נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

המתמטיקה קובעת כי השלם שווה לסכום חלקיו. המציאות מוכיחה באינסוף דוגמאות כי לעיתים הסכום שווה הרבה יותר: פיתה וחומוס, צימר וג'קוזי, אדלינה ואילן אופנהיימר. אדלינה היא שפית המתמחה במטבח הספרדי. היא עלתה לקיבוץ כברי מארגנטינה והקימה בו מרכז לסדנאות בישול. אילן, נצר למשפחת מסעדנים מנהרייה הגשים לאדלינה חלום והפך את הסדנה בה עבדה למסעדה אנינה הקרויה על שמה ומבוססת על מטבח ספרדי-קטלוני. השף הגלילי רושדי הוא הצלע השלישית בסינרגיה ומהווה את הזרוע המבצעת. רושדי מנצח בכישרון על המטבח ושומר באדיקות על ליקוט חומרי הגלם הטובים בעולם ועל הגשה מופתית של המנות, בדיוק כפי שלמד בקורדו בלו בצרפת. המסעדה שוכנת במבנה התרבות הישן של הקיבוץ, אל מול נוף עוצר נשימה של שפלת החוף הצפונית והים התיכון. 

הגעתי אל מסעדת 'אדלינה' מלווה באבי לארוחה עסקית. העסקיות מתחלקות לשלוש רמות מחיר - 65 ₪, 75 ₪ ו-81 ₪ לסועד. הארוחה כוללת בחירה של מנה ראשונה או טפאס ומנה עיקרית. מטעמי מסורת שומר אבי על הפרדה בין בשר לחלב ונמנע מאכילת טרף. כמו מרבית שומרי המסורת אין הוא מייחס חשיבות לתעודות כשרות. כיוון שהתכוון לאכול בשר למנה העיקרית בחר לפתוח במרק עדשים כתומות שאינו חלבי. אני בחרתי קרפצ'יו בקר עם ויניגרט שמן זית וליים וגבינת פרמזן. אגב, כאשר עורכים במקום כנסים או אירועים ניתן בתאום מראש להזמין ארוחות כשרות למהדרין אשר מובאות למסעדה ממטבח כשר ומוגשות בכלים כשרים. חלל המסעדה יכול לארח עד 50 מוזמנים וישנו גם חדר VIP לעד 12 סועדים. האווירה השלווה, השקט והאינטימיות במקום מבטיחים כנסים או פגישות עסקית מוצלחים.

מרק עדשים כתומות עשיר הוגש בקערה רחבה. המרק בסיסי כיאה למרק עדשים, והתאפיין בטעמי ירקות שהגיעו מהציר ששימש להכנתו. בשר הפילה ממנו מכינים קרפצ'יו עובר יישון במקרר יעודי, כמו גם שאר הבשרים במסעדה. השף רושדי מתחיל כל יום עבודה בביקור במקרר, הופך את הנתחים כדי שיתיישנו באופן אחיד, ומוודא כי שהו את משך הזמן הראוי לפני השימוש. התוצאה היא בשר עם טעם נפלא ומרקם חלומי. הקרפצ'יו רודד לעלים שמנמנים ועסיסיים שקיבלו עוד עושר של טעם משמן הזית, גבינת הפרמזן והליים שנבזקו עליהם. עם הראשונות חלקנו בקבוק בירת בוטיק בהירה ממבשלת מלכה שם מבשלים בירה בעבודת יד במעלה ההר בישוב יחיעם (27 ₪ לבקבוק). הבירה מכילה כ-6.5% אלכוהול ומזכירה בטעמה בירות בלגיות כדוגמת לף-בלונד או ה'פרי האסור' של הוגארדן. מחירה גבוה, אך היא ייחודית ואותנטית ונהנינו ממנה הנאה שלמה. עם הראשונות הוגשה לחמנייה ביתית מקמח מלא ודגנים בלווי קרם חציל חלומי ופסטו כוסברה. שמן הזית המופלא שמהווה בסיס אנין לשני המתבלים הוא לא אחר משמן יווני מזיתי הטאסוס, לטעמי המעודן בשמנים.

למנה העיקרית אבא בחר בראגו טלה על חציל קלוי בטחינה, מתפריט העסקיות שמחירן 75 ₪. אני בחרתי סרסואלה פירות ים מארוחה שעלותה 81 ₪. עם העיקריות שתינו כוס יין הבית קברנה סוביניון ממסדרת גולן (26 ₪). היין בעל גוף בינוני ומשלב ניחוחות של גרגרי יער בשלים ודובדבנים עם ניחוחות נעימים של חביות אלון ווניל.

שתי המנות היו גדולות מאוד ויפות כמו תמונה. הרי שמדובר באחת העסקיות המשתלמות והאטרקטיביות בארץ. ראגו הטלה הורכב מבשר טלה שנקצץ דק עם בצל וטוגן בשמן הזית המופלא עליו כבר הרחבנו את הדיבור. הבשר נערם על חציל בלאדי צרוב בלהבה ומקולף וסביבו פוזרה טחינה לבנה וסמיכה. אספרגוס חלוט ופריך הוסיף קריצה ירוקה. למנה היה טעם ים תיכוני קלאסי והיא הייתה משביעה ומספקת מאוד. סרסואלה פירות הים, מעין קדירה מלאה כל טוב, התאפיינה בטעמים הרבה יותר עדינים. צדפות, דיונונים וחסילונים נשלקו ברותחין ואז בושלו קצרות ברוטב של חמאה עם ג'ינג'ר ולימונית, עגבניות ועשבי תיבול. הרוטב היה מיוחד ועשיר בזכות עצמו והעמיק את הטעמים של השרצים שבושלו בו. איכותם של אלו הייתה מורגשת, ולשאלתנו באשר למקורם סיפר רושדי כי הם מיובאים לארץ בטיסה היישר מנורווגיה המתמחה בגידולי ים. בנוסף לתעשיית הסלמון המפורסמת ישנן גם חוות מתקדמות לגידול פירות ים המייצאות תוצרת חסרת תקדים באיכותה.

לקינוח בחר אבי בשני כדורים של סורבה ביתי, האחד של מנגו והשני שזיף (תוספת 18 ₪ לעסקית). אני נכנעתי בחדווה ליעל, מנהלת המסעדה, שהמליצה על הכנאפה (41 ₪). הסורבה הכיל כמות ראויה של פרי, אך היה מעט מתוק לטעמנו. הכנאפה הייתה מושלמת. גלילי שערות קדאיף מולאו בגבינת ברינזה שעברה שטיפות כך שהייתה בעלת מליחות עדינה ביותר והשתלבה נהדר עם סירופ מי הורדים המתוק שניצוק עליה. כדור גלידת שמנת פיסטוק ביתית השלים את הקינוח הנפלא אותו זללתי בשקיקה לצד אספרסו כפול וחזק (12 ₪).

הביקור ב'אדלינה' הוא בראש ובראשונה הנאה צרופה. האווירה שנעה בין מקצועית למשפחתית, השרות הקשוב, הנוף המרהיב והאוכל המעולה הם הבסיס לכך. מעבר לכף, 'אדלינה' ממוקמת באזור שקט ומרובה אטרקציות גליליות של נוף וטבע, ומן הראוי שתופיע על מפת התיירות של אלו המחפשים ליהנות ממנות אנינות בעת שהות רומנטית בצימרים שבאזור, לסיים טיול עם טעם מתוק וטוב, ושל חברות וארגונים המעוניינים לערוך אירועים ופגישות עסקים באווירה שקטה ופסטורלית ולתת לבאים חוויה קולינארית משובחת ובלתי נשכחת.

 

  • הכותב היה אורח המקום
  • רוצים גם אתם לאכול ב'אדלינה'? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר