלסלת פיתות דקיקות טבולות בחמאה ומעוטרות בשלל זרעונים. הטעמים היו ישירים ומדוייקים ופשטות המנות הדגישה את האיכות הגבוהה והטריות של חומרי הגלם.

הצצה בתפריט האלכוהול הרשימה אותנו בהיצע הרחב - קוקטילים, וויסקי, אניס, ליקרים, קוניאק, ובעצם מה לא. לאחר התייעצות עם המלצרית הזמנו שתי כוסות של יין הבית - קברנה-סוביניון מבית ווד-ברידג', קליפורניה (25 ₪ לכוס). היין הוגש בכוסות בדולח מבהיקות ורחבות, וכיאה לסדרה ניחן בטעם דובדבן-ונילי עדין ומשובח.

למנה העיקרית בחרה זוגתי ב'בובית' (79 ₪) - נתחי חזה עוף ממולאים בשרימפס ברוטב שום-לימון. הנתחים הוגשו על פרחים עשויים קליפות לימון, שתרמו למנה ניחוח הדרי מבושם. עוד על אותה צלחת נחה פירמידה של אורז מקושטת בפפריקה. המנה הייתה טעימה ומיוחדת, אך חשנו כי יש בשילוב בין עוף לשרימפס מן הכפירה, כיוון שהאיכויות האופייניות לשרימפס אובדות בלפיתתו של העוף. אני בחרתי בצלעות כבש בציר יין אדום (64 ₪). ארבע צלעות מפוארות בגוון אדמוני נחו על פיתה ספוגה בציר יין מצוין, ולצידן תפו"א אפוי וירקות קלויים בזעתר, רוזמרין ושמן זית. הציר שהתבסס על יין איכותי היה סמיך ועשיר בטעם, והעניק לצלעות הנפלאות ארומה טאנינית מפתיעה. שתי המנות גדולות מאוד ומשביעות, ונותנות תמורה גבוהה מאוד ביחס לעלות הצנועה שלהן.

בשלב זה פנינו לתפריט היינות והוספנו לחשבון בקבוק קברנה-סובניון רזרב של רקאנטי (120 ₪) שבגופו העגול והכבד, ניחוח השזיף היבש ורמז המנטה, היווה חבר אמת לארוחה. לפני סיום ביקשנו לטעום מנת ים. בחרנו בסרטנים ברוטב שום-לימון ובזיליקום מתקתק (85 ₪). עם המנה הופיעו מטבל גוואקמולי שלא מצאנו לו שימוש, וערכת פיצוח מקצועית ממתכת כבדה ואיכותית. הסרטנים היו טריים להפליא, השתלבו נפלא עם טעם השום החמצמץ של הרוטב והוגשו שלוקים במידה הנכונה.

במהלך כל הערב חלה תנועה ערה של מבקרים במסעדה. חלקם נהנו מהמנות העיקריות, חלקם לגמו וויסקי משובח לצד מנות קלות, אחרים שתו קפה חזק עם קינוח. מעבר לטעמים האנינים, מעניקה תשרין חוויה רב חושית בעיצוב, במוזיקה המושמעת, ובמגע הבין-לאומי שסחף אותנו על גלי הדמיון אל מחוזות רחוקים, מעבר לגבולות ארציים, לחוויה עם ניחוח דמשקאי.

עם קפה מבושם ומעורר וכנאפה ביתית ועשירה במתיקות נכונה (30 ₪) שעברה גם היא בתנור האבן המהולל, סיימנו את הארוחה, ונפרדנו לשלום בידיעה שנשוב בקרוב.

 

* הכותב היה אורח המקום. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר