נגישות
נגישות

העסקית העיקרית של טאטי לופט

באזור התעשייה של יהוד שוכן 'טאטי לופט', ביסטרו איכותי המפעיל גם קונדיטוריה משובחת, שהצליח למשוך את גילי לב ארי והאמא הפטרונית לטעום מעסקית משתלמת ושווה במיוחד

מסעדה ביום המסעדות של rest
גילי לב ארי
גילי לב ארי
תאריך פרסום: 21/01/2010, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

את הביסטרו 'טאטי' שבגבעתיים אני מכירה היטב, כבר כתבתי עליו בעבר והוא זכור לי כטעים ביותר. לכן, כשגיליתי שיש עוד טאטי כזה, אבל בלופט עם טאבון באמצעו, החלטתי לנסות את העסקית של המקום. לקחתי את הפטרונית אמא עם האוטו שלה ואת המפה שהוצאנו בוואלה! מפות, ושמנו פעמינו אל עבר אזור התעשייה של יהוד.

אני תמיד מבטיחה להיות טובה ולקחת רק מהתפריט העסקי אבל זה אף פעם לא מצליח. תמיד המנות המעניינות יותר נמצאות מחוץ לדיל, כמו בסייל בטופ שופ (ברור שאני קונה בסוף במחיר מלא, אבל הג'ינסים שלהם יושבים מעולה על הישבן). לשמחתי, ב'טאטי לופט' המנות שרציתי אכן היו כלולות בדיל העסקית. התפריט מחולק לחמש קטגוריות מחיר, כשבמחיר מנה עיקרית כוללים גם מנה ראשונה ותוספת, עם יין וקינוח יומי במחיר מוזל יותר.

באופן כללי אני אישה של לואו טק, אך עיצוב המקום, המשלב באלגנטיות בין תקרה גבוהה, בר מרכזי וצינורות חשופים לרהיטי ורצפת עץ בהיר וספות עור נוחות, עובד מצוין ומעורר תחושת ניכר נעימה, במיוחד אחרי שמתמהמהים בדרך ומקללים קצת.

פתחנו בפלאפל וממרח חצילים ופטה. הפלאפלים (ארבעה במספר) הגיעו טריים, פריכים וירוקים על מצע טחינת פלפל קלוי,  וממרח החציל היה קרמי וטוב. שתי מנות גדולות ומספקות. הפוקאצ'ה מהטאבון עזרה לנו לנגב את הצלחות. אני רוצה שהפלאפל ייכנס לתפריט של כל מסעדה עכשווית ולא רק לחלקן. זה טעים, זה צמחוני, זה משלנו וזה יותר משמח מסלט קטן ירוק.

המנות העיקריות שהזמנו היו ריגטוני בטטה (58 ₪) ודג בורי עטוף באצת נורי (84 ₪). הריגטוני, שהגיע עם אספרגוס טרי, בצל מבושל קלות ובטטות, בושל באופן מלא לפני הגשתו (ולא בשתי פעמים, כפי שעושים במסעדות רבות, מה שגורם לפסטה להתרכך יתר על המידה ולאבד מטעם הדורום) ורוטב השמנת שחיבר את הכול לא היה מוגזם בכמותו (הפסטה לא צריכה לטבוע ברוטב). מלבד מעיל אצות היה על הדג גם רוטב יין לבן, חמאה ועשבי תיבול. לפי דיווחי הפטרונית, הדג היה טוב מאוד וכיסוי האצות שמר אותו חם לאורך זמן. עם הדג הגיעו ירקות מאודים מעט קשים מדי. הוספנו לנו סלט ירוק קטן בשביל טאץ' נשי, הסלט היה טרי ותובל בעדינות (19 ₪). אני לא נגד סלט, כל עוד הוא עומד ליד האוכל.

לקינוח הזמנו עוגת פאדג' (36 ₪ לעוגת פאדג' עם גלידה, 8 ₪ לתוספת קצפת) וקרמבל תותים (38 ₪) בהמלצת המלצרית. ניתן להזמין את עוגת הפאדג' עם גלידה או עם קצפת, רצינו גם וגם. עוגת הפאדג' אכן פאדג'ית, עם קלתית של בצק פריך קקאו טוב מאוד, רוטב שוקולד חם בצד, גלידת וניל וקצפת מועשרת במסקרפונה. אני מתביישת לומר שלא גמרנו את המנה (לרוב אני בזה למי שלא מצליח לגמור עוגות שוקולד מהצלחת, אך הפעם גם אני נשברתי). קרמבל התותים הוא גרסה אישית של המסעדה לקינוח ביתי מאוד, הקרמבל מגיע בכוס שקופה, בתחתית הכוס שכבת קרם פטיסייר מועשר בשוקולד לבן, עליו שכבת תותים ומעל הכול פירורי עוגיית חמאה. הקינוח טוב מאוד, אך בעיני הוא מתאים יתר לקנייה בקונדיטוריה, חסר לי אלמנט הפרי החם.

המלצרית ששירתה את שולחננו שילבה בחן בין הפגנת ידע רב ונוכחות כשצריך, להתגנבות אלגנטית ובלתי מורגשת מתי שלא צריך. מבלי שהרגשנו הוחלפו לנו הקיסמים והסכו"ם, הגיע קנקן מים חדש וכל זאת מבלי לפגוע לנו ברצף השיחה. מלבד המסעדה, פועלת במקום קונדיטוריה, בה ניתן לרכוש הרבה דברים טובים.

ההשקעה והאיכות באמת ניכרים באוכל. לשמחתי, בדרך חזרה הצלחנו להגיע הביתה על הפעם הראשונה, ועכשיו נדע איך לחזור שוב.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של גילי לב ארי

קפנטו באמצע הדרך
בוקר מתוק בשוקו-לולו
נקודת מפגש בצ'רלי
הבריחה המתוקה לרביבה וסיליה
כובשים את ליבה
חנדלה והפרטים הקטנים
ביקור בכפר של מוסקט
הגליל התל אביבי של קפה נמרוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר