נגישות
נגישות

הרעב והים בפונדק הצלבנים

כירושלמי אסלי, גם רועי פנחסי מקבל מחלת ים רק מישיבה בספינה עוגנת. כדי לשפר את יחסיו עם הים הגדול, הגיע פנחסי לארוחת דגים ופירות ים ב'פונדק הצלבנים' בקיסריה, שם הבין כי הים הנורא יכול לתת גם מטעמים

מסעדה ביום המסעדות של rest
רועי פנחסי
תאריך פרסום: 25/05/2010, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קיבלתי הצעה שלא ניתן לסרב לה. קרובי משפחה שיצאו לא מכבר לפנסיה מרופדת במרשרשים ביקשו שאשמור על הווילה המפנקת שלהם, בעוד הם יוצאים למסע מחוף אל חוף בשבעת הימים על סיפון היאכטה החדשה שלהם. אגב כך, עלי לדאוג ללחם ושעשועים לחיות המחמד, להשקות את העציצים, ולשלוח פעם בשבוע עדכון שהשלום והשלווה שורים בנחלה. השבוע, הגיעו הפנסיונרים אל חופיה של יוון. בשיחת הסקייפ השבועית שלנו סיפרו על הים האגאי הסכיזופרן המשנה את מזגו ברגע והופך מראי נינוח לסערה קדמונית תוך דקות, על האיים הקסומים שעל פניהם חלפו ועל  מסעדות דגים מופלאות הממוקמות על קו המים.

כירושלמי אסלי, הסובל ממחלת ים קשה גם בעת עגינה בנמל, תהרגו אותי ולא אצליח להבין מה יש לו לאדם להיטלטל על קליפת אגוז מצוידת במפרש בד דקיק בינות גלים ושרטונים. ובאשר למסעדות הדגים, בואו ואציג לכם גרסה קרובה יותר וטעימה לא פחות: 'פונדק הצלבנים' בקיסריה. הפונדק מגיש מגוון מנות ים כבר 26 שנים בנמל העתיק של קיסריה. עם השנים, צבר המקום קהל לקוחות נאמן ורחב - חלקו הם תושבי הסביבה וחלקו מגיע מצפון ומדרום.

הגענו, אבי מולידי ואני, אל המסעדה דרך שער הכניסה למבצר הרומי, בעוד אנו חולפים על הגשר שמעל החפיר העמוק המקיף את העיר העתיקה. עד השעה 18:00 יש לשלם דמי כניסה לאתר בסך של 12 ₪ לאדם, המקוזזים מחשבון הארוחה במסעדה, ולאחר שעה זו הכניסה לאתר חופשית. הרחוב הראשי הוליך אותנו הישר אל הנמל שעל גדותיו שוכנת המסעדה. השמש העריבה לשקוע ואנו התמקמו בשולחן קדמי, ממש על קו המים.

עם משב רוח ים הזמנו שתי כוסות מיין הבית הלבן (26 ₪ לכוס). לשמחתנו, היה זה סוביניון בלאן מסדרת ירדן של יקבי רמת הגולן. זהו יין פירותי וכיפי מאוד המתאפיין בניחוחות של ליים טרי ופירות טרופיים, גופו בינוני והסיומת שלו מרעננת ושובבה, והוא בהחלט מתאים ללוות מנות דגים קלות וסלטים מתובלים. יחד איתו ביקשנו לקבל את מבחר סלטי הבית (17 ₪ לסועד המזמין מנה עיקרית, 45 ₪ לסועד המזמין סלטים בלבד). כיאה למטבח ים תיכוני, הגיעו לשולחננו צלוחיות קטנות ובהן מגוון של סלטים רעננים בלימון ושמן זית: ארבעה סוגי סלטי חצילים, איקרה לבנה בבצל, קוביות סלק בתחמיץ עדין, טחינה, סלק עגבניות בשום, סלט כרוב חמצמץ, רצועות פלפל אדום צרוב, סלט ערבי דקיק וסביצ'ה סלמון מצוין. עם הסלטים הוגשה פוקצ'ה שמנמנה ומתפצחת בשמן זית ורוזמרין. המרקם והטעם הנפלאים של הסלמון עודדו אותנו להזמין  ממנו עוד ועוד, והמלצר שמח להיענות לבקשתנו, ואף הקפיד למלא את יתר הצלוחיות כל אימת שהתרוקנו.

כאשר נפנינו למנות העיקריות כבר התמלאו שאר השולחנות, ובליל עליז של לשונות ושאון גלי הים הנשברים אל המזח ניגנו מוזיקה ים תיכונית ערבה לאוזן. בחרנו לחלוק שתי מנות עיקריות: פילה לברק בגריל (89 ₪), ושרימפס מצופה בשקדים ושומשום (89 ₪). פרפר פילה מדג לברק גדול שנדוג באותו היום על ידי הדייגים של המסעדה הוגש ולצידו שיני שום צלויות וצ'ימיצורי קליל. הדג נצלה עם העור שהפך פריך ונתן ניגודיות נפלאה לעסיס של הדג הטרי. עם המנה הוגשו תפוחי אדמה ובטטות אפויים, שהיו מלוחים מידי וסבלו מטעם של מזון מחומם, וחבל.

מנת השרימפס הייתה גדולה ומרשימה. כעשר יחידות של ג'מבו שרימפס, מחציתן בציפוי שומשום, ומחציתן בציפוי שקדים טחונים נחו על צלחת רחבה. לבקשתנו, בנוסף לרוטב אלף האיים הלימוני שמוגש עם המנה צורפו שתי קעריות: באחת רוטב חמאת לימון ובשנייה רוטב שמן זית ובזיליקום. שלושת הרטבים היו טעימים, אבל מצאנו כי המתאים ביותר למנה הוא רוטב האיים המקורי. עם המנות התפנקו בשארית היין ובמי מעיין איטלקיים מוגזים של סן פלגרינו (22 ₪ לבקבוק 750 מ"ל).

לקינוח הזמנו קרם ברולה (32 ₪) ופאי תפוחים עם כדור גלידה (32 ₪), מהם נהנינו לצד אספרסו כפול (12 ₪). נותרנו ישובים במקומנו עוד שעה ארוכה, מתמסרים לאוויר המנשב אלינו ממרחקים על פני אלפי קילומטרים של הים התיכון. הפלגנו בדמיונות על שלל החוויות איתן וודאי ישובו קרובי המשפחה השטים להם על אותו הים, במרחק של מאות מילים מאיתנו.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מסעדת הצל-בנים בקיסריה
053-9385077

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר