נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

'מטילדה' הוא בית קפה נעים השוכן במרכז מסחרי קטן במעוז אביב, בסביבה שקטה ומרגיעה. המקום מעוצב בצורה אסתטית עם גוונים של חום ובז', תאורה מעט עמומה, מרפסת מרווחת לישיבה בניחותא ומוזיקה מגוונת ולא משתלטת. כמו שצריך.

הצטרף אלי לארוחת ערב קלילה ע', המומחה לקפה. פתחנו בלחם שום מרוקאי (18 ₪) ובמאפה חצילים ועגבניות (26 ₪). לחם השום הגיע חם ומרוקאי, החביא בתוכו גבינה בולגרית וזיתים והיה פשוט ומצוין. בעלי מסעדות ובתי קפה יקרים, אנא מכם, שתפו בתפריטים לחם מרוקאי, אנחנו אוהבים אותו. פליז! מאפה החציל היה חביב: שני מגדלים עם שכבות חציל, עגבניות וגבינה בולגרית, היו עדינים וחמימים. גבינה עם טעם עז יותר הייתה מקפיצה את המנה, ויחד עם זאת, חצילים זה תמיד מבורך.

לאחר ההתנפלות על לחם השום המשכנו לעיקריות: חומוס עם כבדים בבצל מקורמל (48 ₪) ובורקס תרד 24 ₪) עם נספחים שמאפיינים בורקסים (בכלל, עם כל מילוי , לא רק כאלו עם תרד). החומוס, שנעשה במקום, היה גרגירי ומועשר בטחינה איכותית, עליו נחה ערימה נדיבה של כבדים ולווה בסלט קצוץ טרי ושוב - לחם מרוקאי. המנה, לדברי ע', הייתה טובה אך מתקתקה קמעה. הבורקס שלנו הגיע עם ביצה חומה, רוטב עגבניות עם חריפוּת מעודנת ומלפפונים חמוצים ביתיים. גם זו מנה מהנה, שאשמח למצוא בעוד בתי קפה. כדי להוריד היטב את הבורקס, החומוס, לחם השום והלחם בלי השום, הזמנו צ'אי (16 ₪) מנחם אך מעט מתוק מדי, וסיידר חם - אחד עם יין (16 ₪)  ואחד בלי (6 ₪).

בשלב הקינוחים פעלנו לפי המלצתה של המלצרית החביבה והזמנו פאי תפוחים חם עם גלידה (32 ₪) היה נדיב בגודלו ומאוד ביתי בטעמו, עם כדור גלידה מכובד, ועוגה בשם "דודה בלה" (29 ₪), שהתברר כקינוח שכבות של תחתית בראוני עם שכבת מוס שוקולד לבן, מוס שוקולד מועשר בפקאן וציפוי גנאש, שהתברר אף הוא כמנה חביבה ביותר.

האווירה במטילדה מאוד ביתית והמקום משרת מגוון רחב של לקוחות. נעים לשבת בפנים או בחוץ, לפי מצב הרוח ומזג האוויר, והחיבור לשורשים המשפחתיים ולבולגריות מוסיף נופח אישי ומשמח למקום. מומלץ לעוד מקומות לתת טוויסט אישי למנות בית הקפה הסטנדרטיות.

שלושת הדברים החשובים מהם ניתן ללמוד בעת ביקור במטילדה, כאמור, הם: חצילים הוא חומר גלם מבורך ואף פעם אין יותר מדי מנות עם חצילים בתפריט; חומוס משודך נהדר להמון תוספות ומתאים גם לבתי קפה שכונתיים; ולחם מרוקאי הוא הפוקצ'ה החדשה.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מטילדה בתל אביב
053-9443374

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של גילי לב ארי

קפנטו באמצע הדרך
בוקר מתוק בשוקו-לולו
נקודת מפגש בצ'רלי
הבריחה המתוקה לרביבה וסיליה
כובשים את ליבה
חנדלה והפרטים הקטנים
ביקור בכפר של מוסקט
הגליל התל אביבי של קפה נמרוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר