נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כמתבקש משמה, 'דלאל' שוכנת בסמיכות לסוזן דלאל, אבל למי שלא ידע, דלאל פירושו גם 'פינוק' בערבית, שם הולם למסעדה, כך מסתבר. הגענו בערב קריר, נכונים להתפנק והתיישבנו על הבר בחלקו הקצר יותר, שפונה למעין סלון הסבה אלגנטי להפליא. אי אפשר שלא להתרשם עמוקות מעיצוב המקום, שהושקעה בו תשומת לב ומחשבה מדוקדקת. הוא מרגיש כמו סלון מהודר במיוחד, ויחד עם תקרת הרעפים החשופה שממעל וקירות הלבנים, נותן תחושה ביתית נעימה. תוסיפו לכך תאורה מדויקת באפלוליותה ופסקול משובח וקיבלתם אוירה שכיף לצלול לתוכה.

הסתבר כי הגענו בתיזמון מושלם. עד סוף חודש מרץ, משיק השף גולן גורפינקל תפריט בר מיוחד ובו 3 מנות ראשונות במחיר 59 ₪ ו-3 עיקריות במחיר 79 ₪, כשלכל אחת משודכת בירה בלגית איכותית אחרת. חיככנו ידיים בהנאה. אנשי בירה אנחנו, הרבה יותר מאנשי יין ועם חיבה עזה לבלגיות (בירות, כמובן) משובחות.

הוחלט להתפצל. י' - שלא יכול לראות סינטה בתפריט ולא להתאחד איתה - הלך בדרך כל בשר בעקבות התפריט הרגיל,  and I, I took the one less traveled by ונעניתי להצעת התפריט המיוחד. הבחירה שלי הייתה קלה למדי. כבד קצוץ לראשונה, משודך לשימאיי אדומה, בירה טראפיסטית 7% אלכוהול, כהה ועדינה יחסית, ולעיקרית - מולים ברוטב עגבניות צלויות, יד ביד עם מרדסו, אותה אני כבר מכירה ומוקירה, בירה מתקתקה ומתובלת עם טעם עמוק ועשיר שמתהדרת ב-10% אלכוהול.
י' התפעם לגלות בתפריט בורקס סרטנים (58 ₪) במנות הראשונות, וכמובן שביקש את הסינטה שלו (112 ₪) להמשך.

ראשית הגיע הכבד הקצוץ על פמלייתו הנכבדה, ואיזו פמליה זאת הייתה: צלחת נאה של כבד קצוץ מעולה, מרקמו כשל עדות פולניה, גרגרי מעט, אך טעמו מעדות צרפת, עתיר חמאה. תלולית משמחת של בצל מטוגן מתקתק כנדרש בפסגתו. איתו הגיעה פנכת שמאלץ (אללי!), אבל אני - חדת העין - הבחנתי בחזרת שמופיעה בתפריט העיקריות ומיד תבעתי לקבל מעט ממנה, שכן מי זה מגיש כבד קצוץ בלי חזרת. טוב עשיתי. החזרת הייתה חריפה, מעט מתוקה והועשרה בקצת מיונז, שתרם למרקם חלק. פשוט שלמות. עוד הגיעו פלטה של ירקות טריים חתוכים ופלטת ירקות כבושים ומלפפונים חמוצים שהעלו דמעות של אושר בעיניי. כמה נדיר לפגוש מלפפונים חמוצים מושלמים - בגודל הנכון, במרקם הנכון, כאלו שאתה מרגיש שמי שעשה אותם אהב אותם באמת. פוקצ'ה מצוינת הסתפחה לכל הסיפור וביחד עם הבירה קיבלנו שעטנז קולינרי מפואר.
מיזוג הגלויות הזה נמשך גם במנת בורקס הסרטנים - בתוכו געשו חלמון של ביצת שלו וגבינת קשקבל ובחוץ עטף את הכל ברכּות ציר סרטנים מעולה, לצד סלט קטן ומדויק של ארוגולה, שומר ורימונים. נתתי לי' להתייחד עם המנה והתמסרתי לשלי. שקט ירד על הבר.

ממקום שבתנו, בסמיכות לפתח המטבח ולעמדת המלצרים, לא יכולנו שלא להבחין בקינוחים שיוצאים מפעם לפעם. סברינה שנראתה במערכה הראשונה, חזקה עליה שתופיע במערכה השלישית, חשבתי לעצמי, אבל התמקדתי בעיקריות שהופיעו.
הסינטה הייתה מצוינת, היא לוותה בבטטה צלויה וברוטב שהורגשו בו טחינה ורוטב סויה מצומצם, אולי טריאקי? ואני הייתי מרוצה ביותר מהמולים שלי שהוגשו בנדיבות ושחו ברוטב על בסיס עגבניות, עשיר בשום, עשבי תיבול וזיתים, לצד סירות תפו"א צלויות. השימאיי הכחולה שהוגשה איתם הדגישה את הטעמים העזים של הרוטב ואני הרהרתי לעצמי שתמורת 79 ₪ מדובר באחלה דיל - קערה של מולים ובירה בלגית משובחת ב-80 ₪ זה לא משהו שהולך ברגל. אולי אם אתה בבלגיה.

לקינוח הסכמנו עם הברמן המקסים שאין הולם מלסיים ארוחה אלכוהולית כזאת בעוד קצת אלכוהול, ואולי קצת שוקולד. מוס שוקולד אפוי, קרם ברולה וניל, סורבה בירה (!) ורוטב שוקולד חם - כן, זה הכל בקינוח אחד - היה סיום הולם. כיפת שוקולד משובחת, עליה כיפה קטנה יותר של קרם ברולה, הכל טובל בנהר של שוקולד חם, קצת קצפת וכדור סורבה שנעשה מבירת מק-שוף (טו-אוב!), כדי לאזן את כל הסוכר הזה עם קצת מרירות. 45 ₪ יעלה לכם הקינוח הזה, אבל אם אתם חובבי שוקולד מושבעים, זה ייראה לכם מוצדק.
אני נשמתי לרווחה כששמעתי שנותרה סברינה אחת בעגלת הקינוחים ושמי רשום עליה. זה קינוח שיצאו לו מוניטין מפוקפקים, אבל יש לי חולשה אליו, וכמובן שדלאל, על הקונדיטוריה המצוינת שלה - היטיבה לבצעו...

תפריט הבר והבירות הבלגיות יוגש, כאמור, עד סוף החודש. לאחריו יישארו חלק מהבירות בתפריט, שזו ידיעה משמחת כשלעצמה. לדעתי מדובר כרגע באחד הדילים השווים. 140 ₪ לארוחה כמו שאכלתי אני, זו עסקה מצוינת לכל הדעות. רק אל תשכחו לדרוש חזרת!

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.        

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בשורות טובות ב-Sora
קרפצ'יו בר דעת
20 שנות חדשנות בדגים 206
מיט בר מציגים: אהבה מבשר ראשון
שירת החציל בדלאל
יוצאים מהמסגרת ב-Frame
יוצאים מהמסגרת ב-Frame
NG - בעיקר בשר, לא רק
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר