נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

השבוע הגיע לביקור מולדת אחד מחברי ילדותי שיצאו לעשות אז זה בגדול בניכר. כיוון שמדובר בקולנוען מבריק שחי את חיי הברנז'ה של הקולנוע המחתרתי בניו-יורק, היה לי ברור כי מקום ראוותני ובעל פוזה לא יעשה עליו הרבה רושם. מקומות כאלו יש בתפוח הגדול בשפע. בחרתי במקום מוקפד אבל אותנטי, עם אופי חברי ולא מחייב - 'נולה סוקס' החיפאית, מקום שנפתח בשכונת נווה-שאנן הסטודנטיאלית לפני מספר חודשים בידי שני שותפים, האחד שף והשני איש מחשבים חובב מוזיקה מושבע.

התיישבנו על הבר ההומה ופצחנו בצמד משקאות צוננים: קייפיריניה (36 ₪) לאורח וויינשטפן לי (27 ₪). בירת החיטה הנפלאה בת 1,000 השנים של הנזירים הבנדיקטים לא מאכזבת לעולם, וגם הקוקטייל הלאומי של ברזיל היה מצוין עם קשאסה איכותית וליים אמיתי.

כדי להשקיט את הרעב הלילי הזמנו כמה נשנושים בשריים שישקיטו את הפינה הזו ויאפשרו לנו להתמקד בעיקר - אלכוהול. חלקנו שיפודי אנטרקוט שהוגשו על מצע חסה ופלפלים קלויים עם ציר יין אדום (34 ₪), פלטה קטנה אך עמוסה של רוסטביף אדמדם (58 ₪) ומנת טאפאס מסקרנת (39 ₪) שהתגלתה כבחירה נבונה, המורכבת מקרפצ'יו דקיק עם נגיעות ערק ודובדבנים (מעולה!), פטה כבד עשיר, טוגני גבינת עיזים וסלסה רעננה. וכן, הטאפס מגיע עם לחם הבית וחמאה צהובה, אבל קרניבורים כמונו לא נוהגים לאכול את האוכל של האוכל. עניין של מצפון.

בריזה נעימה גלשה לה מהים דרך החלונות הפתוחים הישר אלינו, מוזיקה מוכרת ומעלת געגוע התנגנה והתחלנו להשלים את הפערים שצברנו מאז נפגשנו לאחרונה. לפתע הורגשה התרגשות בקהל ועל הבמה עלתה להקה צעירה שנתנה מופע מקורי גם אם קצת רועש לטעמנו.


מדי פעם השגחנו במי מבעלי המקום המסורים פוסע בחלל הרחב ומוודא כי כל אורחי המקום הרוגש מרוצים. בשיחה קלה עם מנהל המקום, מיכה, שמענו על חזונו ללמד את הקהל החיפאי חובב הבירה ליהנות מוויסקי. לשם כך, מציעים בנולה סוקס מגוון סוגי וויסקי במחירים מגוחכים (20 ₪!).

אנו פצחנו דווקא בשיעור למתקדמים עם קאול איילה (52 ₪), מותג שלא הכרתי והתגלה כסינגל-מאלט עמוק, מעושן וקרמלי ובעל ניחוח של אדמת כבול. ידידי בחר ללכת על בטוח עם מקלאן 12 שנה (74 ₪) שהוא לדעתי כרטיס הכניסה לעולם הוויסקי וניחן בטעם עץ עשיר, גוף סמיך וגוונים משתנים של אגס, מרשמלו ומייפל. כל טיפה זהב טהור.

בהשראת המתאבנים המוצלחים שנסתיימו לא מכבר, רצינו משהו אמיתי לנגוס. סטייק אנטרקוט שהיה עושה כבוד לכל מסעדת גורמה ואיתו טוגני בטטה וסלט רענן (67 ₪ ל-250 גרם משובחים), והמבורגר הבית (42 ₪), בליווי שתי כוסות קברנה סוביניון של יקב הבוטיק טוליפ (29 ₪ לכוס), חתמו את הרעב בהנאה יתרה.

למחרת היום, בשובי מן העבודה, קיבלתי טלפון. בהתרגשות והודיה אמר לי חברי הוותיק שאת הערב הנפלא בפאב החיפאי הוא יזכור כחוויה מכוננת שנים רבים. אולי אפילו יעשה עליו סרט.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר