נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כולם אוכלים סושי. אוקיי, כולם בתל אביב אוכלים סושי. השיגעון שהתחיל לפני כמה שנים תפס תאוצה מטורפת וסושיות צצו בעיר כפטריות שיטאקי אחרי הגשם. אלא שהיצע מוגבר, ואיתו הורדת מחירים מאסיבית, גם הורידו את הרמה הממוצעת. בינינו, לרוב האנשים לא אכפת מה בדיוק שמים להם בקומבינציה, אבל לי כבר נמאס לאכול את הקומבינה הזאת. עם או בלי אבוקדו. 

כמה קילומטרים מחוץ להמולה של מרכז תל אביב מצאנו את המקור. לפני שש שנים בדיוק הוקמה sui סושי בר ומאז היא שם, מתפתחת בקצב רגוע, שומרת תמיד על סטנדרט גבוה. לא הרבה מבאי קניון רמת אביב שנמצא ברחוב המקביל מודעים לקיומה של sui סושי, אבל היא שם, ברחוב שקט, ליד חנות הפרחים הצבעונית. ומי שמבין ואוהב סושי איכותי יודע איפה למצוא אותו. 

sui סושי באה נקי. בלי יומרות. אין שלטי חוצות, אין פרסום מאסיבי בעיתונים, אין ניסיון להתפאר יתר על המידה. הסוד הוא כנראה באמונה הבסיסית והפשוטה שאם עושים סושי טוב, אנשים יבואו. הגישה הזאת היתה כעוף זר בעולם הסושי, לולא התאים בול לאופי בעלי המקום, האחים רונן ועמרי בן אבי. השניים, מתוצרת המושב פריגן (שנמצא הרבה יותר קרוב לעזה מאשר לסושי), באים גם הם ממקום פשוט יותר וחסר יומרות. בלי פלצנות, אם תרצו. 

רונן מספר על מעגל לקוחות קבועים שמגיעים גם מרחוק, אבל גם אותנו, פעם ראשונה אצלו בסושי, קיבלו עם חיוך ואוכל טוב. בין 12:00 ל-16:00 מוגשת עסקית הצהריים, שכוללת עיקרית וראשונה (במחיר העיקרית). לאורך כל היום מוגשת גם ארוחה עסקית מקבילה, שכוללת עיקרית ומנה ראשונה (בתוספת 10 ₪). ע' חברי ואני החלטנו לנסות את שתיהן. 

כמנה ראשונה של עסקית הצהריים לקחנו חמוצים יפניים. קיבלנו צלחת גדולה מאוד של חמוצים, שתובלו מכל הלב וקיבלו טוויסט מעולה מהשומשום שעיטר את המנה. כעיקרית נבחרה 'האדומה'
(38 ₪) - אטריות ביצים על בסיס קארי אדום, קרם קוקוס, כוסברה ובוטנים, וגם עם שרימפס וקלמרי (תוספת 9 ₪). טעם הקוקוס והבוטנים הוסיף מאוד למנה, אבל נמנע בחוכמה מלהשתלט על הטעם. ופירות הים היו בחירה מוצלחת מאוד לתוספת על האטריות. מעט פיקנטי, אבל לא חריף. מומלץ מאוד. 

בין מנה אחת לשניה העיניים סרקו את המקום. אחת בצהריים, אמצע השבוע, ואנשים באים והולכים מהסואי סושי. זוג מבוגר התמקם בשולחן שלידנו ואחרי פחות מדקה נרשמו לחיצת יד וחיוך מאוזן לאוזן בין השניים לבין הבוס מפריגן. מהשולחן שלנו במרפסת לא זוהתה כמעט תנועת מכוניות. אלה שכבר הגיעו והחנו בקרבת מקום, גם נכנסו לאכול. 

אפרופו לאכול, נגסנו גם בעסקית השניה. מנה ראשונה - מרק מיסו. מנה יפנית קלאסית, שהוגשה בקערה גדולה וכפית עבה, קצרה ואותנטית. אני לא חובב גדול של טופו, אבל כשהוא שוחה במרק עשיר בטעמים, התוצאה מופלאה ופותחת את התיאבון. גמענו קולה (10 ₪) ודיאט קולה (10 ₪), והנה בא גם הסושי. קומבינציה 3 (זוגית, 82 ₪) היתה גולת הכותרת של הארוחה. 34 יחידות מגוונות, עם שילובים מיוחדים בין דג לירק. קחו למשל את המאקי דניס ובצל ירוק (8 יח') הלא שגרתי, או האורמאקי ספייסי טונה, בטטה מאודה ומלפפון (8 יח') הצבעוני והמוצלח מאוד. הפייבוריט של ע' היה דווקא האורמאקי סלמון, אבוקדו וקנפיו (8 יח') והמאקי אבוקדו וגזר (8 יח'). 2 יח' גדולות של ניגירי סלמון איכותי סגרו קומבינציה שעושה בית ספר לסושי. 

סגרנו את הארוחה על קפה הפוך (12 ₪) וסיכמנו על טייטל למסעדה: סושי בגובה העיניים. קצת אחר כך קיבלנו חיזוק להגדרה כשרונן התיישב לידנו עם כוס קפה משלו. אחרי שיחה קצרה (בגובה העיניים כמובן), על סושי, מושב וקצת קולנוע, זכינו גם אנחנו ללחיצת יד וחיוך מאוזן לאוזן. פשוט, בלי יומרות. הילד sui סושי חוגג יומולדת 6 ועדיין לא איבד את התמימות.

 

*הכותב היה אורח המקום.

 

רוצים גם אתם לאכול ב-sui ? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

 

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

 לדף הפייסבוק של rest  לחצו כאן.    

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סואי סושי  בתל אביב
053-9439926

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אהבה יוונית
המהפכה הגאורגית
ממציאה את עצמה מחדש
לא מה שחשבתם
תוצרת הארץ
מקום בקצב אחר
כמו באמריקה
כמו באמריקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר