נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לכל גבר (ותסלחנה לי רגע הנשים) ישנה איזו מורשת שאביו בחר להעביר לו. בניגוד לאמהות (ויסלחו לי רגע האבות) שמנסות ללמד אותנו הכול בכל רגע ובו זמנית, האבות נוטים לייחס חשיבות למספר מצומצם של נושאים אותם הם יחלקו עם יוצאי חלציהם ברגעים נבחרים. אותם רגעים נבחרים מאופיינים לרוב בקריאת "בוא לפה רגע" הגוררת אחריה התייצבות מהירה והתבוננות מלאת הערצה בעוד אביך פורש בפניך את משנתו. לחלק זו תורת הכדורגל וההיסטוריה של הכח ר"ג, לאחרים זו תורת החיזור אחר נשים. אבא שלי בחר ללמד אותי את תורת המנגל והבשר.

כפרופסור אמריטוס לענייני בשר, זימנתי את אבי להצטרף אלי לסניף 'פאפאגאיו' שבעזריאלי. אם יש מישהו שיכול להעריך בשר, וחשוב מזה, את אופן הכנתו, זה הוא. אספתי אותו מתחנת הרכבת הסמוכה ועשינו את דרכנו אל הקומה מעל. עם כניסתנו לסניף התרחש דבר מאוד מוזר: מקניון ישראלי ממוצע, שופע ברעש ואנשים, נכנסנו לעולם מקביל של מסעדת שף מעוצבת. ניכר שהרבה מחשבה הושקעה בעיצוב המקום, כשתאורה רכה מהולה באדום השרתה תחושת אינטימיות מיידית. העיצוב המושקע והנעים גרם לנו להתמסר למארחת שהובילה אותנו למקומנו.

ישובים, יכולנו להתבונן מבעד לחלון המשקיף על האיילון ולצפות בשני נהרות הענק, הלבן והאדום, זורמים לבתיהם. מראה מיוחד שאפשר לצפות בו רק מגובה ומיקום כאלה. הצטערנו שאין לנו מצלמה. את בהייתנו הפרה חן, המלצרית שלנו לערב, כששאלה במה נפתח. לאחר שהבחינה שהמרנו בהייה אחת בבהייה בתפריט, המליצה לנו על ה'ספרינג רול קרנה' (28 ₪) ועל ה'חציל קופה קבנה' (28 ₪). הסכמה משותפת וחמש דקות אחרי כן, המנות כבר היו על שולחננו כשלצידן שתי כוסות יין - 'קברנה סוביניון טרה רוסו' של יקב תבור (32 ₪ לכוס).

הספרינג רול קרנה התגלה כמנה גדולה למדי של מעין טורטיות-סיגר ממולאות בבקר טחון ושעועית שחורה עם רוטב מתקתק מעט של שזיפים ויין, כאשר לצידם מונח לו גווקמולי. הטורט-סיגרים היו פתיח מעולה - מצד אחד קראנצ'יים כסיגרים ומצד שני מלאים בכל טוב, כשהטעם השזיפי נותן טוויסט מעניין וגורמאי.

אל החציל קופה קבנה פנינו עם יותר בטחון. השילוב של חציל וטחינה הוא שילוב מנצח וידוע זה מכבר, אלא שבמנה זו הוא עובר שדרוג בזכות תוספת של פלפלים, עגבניות, זיתי קלמטה ועשבי תיבול, ויחד עם לימון כבוש מתקבלת מנה עשירה לחיך. המנה הגיעה יחד עם כיכר לחם טרייה וחמה (תוספת 12 ₪) שהיוותה את ההשלמה האולטימטיבית. החציל המשודרג על פרוסת הלחם החמה השתדרג פעם נוספת.

הפתיחה המוצלחת העלתה את הציפיות, אך הפרופסור-דוקטור-אבא העלה חששות לגבי הקשר בין כָּשרוּת המקום לטעם הבשר שנקבל. אין זה חדש. עבור אלו שאינם שומרי מסורת, המילה 'כשרות'  גוררת אחריה לפעמים חוסר אמונה לגבי איכות הטעם. הסתכלות סביב גילתה שזה לא מפריע לאף אחד. המקום היה מלא עד אפס מקום במשפחות, זוגות וחברים שאכלו לצלילי מוזיקה לטינית נעימה.

רגע האמת הגיע. רעש חרישי של תסיסה החל מתגבר עד שהגיע לשיאו על שולחננו. נגלה לעינינו מראה מרהיב של פלטת בשרים עליה מסודרים יפה: 300 גרם אנטרקוט, 250 גרם קבב, 250 גרם סינטה ו-150 גרם פרגית. זהו ה'ג'ונטוס פאפאגאיו' (210 ₪), פלטת הבשרים הזוגית שמגיעה יחד עם תוספת לבחירה שהייתה במקרה שלנו הום פרייז (בתוספת של 5 ₪). בניגוד לבחירה האוטומטית כמעט של 'השולחן הברזילאי', ארוחת האכול כפי יכולתך הידועה והטובה, העדפנו ללכת על ארוחה קונבנציונלית ומשביעה לא פחות.

באופן שיטתי למדי התחלנו לדגום את סוגי הבשר. הקבב היה מתובל כהלכה וניגר ממנו מיץ בשרים מפתה. הפרגית הייתה עסיסית מאוד ולא נזדקקה לעזרת שלושה סוגי רטבים שקיבלנו לצד המנה. אבי ואני החלפנו מבטים. ברור כי המבחן האמיתי עוד לפנינו. נגיסות ראשונות בנתחי הסינטה גילו בשר משובח. לא פחות. אבא התחיל להזיע.

עברנו לאנטרקוט, חתיכת הבשר האהובה עלי מכל. מכל סוגי הבשר שהיו במנת הג'ונטוס פאפאגאיו, היה זה המוצלח ביותר. יחד עם רוטב צ'ימיצ'ורי קלאסי, לא רציתי שהלעיסה תגמר. את אבי תפסתי עסוק באכילת החתיכה שלו ואכול חרטה על רמיזותיו לגבי כשרות. אבות אכלו בשר ושיני בנים תצטרפנה.

כשפלטת הבשרים הפכה לסתם עוד פלטה, הגיחה לה שוב חן - ממליצת הבית שלנו - וטרחה להמליץ לנו על קינוח, פרפה חלבה ונוגט עם שבבי שוקולד (27 ₪). לא היססנו לרגע ואף טרחנו להוסיף תה נענע (12 ₪) לכל אחד מאיתנו. האתגר הגדול, קינוח פרווה אחרי ארוחה בשרית, עבר בהצלחה מרובה. הפרפה היה קליל וממכר וטעם החלבה לא היה דומיננטי מדי, אך נתן את אותותיו. לא מדובר בקינוח עתיר מתיקות, אלא במעבר נעים מעולם הבשר אל עולם הסוכר.

עייפים מאכילה נפרדנו מחן. ליוויתי את אבא לתחנת הרכבת ונפרדנו לשלום. נזכרתי בכל אותם שיעורי מנגל שעברתי מגיל צעיר: תורת הדלקת האש והכנת הגחלים, בחירת הבשר וצלייתו המדויקת. חיוך קטן התגנב לשפתיי. מי היה מאמין שגם לי, התלמיד הקטן, יהיה מה ללמד את המומחה לבשר?

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנת דים סאם של פריים (צילום: באדיבות המקום)
לא תבינו עד שתגיעו אל 'רק בשר'
הניצחון של קסיס
לזלול את החיים
לעוף עד למקסיקו
על ראש שמחתי
עניין של סמנטיקה
עניין של סמנטיקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר