נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בסדנה שהשתתפתי בה לא מזמן למדנו כי החיים הם ספירלה. אנו נעים במעגלים הולכים ומתרחבים סביב קודקוד הווייתנו. לאן שלא נפנה אנו חווים חוויות שונות ומשונות, ואלו מעוררות אצלנו תחושות הנגזרות מתחושות קדמוניות שמקורן ביום בריאתנו. ובמילים אחרות: הקארמה שלנו לא משחררת. ואם נרחיב את הדברים אל מעבר לגבולות היחיד, הרי שכל יציר בריאה נושא איתו קארמה. גם העיר קיסריה.

קיסריה הוקמה מתוך החולות והישימון בהוראתו של המלך הורדוס, והיא תוכננה להיות עיר נמל ומסחר שתתחרה באלכסנדריה. מאחר ונעדרה מפרץ טבעי שיאפשר לאוניות הסוחר עגינה בטוחה, נבנה נמל מלאכותי עצום מימדים בטכניקות חדשניות ובו מגדלור ענק. והיום, במעגל אחר, קיסריה מתפארת שוב כעיר לדוגמה. יש לה אזור תעשיה מפותח, בתי יוקרה, מגרשי גולף ואתר ארכיאולוגי מרתק המספר בדרך מופת את גלגוליה של העיר. אך חשוב מכל: יש בה הרבה מקומות מצוינים לאכול בהם.

האישה ואני, רכובים בבימבה הזהובה, יצאנו בבוקר שישי ליום נופש בקיסריה, שמים פעמינו לארוחת בוקר ב'פורט קפה', השוכן במבנה כורכר הניצב ממש על קו המים בנמל העתיק. המסעדה מנצלת בתבונה את האנטומיה שלה, ומרבית מקומות הישיבה מצויים ממש על קו המים, גם בפנים המסעדה וגם במרפסת שבחוץ.

החלטנו ליהנות מהנוף השובה שמוצע ב'פורט קפה' והתיישבנו בשולחן מוצל במרפסת החיצונית, מתענגים על רוח קלילה מן הים ושאון גלים המתנפצים על החומות. הזמנו ארוחת בוקר פורט זוגית (95 ₪ לזוג) ובנוסף שתי כוסות יין לבן עדין ונעים מסוג גוורצטרמינר המוצעות לסועדים במחיר מתקתק (12 ₪ לכוס). אל השולחן הוגש סלט ירקות רב מימדים שהכיל קוביות עגבנייה, מלפפון ורצועות גזר בתיבול לימון ושמן זית. לצידו הונחו מזטים ומתבלים: סלט טונה, ממרח אבוקדו, קוביות גבינת פטה בשמן זית, טחינה ירוקה טעימה, סלט חציל קלוי, לבנה עשיר וגבינת שמנת מתובלת.

לצד הסלט הונחו שני לחמי דגנים טריים, מהבילים ומתפצחים שהוגשו על טס עץ, ולצידם חמאה וריבת עגבניות שרי. בנוסף, התבקשנו לבחור כיצד ייעשו עבורנו הביצים (חביתה לאישה, אומלט לי) ואת סוג השתייה הקרה והחמה. שדרוג השתייה המתלווה לארוחה למיץ סחוט טבעי תגבה מכם 5 ₪ נוספים ותוספת פטריות (5 ₪) או נקניקיות (7 ₪) לביצים. הארוחה הייתה מפנקת ועשירה, והציגה מגון מכובד של מנות טעימות.

קינחנו את הארוחה בקפה אמריקנו ובהפוך גדול על בסיס חלב סויה הכלולים בארוחה הזוגית. שמחנו כי ב'פורט קפה' מתייחסים ברצינות לקפה ומקפידים על קפה איכותי שמוגש כראוי. לצד הקפה נהנינו מעוגת גבינה (32 ₪) מקורית שבסיסה אפוי ומעליו קרם קפוצ'ינו עשיר ופתיתי פקאן מקורמלים.

לאחר הסיומת המתוקה התהלכנו עוד שעה ארוכה באתר העתיקות הסמוך, ונכנסנו אל מרכז המבקרים. שם החכמנו מסרט מרהיב המספר את סיפורה של העיר, מיום בנייתה עוד ימינו אנו. כעת, בזכות ארוחת הבוקר של 'פורט קפה', מצאנו סיבה נוספת לחזור לקיסריה.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר