נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יש לי אמא פולנייה. מעבר לקלישאות הגפילטע פיש עם גזר ו"מה יגידו השכנים" שליוו את ילדותי , היו לאימי שלושה כללים מנחים אותם אין להפר : שיעורי בית מכינים באותו היום, יש לשמור על השקט מ- 13:30 ועד ל- 16:30 ובכל ארוחת צהריים חייבת להימצא מנת בשר – שניצל, קציצה או עוף , לפחות אחד מהם חייב להופיע, כל עוד לא מדובר בחג השבועות כמובן. 

את הכלל הראשון הפרתי לטובת דרבי כדורסל מול ד'2  באחר צהריים לוהט, השני נפל חלל עת חבטות בתופים נראו כפתרון טוב לתסכוליו של נער מתבגר. דווקא הכלל השלישי החזיק מעמד יפה, עד שסוף שבוע מרובה מנגלים הוציא ממני במוצאי שבת את ההצהרה "לא אוכל בשר ביום ראשון". האמת, למחרת בבוקר קצת נבהלתי מעצמי, אבל נשארתי נאמן להצהרה וליתר ביטחון הזעקתי את ר' ידידי משכבר הימים,  גם הוא בן לאם פולנייה ויחד צעדנו אל עבר הבליקר בייקרי במרכז יכין בפתח תקווה, מוכנים לשבור את החוק האחרון , כמו גם את ליבה של האם הפולנייה.  

יום ראשון בצהריים והבליקר בייקרי שוקק חיים, גברים ונשים  תושבי משרדי הסביבה יצאו לצהריים. הייתכן שמדובר בעוד מורדים פולנים? מורדים או לא , את פנינו מקבלות בחיוך מור וצוות המלצריות, גם התפריטים מגיעים ואנחנו עוברים לשלב ההחלטות.  "קציצות קינואה, זו הבחירה שלי" מכריז ר'. הוא לא מנמק, אבל זה די ברור. קציצות, בכל זאת. אני ממשיך  את הקו . צהריים חלביים , אבל האסוציאציה בשרית . "לזניה" אני קובע.  

אנחנו מגלים צורך גם במנת פתיחה ופיצולטה נבחרת לאייש את המשרה. כוס מיץ תפוזים סחוט (14 ₪) במקום ירווה את צמאוני. ר' נתקל במיץ גזר ומיץ תפוזים, בחירה קשה. במקום לבחור, ר' הולך על פשרה. חצי חצי .ומבקש  מיץ תפוגזר (14 ₪),הפיצולטה שלנו עשויה מבצק טורטייה דק, מוצרלה ורוטב עגבניות. (28 ₪),  השם אולי מצלצל כפיצה קטנה,  אל תיטעו. פיצולטה בעברית זה כנראה "עיגול גדול" טעים, מחולק לשמונה חלקים שווים, טעים!  

קציצות הקינואה של ר' מגיעות במקביל. מדובר בשש חברות פריכות העשויות מקינואה, קישואים , גזר בצל אוכמניות מיובשות צנוברים ועשבי תיבול ולצידן יוגורט וטחינה גולמית , סלט ירוק וקרוטונים ברוטב לימון ושמן זית (48 ₪ ),  צלחתו של ר' מעולם לא נראתה ירוקה או בריאה יותר.  

הלזניה גם היא מצטרפת , גבינות וירקות אנטיפסי ברוטב רוזה ולמען המצפון, סלט ירוק ליד (46 ₪) ואני חושב לי, שבשר היה רק מקלקל לי את הכיף ואם לגארפילד היה קצת יותר שכל, זו הייתה המנה שלו. מלאים ומרוצים אנחנו עוברים לתפריט הקינוחים. מור ממליצה על שטרודל תפוחים חם שהרגע יצא מהתנור (29 ₪)  ומזמינה להציץ בעוגות הויטרינה. "עוגות ויטרינה", מונח שמופיע בתפריט ועושה עוול למבחר עוגות מרתק, הייתה שם עוגה שחורה שנראית כמו וופל טוב טעם נוסטלגי, ענק ומגרה העונה לשם 'שחיתות' לא היה אפשר לבחור לה שם אחר. אנחנו בכל מקרה נשארנו עם ההמלצה של מור וזכינו בשטרודל פריך עב מידות, כדור גלידת וניל ונגיעות מרנג צבעוניות. עם שתי כוסות אספרסו חזק וארוך (8 ₪ ) מצאנו עצמנו שבעים ומחויכים. אמא, אל תכעסי, מסתבר שבצהריים, אפשר גם בלי בשר. 

 

*הכותב היה אורח המסעדה

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest  לחצו כאן

 

 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סיפור מטוגן בברבן סטריט
שאפו, פאשה
לו הייתי דג
העולם המושלם של 206 בשרים
Faces פנים רבות לו
ערב קלאסי באוונגרד
ערב קלאסי באוונגרד
שדות תותים לנצח
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר