נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הקסם החל אופף אותנו בעליה התלולה אל הפסגה עליה שוכן הקיבוץ הרדוף. נוף הגליל נפרש לנגד עינינו ושלווה מילאה את ליבנו. מיזגו הנינוח של הישוב שואב את אופיו מיסודות אנתרופוסופיים ומשלב פעילות ענפה בתחומי החינוך, השיקום, הרפואה, האמנויות, החקלאות והמזון האורגני. מסעדת 'הרדוף' הייתה מטרת ביקורנו המוצהרת. המסעדה מבוססת על חומרי גלם אורגניים טריים, אידיאולוגיה של אהבת האדם והאדמה ועל מטבחה הייחודי של בעלת המקום, יוטקה. אל הביקור במסעדה הצטרפה אחותי הצמחונית, שהיא גם קיבוצניקית בחמש השנים האחרונות.

"גוד פוד זה מה שאנחנו מכינים כאן" פתחה יוטקה את השיחה בינינו, זמן קצר לאחר שהתיישבנו במסעדה ספונת העץ הטבעי, נהנים ממשבי רוח רעננים. "אנו מקפידים לשלב במנות רכיבים אורגניים שיעניקו בנוסף לטעם גם את האלמנטים הדרושים לבריאות התקינה של הגוף: פרחים, פירות וזרעים לתקינות מערכת העיכול, עלים לרגש ושורשים עבור מערכת העצבים". הקדמה מבטיחה מזו לא יכולנו לדמיין; סוף סוף מזדמן לבקר במקום שאימץ את ההבנה שמזון טוב מעניק לאדם תענוג חומרי וגמול בריאותי ורוחני. אמנם גישה חכמה זו נהגתה כבר ביוון העתיקה במשפטו המפורסם של היפוקרטס - "יהא מזונך תרופתך ותרופתך מזונך" - ובכל זאת, אם להודות על האמת, רובנו לא מיישמים אותה משום שהאוכל ה"רע" הוא כל כך טעים. ובכן רבותי, בשורה משמחת: מתברר שגם אוכל בריא יכול להיות טעים. ואפילו הרבה יותר טעים.

שיטוט בתפריט גילה לנו עולם מופלא של מנות מקוריות שלא יכולנו אפילו לדמיין את טעמן: קציצות שקדים, סופלה דוחן ולבנדר, מוסקה במילוי דגנים ועוד מנות אקזוטיות ומפתות. נרגשים מהמגוון בחרנו לפתוח עם מיץ הרדוף (12 ₪ לכוס), שהוא שילוב בין סיידר תפוחים לחליטת היביסקוס בתיבול קינמון וציפורן. המשקה, מעבר להיותו טעים ומרענן, פותח את התיאבון ומזרים אנרגיות המשפרות את תפקוד מערכת העיכול בזכות פרחי ההיביסקוס. את הארוחה התחלנו עם קציצות שקדים ברוטב תפוחים (69 ₪) המורכבות משקדים טחונים, ירקות ועשבי תבלין, שהוגשו לצד מג'דרה של בורגול מלא ועדשים שחורות. עם המנה הוגש גם סלט ירקות עשיר בטעם בצורה יצאת דופן בזכות הירקות האורגנים: כרוב, חסות, גזר, זרעונים ונבטוטי מש. הסלט המצוין מוגש עם כל המנות, ויוצר לצד המנה העיקרית ארוחה מלאה.

הקציצות נחטפו כלאחר יד, ומיד אחריהן עברנו להתענג על בלינצ'ס (68 ₪) אוורירי במילוי חלומי של תערובת גבינות אורגניות, עלי מנגולד ונענע. הבלינצ'ס הוגש במחבת ברזל יצוק השומר על ערכו הבריאותי של המזון. בעודנו משתוממים מכך שאפילו הפיקולו מתנהל בשלווה מחויכת, הגיעה לשולחן מוסקה (69 ₪) שרובדה בשכבות של חציל קלוי, פרוסות תפוד, קינואה עשבים טריים, רוטב עגבניות וגבינה. להפתעתי, היעדר הבשר למנה המיתולוגית לא הורגש והמנה הייתה מעולה.

הקסם שב'הרדוף', הנובע כמעיין המתגבר מבעלת הבית, מילא את קיבותינו במלאות נעימה וללא הכבדות הנרגנת של ארוחה בשרית. שבעים אך סקרנים פנינו להזמין קינוחים. לצד חליטת צמחים שנקטפו בגינה לאחות המתמוגגת ואספרסו כפול מפולי קפה ערביקה אורגני עבורי (12 ₪), בחרנו לטעום את הגלידות הביתיות המוגשות עם סירופ שוקולד וקצפת (28 ₪ לשלושה כדורים) ופאי תפוחים ושזיפים (28 ₪). על אף הציפיות הגבוהות שכבר הספקנו לפתח כלפי המטבח של הרדוף, נכונה לנו הפתעה נוספת: הגלידה הביתית, העשויה משמנת טרייה הישר ממחלבת הרדוף ניחנה בטעמים טבעיים ובמרקם מלכותי. גלידת הערמונים הייתה המיוחדת והמעולה מכולן, אך גם גלידות ריבת החלב והרום עם הצימוקים היו טעימות מאוד. הפאי, שהורכב ממרקחת תפוחים ירוקים ושזיפי סנטה רוזה הכלואה בין שתי שכבות נפלאות של בצק שקדים וחמאה, סגר את הגולל על ארוחת מלכים, מאוזנת, בריאה וטעימה להפליא.

לפני שיצאנו לדרך, ביקשנו לציין את התרשמותנו יוצאת הדופן ממסעדת 'הרדוף' בספר האורחים. הבחנו כי בעמוד שלפנינו רשם זוג שחגג שנה אחת ליום נישואיהם "כה מבורך אצלכם שאין ברכה להוסיף". בהזדהות מלאה, ובאלם קל פשוט רשמנו: "יוטקה, תודה".

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר