נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שלהי הקיץ, ערב נח על יער אורנים גבה צמרת. רוח מפכה חיים בצמרות עצים המעולפים לאחר יום שרב כבד. אלכסנדר זייד, נוטר העמק יצוק בברונזה, רוכב על סוסו בין שדות מעובדים אל עבר מועדון השומרים שעל הגבעה. תפאורה זו קיבלה את פנינו בדרכנו אל מסעדת 'שלו ביער' הממוקמת במועדון השומרים המיתולוגי שבקרית טבעון. שלווה קסומה אופפת את המבנה העתיק אשר שופץ בתבונה כך ששמר על אופיו בכך  שצויד במערכות מודרניות שהופכות ישיבה במסעדה לנינוחה- מיזוג, סאונד ומולטימדיה, תקרות אקוסטיות ומטבח מפואר. 

הגעתי אל המסעדה חמוש בדודתי היקרה, היסטוריונית בת טבעון, שסיפרה לי אודות המבנה הייחודי, שבמקור היה מועדון חברים לאנשי השומר, אחר-כך הפך מתנ"ס לתושבי האזור, ולבסוף למסעדה בגילגולים שונים. 

כיום, משמשים המבנה וחורשת האורנים הרחבה שסביבו כמסעדת גורמה במחירים נגישים, וכגן אירועים עד 180 אורחים. המטבח מבוסס על בישול צרפתי קלאסי, ומתאפיין בהכנת צירים טבעיים, שימוש בבשרים טריים, הרבה שמנת, חמאה ועשבי תיבול פרובנסאליים. מיצוב המסעדה קיבל את השראתו מהשף איתי שלו, אשר ניהל את המקום במשך שנים מספר והנחיל תרבות אנינה המלווה את המקום מאז. ברוח הזמן, לצד המנות הקלאסיות מוצעות גם מנות מתחלפות מעולם הפיוז'ן. בימי השבוע המסעדה פעילה החל משעה 18:00, אז מוגשות ארוחות עסקיות הכוללת מנה ראשונה ועיקרית בשלוש רמות מחיר, בין 68 ל-119 ₪. בסופי השבוע נוספות מנות ייחודיות לתפריט. 

עוד בטרם ניגשנו לבחירת המנות בחרנו לפתוח עם יין לבן. תפריט היינות, המעוצב כמו אלבום תמונות עתיק בכריכת עור מציע מגוון נאה של יינות ישראלים. יקב הבוטיק 'טוליפ', הממוקם אף הוא בקרית טבעון, והזוכה לביקורות אוהדות ביותר, פועל בשיתוף פעולה קרוב עם המסעדה. היין הלבן ששתינו (24 ₪ לכוס) היה בלנד מוצלח של גוורצטרמינר עם סוביניון בלאן. היין היה פירותי מאוד, עם רמזים רכים של משמש, חציר וליים. בועות עדינות עקצצו בלשון והוסיפו נופך מרענן ליין הקליל.  

בחרנו בתפריט העיסקי המורחב אשר היה המעניין ביותר (119 ₪). לפתיחה בחרנו לחלוק מנה של חציל בלאדי ומנת בשר טלה בקדאיף. עם המנות הראשונות הוגש לחם מקמח מלא שנאפה במקום ומוגש עם פסטו וחמאה. החציל נצרב על להבה, קולף ועבר קיצוץ גס ששמר על מרקמו. הוא הוגש לצד יוגורט חמצמץ, שמן פפריקה, וסלסת עגבניות תמר מעוטרת בסלילי בצל ירוק. האסתטיקה של המנה הייתה גבוהה, הפרופורציות בין המרכיבים מדויקות וכל אחד מהרכיבים התבלט ויצר סנרגיה של מראה וטעם. 

קדאיף בשר הטלה הוגש על סלט עדשים קר בבהרט. גם כאן האסתטיקה הייתה מזמינה ונעשה שילוב יפה בשמן בזיליקום ושמן פפריקה ליצירת מנה ציורית מאוד. חשבנו כי הטעמים של המנה אינם מאוזנים לטעמנו, המנה הייתה מתוקה מידי, וטעמים של כוסברה ובהרט השתלטו על הרכיבים האחרים. 

את העיקריות בחרנו לאחר התייעצות ממושכת עם המלצר המקצועי ששרת אותנו בנעימות. דודתי בחרה במנת ניוקי ופירות ים, ואני בחרתי בסטייק סינטה במידת עשייה מדיום רייר. עם הבשר ביקשתי ללגום מיין הבית, קברנה סוביניון של יקבי טוליפ (24 ₪ לכוס). כוס היין הקדימה במעט את המנה העיקרית, כך שהיה לי די זמן להנות מיין הבורדו שנשא טעם זני קלאסי. 

ההמתנה למנה העיקרית היתה לא קצרה אך משתלמת. שני המנות הוגשו יחדיו על צלחות מחוממות. נתח סינטה של כ-250 גרם הוגש על סירות תפודים מלוחות, לצד קישוא וחציל צרובים. המנה עוטרה בסירופ בלסמי מצומצם ובקונפיטורת סלק שיצרה ציבעוניות מגרה. מידת הצלייה הייתה מדויקת, ואיכות הבשר מצויינת. מנת פירות הים אף התעלתה עליה. ניוקי ביתי, שרימפס, מולים, ודיונונים חצויים הוגשו ברוטב שמנת עשיר ובו ציר פירות של צדפות קוקי סאן ז'ק. פסטה בפירות ים מוגשת בהרבה מסעדות, אולם כאן הצטיינה בזכות הקפדה על בישול נאות של הפסטה, האיכות הגבוהה של פירות הים והעומק של טעמי הרוטב. 

לקינוח חלקנו 'קרם ברולה עולם' (25 ₪), זוהי מנה המורכבת מארבע גרסאות של קרם ברולה המוגשות בקעריות נפרדות. הראשונה שטעמנו והטובה ביותר היא קרם ברולה קלאסי עם וניל, שנייה עם לימון, שלישית עם קרם פיסטוק, ואחרונה והתמוהה ביותר עם אורז וקינמון. מגוון הטעמים היה נחמד, והשתלב היטב עם אספרסו כפול וארומטי ששתינו (14 ₪).  

'שלו ביער' היא מסעדה ייחודית המציעה לצד אוכל טעים גירוי חושים. עם הכניסה למסעדה יורדת על המבקר שלווה מלווה בגעגוע לימים אחרים. תמונות חלוצים על הקירות, עיצוב אותנטי ומוקפד, מוזיקה שקטה אך בעלת נוכחות, שירות נינוח ומנות מעוצבות ועשירות בטעם, כל אלה יוצרים חוויה חושית הסוחפת אותו אל מחוזות רחוקים, ומחברת אותו לאבני השתייה של חיינו: ציונות ונהנתנות.

 

* הכותב היה אורח המסעדה. 

* רוצים גם אתם לאכול בשלו ביער? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר