נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יום חמישי 21:10  המושבה הגרמנית, חיפה. אחרי שלושה סיבובים במעלה ובמורד שדרות בן גוריון, לא הייתה לי כל ברירה אלא להכריז "הלכנו לאיבוד", ולהיפרד משאריות גבריותי.  

באמת שלא ראיתי את זה בא. נכון, כמעט עשור לא היינו במושבה הגרמנית, זוגתי ואנוכי, אבל שם הכרנו, מוקד שרות של חברה סלולרית,  שם אכלנו צהריים אחרי משמרת וחוצמזה, היא חיפאית ובממוצע אחת לשלושה שבועות אנחנו אצל ההורים שלה. כל אלה בתוספת שלוש שנים באוניברסיטת חיפה היו אמורים לתמוך במשפט "אני מכיר את חיפה כמו את כף ידי". זהו, שלא.

מסתבר שתוך פחות מעשור הפך איזור מנומנם עם נוף מקסים - צד אחד לים, השני לגנים הבהאיים, למתחם בילוי שוקק חיים, משובץ בפאבים, מסעדות ובתי קפה.

אבודים במשובה הגרמנית  בדרכנו ל-Faces ביסטרו אלגנטי. זוגתי נועצת בי עיניים דוקרות, התקשרתי לקבל הנחיות. אוי למבוכה, היינו ממש ליד, נווט כושל שכמוני.

4 דק' לאחר מכן, אנחנו כבר ישובים אל מול נוף הגנים הבהאים. מעלים זיכרונות. נוסטלגיה של מערכת יחסים, מעלים באוב שמות פרצופים ואירועים, זוגתי קצת נסחפה וגלשה עד אמצע שנות ה-80', והזמינה משקה תקופתי, בקבוק סודה (7 ₪) , אני סירבתי לשתף פעולה ואחזתי חצי ליטר גינס מהחבית (28 ₪). הבחירה באלכוהול הייתה כתמיד, חשוב לציין נבונה, שכן ב- Faces מצמידים לבירה קערה נדיבה של בייגל'ה טרי וכדי שזו לא תחוש בודדה, מצטרפת אליה קערת בוטנים נדיבה לא פחות.

בין לגימה ללגימה, הגענו לשתי תובנות. האחת, היא כי מחשבה רבה הושקעה בעיצוב במקום - חום כתום ושחור כמעט בכל מקום נותנים תחושה חמה ועכשווית, ריהוט עץ כבד משתלב בצבעים מחד ומאידך מזכיר כי אנחנו נמצאים במושבה הגרמנית, איזור בן כמעט 150 שנה לערך. התובנה השנייה, זוגיות מוצלחת זהה לארוחה מוצלחת.

בזוגיות טובה עושים דברים ביחד. אם לשני בני הזוג תחומי עניין משותפים זה נפלא, אם  לא, מתגמשים -  היא באה איתו לכדורסל, הוא איתה לחברות, הכל ביחד. כך גם בארוחה טובה. מנה משותפת היא נקודת פתיחה חשובה. אנחנו פתחנו עם ערבסק.( 59 ₪ ) מנה שנולדה כדי שתאכל בזוג . פלטת מאפים גדולה, הכוללת סמבוסקים  עם מילוי לכל אחד, תפו"א לה, בשר לו וגולת הכותרת סיגרים וסמבוסקים במילוי גבינה ועלי זעתר. כדי שנמשיך לחלוק חוויות ולשתף טעימות  גם כדורי בצק פריכים בהם מסתתרים גבינות וזיתים לוקחים חלק בערבסק וכל זה בליווי ירקות וטחינה.

בזוגיות טובה, חשוב לאפשר לכל אחד מהשותפים גם עולם משלו, פינה לעצמו, משהו רק שלו. הוא יוצא עם חברים, היא נרשמת לחוג. גם ארוחה, כל אחד צריך את הרגע שלו, את המשהו שלו לבד.  שלה היה רביולי גבינות ברוטב שמנת פסטו ואגוזי מלך (52 ₪)  בצלחת ענקית, שטופל על ידה במיומנות השמורה לצמחוניות עם תאבון, אני בחרתי  להכיר טוב יותר נתח אנטריקוט מיושן ברוטב פלפל ( 98 ₪ ) האנטריקוט מצידו  החליט להכיר לי את החברים שבאו איתו, בטטה, חציל וקישוא אפויים וספוגים במיצי הבשר והרוטב. ירקות מעולם לא נראו בשריים יותר. 

תשוקה וכן גם תאווה הן חלק חשוב לא פחות במערכת יחסים זוגית. חיבור בנפש הוא נפלא, ידידי אמת זו זכות, אבל בלי תשוקה וקצת, זה לא זה. גם ארוחה, כדי שתזכה בתואר משובחת מחייבת תשוקה וקורטוב תאווה. אין כמו שוקולד כדי לספק צרכים אלה. מבין מבחר הקינוחים מעוררי התאווה של Faces, אנחנו בחרנו בקינוח שוויצרי (27 ₪). מעין עוגת גבינה, עליה ובין שכבותיה גרים בכפיפה אחת שוקולד ושוקולד לבן, מצמוצי הלשון, צקצוקי החך ואולי גם כמה ליקוקי אצבעות חטופים  לא השאירו מקום לתהיות, זוהי תאווה.

בעודי עושה את דרכי חזרה לקרקע בחסות אספרסו כפול ( 10 ₪ ) נזכרתי שאחרי הנוסטלגיה, הזיכרונות ועם כל הכבוד  לתובנות ולתאווה, אנחנו והילדים ישנים הלילה אצל ההורים שלה.

 

*הכותב היה אורח המקום. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סיפור מטוגן בברבן סטריט
שאפו, פאשה
לו הייתי דג
העולם המושלם של 206 בשרים
ערב קלאסי באוונגרד
ערב קלאסי באוונגרד
שדות תותים לנצח
הילדה שעשתה חנד'לה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר