נגישות
נגישות

חגיגת פירות הים של שולה

כמו שאר מדינות אגן הים התיכון, גם ישראל בורכה במסעדת דגים ופירות ים איכותית ומשובחת, בדמות 'שולה' שבקיסריה. רועי פנחסי טרף קלמרי, שרימפס, מולים וסרטנים וליקק את האצבעות

מסעדה ביום המסעדות של rest
רועי פנחסי
תאריך פרסום: 13/07/2010, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

המפגש הראשון שלי עם פירות ים היה קשה. הינו שלושה נערים בני 18 שהכירו כמה שבועות קודם לכן בגיבושון ליחידה אליה עמדנו להתגייס. התיישבנו במסעדה יוקרתית הצופה אל הים התיכון, מתבשמים מהאביב של עיר קיט ספרדית ומכוס יין בצבע הדם. תפרנים היינו, ולאורך כל הטיול אכלנו במסעדות פשוטות. באותו היום החלטנו להתפנק ולהזמין מנה אקסקלוסיבית לשלושה. בהינו בתפריט (שלא הבנו ממנו מילה) והזמנו את המנה היקרה ביותר - 'פאייה דל מאר'. בעודנו בוהים בגלים הנשברים למזח ובתיירים האמידים שמסביבנו, הגיעו שני מלצרים שגררו עגלת נירוסטה מהודרת ועליה טס מבהיק מכוסה לוט. ברוב טקס הועבר הטס לשולחננו, הלוט הורם ולעינינו המזועזעות נגלה ערב רב של זרועות תמנונים, דיונונים, חסילונים בשריונם ועוד רבים מחבריה של אריאל בת הים, שנחו בערבוביה מאיימת על אורז בזעפרן. לא היה ברור לנו אם המנה תאכל אותנו או שאנחנו אותה, ולכן שילמנו וברחנו מהמקום מובסים.

מאז אותו אביב ספרדי ועד היום התנפצו הרבה גלים למזח וחלה מהפכה בתרבות המסעדות שלנו, ובפרט ברמת ההיכרות והחיבה שאנו רוכשים למאכלים שמקורם בים. לשמחתי, העלייה באיכות החיים בארצנו הקטנה והדרישה למזון מרגש, הפכו מיני מזונות כמו תבלינים אקזוטיים, בשרים, דגים מובחרים ופירות ים לזמינים ואהובים על כולנו. גם אני התנסיתי והחכמתי ופירות הים הפכו אחת מתאוותי. כאדם בעל מודעות בריאותית גבוהה, אני מרבה באכילת דגים ופירות ים אשר הם עשירים בחלבון, בחומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 ובמינרלים כמו יוד, סלניום ואשלגן. בטיוליי בעולם, ובפרט בארצות שלחופי הים התיכון, מסעדות הדגים הן יעדי חובה. מה רבה שימחתי שגם פה, קרוב לבית, יש מסעדות דגים ופירות ים המציגות עולם קולינרי ים תיכוני מופלא.

מסעדת 'שולה' בקיסריה היא אחת החביבות עלי בקטגוריה. המסעדה הוקמה לפני כשנתיים בפארק התעשייה שבאמצע הדרך בין קיסריה לבנימינה, והשף הצעיר והמוצלח עידן חלצ'י אחראי על המטבח שלה. תשתיות מודרניות, כשעצים רבים ושילוט בהיר הופכים את אזור התעשייה לנעים ומזמין בין אם מגיעים לפגישות עסקים או בנסיבות פרטיות. 'שולה' מעוצבת בסגנון ענייני וחמים, והיא נסמכת על מרפסת רחבה מוצלת בעצי זית ועל חלל פנימי רחב וממוזג המקנה שילוב של פרטיות ואווירה יוקרתית. התמזל מזלנו והגענו למסעדה בערב בו הרכב ג'אז הופיע בחצר. התיישבנו במרפסת, אני וחבר מהטיול ההוא, אשר בדיוק כמוני כבר למד מה טוב בחיים.

מיד הוגשו לשולחן צלוחיות חרס ובהן סלטים טריים וטעימים בניחוח ים תיכוני קלאסי: טחינה, איקרא, גרגירי חומוס בתחמיץ, סלט ירקות בשמן זית, סלטי סלק, כרוב, חצילים מכמה סוגים וסלסלת לחם אחיד של פעם. בעודנו מנשנשים בכל פה את הסלטים הרעננים, לקחה המלצרית באלגנטיות את הזמנתנו ודאגה למלא מחדש את צלוחיות הסלטים שהתרוקנו. הסלטים מוגשים בכל שעות היום, כך שלמעשה ב'שולה' משלמים רק על מנה עיקרית. כששבה, יחד שתי כוסות יין מיקב רקנאטי שצירפנו לחשבון - שרדונה (27 ₪ לכוס) לחברי הוותיק ורוזה (27 ₪ לכוס) עבורי, הניחה המלצרית על השולחן נתחי דג מטיאס ורדרד בכבישה ביתית עם בצל, עלי דפנה ופלפל אנגלי. הדג היה מופלא בטעמו, וניחן במליחות עדינה שהדגישה את הטעם הטבעי של הדג.

בעודנו נהנים מהצלילים שהפיקו חברי הלהקה, החלו להגיע המנות העיקריות. ראשית, עטנו על גלאיה של פירות ים ברוטב חמאה, שום ויין לבן (85 ₪). ברוטב הסמיך שטו סרטנים כחולים חצויים, שרימפס בשרני אדמדם, צדפות מולים נפלאות וראשי קלמרי סגלגלים ופריכים. טעמי פירות הים השתלבו נפלא עם הרוטב העשיר, שנאכל עד תומו כשהוא ספוג בפיסות הגונות של לחם. המשכנו עם מנת פרחי קלמרי בפלאנצ'ה עם לימונים כבושים ועגבניות מיובשות (95 ₪) מתפריט המיוחדים. פרחי הקלמרי עוצבו מזנבות הקלמרי, אשר נרצעו ליצירת פרחים המחוברים בקודקודם. חריכה מהירה על מחבת מלובן העניקה טעם צרוב נשגב, שעודן ברוטב העגבניות והיוגורט. זו מנה גדולה, מיוחדת ומומלצת מאוד. עוד הזמנו, מתוך סקרנות, דג בס (82 ₪) שהוכן לבקשתנו על גריל פתוח מבלי שתוסר אדרתו. הדג הטרי נצלה כהלכה והתבלט במרקמו המוצק ובגודלו, טעמו הטוב השתבח בלוויית סומק ופלפל שחור שנבזקו עליו.

לצלילי ההדרן הזמנו אספרסו כפול  ארוך (11 ₪) ומוס שוקולד (35 ₪). פולי הקפה מבית 'קרם קפה' היו ארומאטיים והעניקו למשקה המעורר ניחוחות מעודנים. מוס השוקולד הוכן משוקולד בלגי, רמת מתיקותו קלעה לטעמנו, אולם מרקמו היה מעט תעשייתי ולא עלה בקנה אחד עם שאר המנות שטעמנו.

נפרדנו בתודה ועם צפייה לשוב ולהתענג על מטבח הגורמה הים תיכוני של 'שולה'. בפעם הבאה אולי נבקר בסניף החדש שיפתח באזור המרכז ובשעות הצהריים, אז תיכנס לתוקפה הנחה של 20% על המנות, הקינוחים והיין, והארוחה תהפוך למשתלמת אפילו יותר.

 

 * הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בשולה? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
שולה בקיסריה
053-9441589

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר