נגישות
נגישות

הבשר המושלם של בוצ'רי דה ברילוצ'ה

ברמת החי"ל התל אביבית, כמה אלפי ק"מ מעיירת הנופש הארגנטינאית ברילוצ'ה, מציעה מסעדת 'בוצ'רי דה ברילוצ'ה' שילובים שמימיים של יין טוב, בשר מושלם ושוקולד מתקתק. רועי פנחסי טעם והתאהב

מסעדה ביום המסעדות של rest
רועי פנחסי
תאריך פרסום: 29/07/2010, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אמנם האגדה מספרת כי השער לגן עדן ייפתח במגידו, אך השבוע גיליתי כי החליטו למקם את השער כ-80 ק"מ דרומה מהתכנון המקורי, ושכבר לא צריך להמתין לאחרית הימים - צריך רק להגיע לרחוב הברזל 4, להיכנס בדלתותיה של מסעדת 'בוצ'רי דה ברילוצ'ה' וליהנות ממנעמי הגן האבוד. האישה ואני נסענו לשם במטרה לשלב את כל הטוב שיש לעולם הזה להציע: בשר, יין ושוקולד.  

כבר בכניסה, עת המארחת החיננית כיבדה אותנו בטעימת יין ובשוקולד ארגנטינאי שנבצע מכיכרות שוקולד מריר או לבן, הבנו שאנו נוטשים את העולם הזה ומתקרב אל הגאולה. המסעדה מעוצבת בצבעים כהים, עם נגיעות של עץ טבעי ואלמנטים בצבע אדום. העיצוב יוצר כמיהה לאדום האדום הזה על הגריל. ריח הבשר הצלוי ממלא את החלל ואם יש גן עדן, אני לא יכול לדמיין אותו אחרת. בפנים, בדרכנו לחלל הישיבה עברנו על פני מקרר ויטרינה שבתוכו נחו בנעימים נתחי בשר שנקצבו במקצועיות, נקניקיות תוצרת בית וכבדי אווז חייכניים. השבנו חיוך רחב, ומיצי הקיבה החלו לסעור בקרבנו.

התיישבנו על כורסאות עור וביקשנו לטעום כמה מנות ראשונות בליווי יין הבית. היין הוא שילוב נעים של פטיט סירה וקברנה סוביניון מיקבי 'תשבי'. היין נמזג כיד המלך, הישר מן החבית אל דקאנטר ששב ומתמלא ללא הגבלה תמורת 20 ₪ לסועד. עם היין, לפי בחירתה האנינה של החצי השני שלי, הגיעו לשולחננו כבד אווז ברוטב שוקולד ולימונצ'לו (52 ₪), מנה של טרטר בקר עם נענע ופלפלים קלויים בחיפוי ביצת שליו עלומה (38 ₪) וקרפצ'יו פילה מעוטר בארוגולה (28 ₪). שלושת הפתיחים היו מעולים ונהנינו מהם עד טיפת הרוטב האחרונה.

חשבנו כי רמות המחיר של המנות מייצגת נאמנה את מידת היחוד והאנינות שלהן: כבד האווז היה נימוח ועסיסי, השתלב בצורה מסעירת חושים עם הרוטב המתקתק אך מחירו היה גבוה למדי. טרטר הבקר נתן לדעתנו תמורה מצויינת למחירו, בעיקר בשל הטעם הנפלא של נתחי הפילה שנקצצו גס והקנו מרדם חייתי ומרגש, התיבול המדויק וההגשה המחמיאה של המנה. נתחי פילה מעודנים, כשהם מרודדים לעלים דקים התבולים בנגיעות שמן וחומץ בלסמי עינגו אותנו עד מאוד במנת הקרפצ'יו, שמחירה טעים ונעים גם הוא.

לאחר הבחירה המצוינת של הראשונות, היה זה תורי לגשת עם המלצר אל מקרר הבשר ולהתייעץ עם הקצב באשר לנתחים שתחת ידו. הזמנת הבשר נעשית לפי משקל, וכך בחרתי בפריים ריב שנפרס עם עצם (32 ₪ ל-100 גרם), בנקניקיית צ'וריסו (20 ₪ ל-100 גרם) ובפרוסות דקות של שפיץ-צ'אך (27 ₪ ל-100 גרם). שבתי אל השולחן כגבר החוזר משדות הציד עם שלל גדול, השקנו כוסות יין באיחול שלא יגמר לעולם ואותתי למלצר שימלא את הדקאנטר לסיבוב נוסף.

הסכו"ם הוחלף והוגשו צלוחיות רוטב, האחת של צ'ימיצ'ורי כוסברה והשניה של סלסת עגבניות מצויינת בחומץ יין לבן. לבסוף, הגיע מזבח מחומם בכהליה ועליו הנתחים שצדתי. התחלנו עם פרוסות הצ'אך - נתח מהחלק האחורי של הפרה - הנפלאות נפרסו כך ששכבת שומן דקה וצלויה היטב התמוססה בפינו עם הלעיסה. הטעם היה חלומי, כשל פרת בשן אדומה. נקניקיית הצ'וריסו, עשויה במידת מדיום וול, הפתיעה לטובה בחתיכות הבשר האיכותיות שבתוכה ובטעם הבשר העמוק. ניחשנו כי מדובר בנתחי סינטה ואנטרקוט שנקצצו גס עם בשר צלעות עסיסי. תיבול פשוט של שום, מלח ופלפל שחור יצר נקניקיה מעולה. ומעל הכל, הבשר הנפלא של הפריים ריב, במידת עשייה נכונה של מדיום, נזלל בתאווה רבה והיה רך ומלא בטעם, כמו שבשר משובח יכול להיות.

המשכנו לגמוע את יין הבית שנמזג עבורנו בנדיבות שוב ושוב. לאחר מכן, כדי לשוב הביתה בשלום, עברנו לכמה כוסות מים קרים ברצף, לאספרסו ארוך (8 ₪) לעלמתי  ואספרסו כפול (10 ₪) עבורי, לצד שני כדורי גלידה ארגנטינאית - האחד עם דבש והשניה עם שוקולד (6 ₪ לכדור). שמחנו על הפיכת ארגנטינה, ובפרט עיירת הסקי ברילוצ'ה, למרכז אנינונת של בשר, יין, שוקולד וגלידה, שהמיטב שלה מוגש ב'בוצ'רי דה ברילוצ'ה' התל אביבית.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בבוצ'רי דה ברילוצ'ה? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר