נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

היא ואני יוצאים כבר די הרבה בעצם. אנחנו חולקים תחביבים, אוהבים לבלות יחד ומוצאים תחומי עניין משותפים. אפילו יש בינינו תקשורת טובה (רוב הזמן). אבל בתחום אחד מרכזי ואהוב פעורה ביני לבינה תהום: היא צמחונית. ביקור אופייני שלנו במסעדה מותיר בצידו האחד של השולחן צלחות ובהן עצמות שנמצצו עד לשדן, שלוליות דם קטנות שנטפו מסטייק עסיסי ועיגולי שומן עתירי כולסטרול, בעוד שבצידו האחר ישנה תמיד צלחת עם ירוקים. וזה עצוב.

ובכל זאת, למען הרומנטיקה, יצאנו יחדיו לארוחת טעימות ויין במסעדת הבשרים המתחדשת 'BP' בחיפה. הארוחה המיוחדת, שמחירה לסועד הוא 200 ₪ - הכול כלול! - נערכה לאור השקת התפריט החדש במסעדה בשיתוף פעולה עם יקבי כרמל. המסעדה החלה את דרכה כמסעדת המבורגרים איכותית (BP = Burgers Place) ועברה בחודשים האחרונים מהפך כפול שכלל הכשרת המטבח והרחבת היצע המנות לכיוון הגורמה-פיוז'ן. בתאום מראש ניתן לקבל ארוחות טעימות דומות גם בימים רגילים.

המסעדה משתרעת על שתי קומות. בקומת הכניסה בר עץ מעוגל חוצץ בין המטבח השקוף לחלל ישיבה רחב, ובקומה העליונה שולחנות עץ כבדים ומרווחים יוצרים פינות ישיבה נעימות ואינטימיות. שימוש בעץ, תאורה עמומה והשמעת מוזיקה חמה ויצרית (לאונרד כהן קיבל את פנינו ונורה ג'ונס הופיעה אחריו על ומסכי פלסמה גדולים) נותנים קונטרסט יפה לאלמנטים מודרניים בעיצוב, כגון שימוש במתכת חשופה.

המלצרית, ששירתה אותנו במקצועיות כל הערב, הובילה אותנו לשולחננו השמור כשבידינו כבר כוסות 'Brut' מסדרת פרייבט קולקשן של יקבי כרמל. היין המבעבע התאפיין בחמצמצות תפוחית-ליימית נעימה וליווה נפלא מנת פתיחה מהוקצעת של סושי שכללה שתי יחידות אינסייד-אאוט של סלמון בטריאקי ושתי יחידות סושי במילוי סלט טונה בשמן שומשום שהוגשו על קרפצ'יו סלק. הפתיחה המרעננת פגעה בול בחולשה המשותפת שלנו - אהבה לאלכוהול משובח ולסושי. זו דרך לפתוח!

בחסות טעימות היין התכבדנו בכוס שנייה, הפעם של 'יוהנסבורג ריזלינג' מהסדרה האזורית של כרמל. זהו היין פירותי ומתקתק עם אף טרופי וטעם מבושם חזק שהפתיע בעוצמתו ובחדותו. הריזלינג נשא אותנו הרחק ממחוזות הסושי אל נהר הריין וחבל אלזס, וכיאה לאזור זה הוגש מרק שורשים סמיך בצלחת רחבה. ניחשנו כי המרק הנהדר מכיל ארטישוק ירושלמי, קולורבי וראש פטרוזיליה, שיצרו יציר כלאיים המתעלה כל רכיביו. עם המרק הוגש לחם ביתי פריך ומתבלים.

אחריו טעמנו קבב מוסר ים ופטרוזיליה על חיטה מבושלת, שאכזב בשל היותו סטנדרטי ובשל התיבול נעדר העידון של החיטה. טוב ממנו היה הקרפצ'יו הדקיק שהוחמץ בלימון (ולא בחומץ בלסמי כנהוג) והוגש עם סלט ביצים שהעניק פרשנות ישראלית מעניינת אך אמביוולנטית - מצד אחד הטעמים ערבו מאוד לחך, ומאידך העדינות וטעם הבשר הנקי שמאפיינים את המנה הקלאסית נחבאו.

את פרס הנובל קיבל וופל בלגי עם כבד אווז וחמוציות. ראשית, היתה זו הטובה והמרתקת מהמנות הראשונות - הכבד היה פריך מבחוץ ונימוח בפנים וההוופל המתקתק והחמוציות היוו תחליף שובב וראוי ביותר לטוסט וריבת הבצל שלרוב מלוות מנה שכזו. יתרה מכך, המנה פרצה גבולות ובמידה מסויימת הרחיבה את גבולות הידע האנושי, כשבתנועת מזלג מהירה הופר נדר של שנים: בת זוגי נתנה ביס! היא אכלה בשר!

את האירוע המשמח חגגנו עם עם כוס 'פטיט סירה', גם היא מהסדרה האזורית של כרמל. היין סגול כהה ומרוכז, ניחוח ונילי עמוק, טעם חזק של דובדבנים מיובשים, תבלינים וסיגליות וסיומת ארוכה ומענגת. זהו יין גדול ומפתיע שכן מעטים הם היקבים בארצנו שמצליחים להוציא מזן זה יין ברמה כזו. מתוך היצע העיקריות אני בחרתי בכתף טלה בפירות יבשים. הבשר השתלב היטב ברוטב המצומצם אך בושל יתר על המידה. הנתח אמנם שמר על עסיסיות בזכות תכולת השומן הגבוה המאפיינת בשר טלה, אך המנה היתה בינונית וחסרת רעננות.

להשתוממותי ולאושרי, תאוות הבשרים המשיכה להשתולל בקרב הצמחונית/הקרניבורית החדשה והיא בחרה פילה רוסיני - מדליוני פילה בקר וכבד אווז ברוטב תאנים. זו מנה נהדרת שלמעשה פותרת בעיה קדומה- בעוד שפילה הוא נתח עדין ובעל מרקם חלומי, הרי שטעמו ביחס לנתחים משוישים ממנו דל, ולכן באכליתו ישנה מידה מסויימת של פשרה על הטעם. שילובו עם כבד האווז עתיר הטעם יצר סינרגיה מרתקת ומאוזנת המעניקה למרקם החלומי טעם שמיימי. ובמילים אחרות: הלילה לא צריך לבחור (בין מרקם וטעם). עם הבשר שתינו שיראז מכרם קיומי הגלילי- יין בעל צבע שחור כחול אטום, טעמים של פרי שחור בשל, עץ מעט חריף, גוף מלא, טאנינים רכים עד בינוניים, וסיומת מתקתקה.

בחרנו לחרוג ממנהגו ולזנוח את הקפה והעוגה לטובת סיום אלגנטי יותר ומכביד פחות על הקיבה העמוסה: 'גוורצטרמינר' מכרם שעל בצפון רמת הגולן, יין קינוח לבן וארומטי במיוחד עם טעמי ליצ'י וצימוקים, המופק מענבים מבציר מאוחר מאד. נפרדנו בהוכרת תודה מהמלצרית והצוות הנפלא של BP, שמתוך אהבתו לאוכל יוצר חוויה קולינרית כשרה ומשובחת שהוכיחה כי ביכולתה להדיח אפילו  את חובבי החסה שביננו להתמוגג מתאוות אכילת הבשרים.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול ב-B.P? לחצו כאן לקבלת קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר