נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

העתיד עוד יזמן לנו חגיגות מרובות ילדים ורעשי רקע, אבל יום המשפחה הזה היה רק שלה ושלי. רצינו ערב שקט, מסעדה הרחק מהמולת העיר ואחרי חצי שעה על הכביש נחתנו במקום מסקרן ולא מוכר. לא מדובר אמנם בסוף העולם, אבל עד אותו ערב מעולם לא הגענו למכבים-רעות-מודיעין, העיר שחוברה לה יחדיו. היום הכי משפחתי בשנה היווה סיבה טובה להרחיק אל העיר ששוכנת על הקו בין תל אביב לירושלים ובליבה שוכנת "דיאבלו". מסעדת שף אמיתית, שסיפקה את הטוויסט הרומנטי והפכה את יום המשפחה ליום האהבה.

אדום לוהט
כשהתקרבנו לאזור כבר הבחנו מרחוק בצבעה האדום לוהט של דיאבלו, כאילו נועדה לנווט אותנו בתוך השכונה למקום בו האוכל בא מהנשמה. האדום בלט בעיניים גם בכניסה למסעדה שעיצובה (בניגוד לפירושה השמי), שידר משהו שליו, רגוע, משפחתי. על השולחן הפינתי שעליו ישבנו כבר חיכו כוסות יין גדולות ונר שדלק גם הוא בגוון אדמדם. עיון קצר במנות שבתפריט רק הגביר את הסקרנות.

לא שכיח לראות מסעדות שף איכותיות מחוץ לתל אביב - רבתי, אבל למודיעין יש את דיאבלו כבר 6 שנים. הידיים היוצרות במקום שייכות לשף יורם אוליאל, שהקים את המסעדה ומאז מבשל בה יום יום, כל מנה. כמו העיצוב, גם התפריט מוקפד מאוד ומשתנה מעונה לעונה, מתוך רצון אמיתי לגוון ולהתאים את הטעם לתקופה. "להתפנק זה לא חטא" נכתב על תפריט החורף שהונח באלגנטיות על השולחן. פינוק, כמה מקרי, היה בדיוק מה שרצינו.
פתח דבר
אחרי כמה לגימות של יין לבן -"בלו נאן" מתוצרת גרמניה (21 ₪ לכוס), ו"שאבלי" (41 ₪ לכוס), השרדונה הצרפתי שאף היה יין החודש של דיאבלו - נפתח התיאבון ואיתו הגיעו המנות הראשונות. סלט הקסבייה עורר עניין גדול ועמד בציפיות כשבתוך הצלחת שולבו ארטישוק אה לה רומנה צלוי בגריל, ארטישוק ירושלמי, פלפלים קלויים, בצל אדום, צנון, בייבי תרד וגבינת פוקורינו, עם שמן זית ולימון. אם חיפשתם סלט לא שגרתי כמנת פתיחה, הקסבייה היא הפתרון המושלם. אם ירקות זה פחות הסגנון שלכם, הבחירה האידיאלית היא רביולי במילוי בשר סרטנים המוגש בתוך ביסק (42 ₪), שטעמו הדומיננטי הוא סוד ההצלחה של המנה. והנה גם טיפ קטן: הביסק הולך מצוין עם הפרינה (לחם מרוקאי שנאפה על חלוקי נחל והוגש חם ופריך - 16 ₪). אולי לא לזה התכוון השף, אבל אני ממליץ להזמין את שתי המנות הללו יחד.
את השף אוליאל לא היה קשה לזהות. האיש עם בגדי המטבח שהסתובב מחויך במסעדה ובירך את הסועדים. חלקם, כך התברר לנו אחר כך, לא היו זרים לו כלל. קרובים, ידידים, חברים לעבודה. יום המשפחה הגיע כבר אמרנו, ויורם מבשל לכולם.

עיקר העניין
טיפות אחרונות של יין ומחשבות על העתיד הוחלפו במבטים מלאי תיאבון בעיקריות שלפנינו. הקרבונד דה בף (78 ₪) היה צדה הבשרי של הארוחה והציג אסאדו עסיסי ורך, שהוכן בבישול איטי וארוך והוגש במחבת לוהטת.  תמהיל הטעמים הנהדר מתפוחי האדמה, ירקות השורש ורוטב הבקר נספגו בו היטב והוא היה תענוג צרוף לחיך. האסאדו היה נפלא, אבל עמד בצילה של מנת הדגל - הניוקי שרימפס (83 ₪), שהוכתרה למנה המנצחת של הערב, בה זכינו תודות להמלצתם החמה של צוות דיאבלו. ניוקי שמבושל לא נכון עלול לאכזב, אבל הניוקי הביתיים של דיאבלו נמסו לנו בפה, כשבתוך רוטב השמנת שליווה אותם הונחו שרימפס, עגבניות מיובשות, פטריות פורצ'יני, קונפי שום ובזיליקום. לא פשוט לחלוק מנה כזאת, אבל משפחה זו משפחה והסתפקנו כל אחד בחצי ממנה, מה שהשאיר טעם לעוד חצי אחד לפחות.
מסקרפונה פירות (39 ₪) היה אקורד הסיום לערב הרומנטי של המשפחה הקטנה שלנו. בין הרחובות העמוסים של תל אביב לירושלים מרובת המחלוקת, בין יום המשפחה לחג האהבה, דיאבלו חיכתה לנו באמצע הדרך עם אוכל מלא בנשמה ואנחנו הבטחנו לחזור לעוד ערב מלא ברומנטיקה ואוכל מפתיע. כי להתפנק, כך מתברר, זה באמת לא חטא.
חשבון בבקשה
כוס יין לבן "בלו נאן" - 21 ₪
כוס יין לבן "שאבלי" - 41 ₪
פרינה - 16 ₪
רביולי סרטנים - 42 ₪
קסבייה - 48 ₪
ניוקי שרימפס - 83 ₪
קרבונד דה בף - 78 ₪
מסקרפונה פירות - 39 ₪
סה"כ לזוג - 368 ₪

*כתבה פרסומית.
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אהבה יוונית
המהפכה הגאורגית
ממציאה את עצמה מחדש
לא מה שחשבתם
תוצרת הארץ
מקום בקצב אחר
כמו באמריקה
כמו באמריקה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה