נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

למצוא מסעדת בשר טובה ברעננה היה קשה בשבילי כמו לאכול קרטיבים צוננים באמצע החורף. באופן מוזר, אבל נחמד למדי, עשיתי את שניהם באותו היום ובדיוק באותו המקום. היה די קר ברעננה ביום שני בערב, וארטיק קרח לא עלה בראשי כאופציה, אבל מסעדות אדיסון כן.

התפריט מבטיח, האוכל מקיים
אזור צומת אחוזה, ממש ליד הפארק ברעננה, לא נחשב למתחם בלייני במיוחד, לפחות עד שעבר מהפך בשנים האחרונות. האוכלוסייה הפכה צעירה יותר, התושבים חיפשו מקום לאכול, לשתות ולהתרווח בלי לעלות על נתיבי איילון, והצורך הפך למציאות בשטח. אדיסון, מסעדה שקיימת כבר תשע שנים, זיהתה את הצורך הזה עוד בחיתוליו.

זו לא הייתה הפעם הראשונה שלי באדיסון, לכן יכולתי להבחין די מהר בשינוי שחל בה. מבט על התפריט הבהיר שהמקום לא פוחד משינויים ולא חושש ללכת הלאה. השינוי הגדול התבטא בתפריט יותר ממוקד, נוח לקריאה, פשוט להבנה והכי משמעותי - מלא בשר. אדיסון, שההמבורגר שלה הולך לפניה כבר שנים, באה להוכיח שהידיים שעובדות במטבח יודעות לטפל גם בבשר שלא מונח בין שני חלקים של לחמנייה. התפריט מבטיח לעשות בדיוק את זה, והאוכל מקיים.

>> ספורט, אלכוהול ומנות מיוחדות. הביקור הקודם באדיסון

קרפצ'יו עם טוויסט לימוני
זו אחריות לא קטנה להחליט להפוך ל"מסעדת בשר", אבל התחושה היא שאדיסון, כנראה בעזרת אותו ניסיון של כמעט עשור, הולכת על זה בכל הכוח ובאומץ. הקרפצ'יו בקר שאכלנו למנה ראשונה נתן לנו מושג ראשוני על הכיוון החדש. הלימון-בלסמי שעל הקרפצ'יו היה לא פחות מהימור. קצת יותר מדי יהפוך את המנה לחמוצה, מעט מדי ישאיר אותה תפלה. הקרפצ'יו הצליח למצוא את האמצע, וגם להשתדרג עם שמן זית ופרמז'ן, וליווי צמוד של פוקצ'ה חמה ופריכה, עליה שום נימוח. החמימות של הפוקצ'ה והקרירות של הבקר השלימו האחד את השנייה באופן פנטסטי.

מנת הפתיחה השנייה הגיעה מהים. שרימפס פריך ששחה ביוגורט צ'ילי, נתן טעם חמצמץ יותר ומעט פיקנטי. את הפוקצ'ה ההיא השאלנו גם לטובת השרימפס, ובלי בושה ניגבנו איתה קצת יוגורט להשלמת החוויה. מנה מומלצת. לא גדולה במיוחד, אבל הטעם המיוחד שווה את הבחירה.

פריים ריב סטייל ניו יורק
השעון הלך קדימה והתקרבנו ל"לייט נייט". עוד מעט יגיעו חבר'ה לא פחות רעבים, רובם צעירים מאיתנו, במטרה לשלב ספורט עם בשר בתפריט מוזל. בחוץ המסך הענק כבר היה מוכן, ומכבי תל אביב כבר עשתה חימום אחרון לפני הלייט נייט שלה. לא יכולנו לחכות דקה אחת מיותרת, והעיקריות כבר עשו את דרכן לשולחן.

לקחנו הימור מושכל על שתיים מהמנות החדשות בתפריט המשודרג של אדיסון, כחלק מהעתיד הבשרי של המסעדה. ניו יורק ריב היא מנה מרשימה. ניכר שאף אחד לא חיפף בבחירת הנתח, ובטח שלא בצלייה. קצת אדום, צרוב כמו שצריך מלמעלה. בשר על העצם, עם קצת שומן שמוסיף את הטעם המיוחד שלו ותיבול מינימלי כמו שבשר צריך לקבל. זו אחת המנות היקרות בתפריט, אבל הבשר רך והאיכות שלו מורגשת, ועדיין, המנצחת הגדולה של הערב הוגשה בצלחת השנייה.

מנת ה-Steak&Egg היא לא רק המנה הטובה ביותר שפגשנו באותו ערב קריר ברעננה, היא גם היצירתית והאסתטית ביותר שנחתה על השולחן. נתח עבה ועסיסי נח לצד שעועית ירוקה, כשמעל הבשר שתי ביצי עין שהביטו עלינו במבט מעורר תיאבון. נגיעה קלה בחלמון עזרה לו לגלוש בחמימות על הבשר, ושילוב הטעמים בכל ביס היה לא פחות טוב ממה שראו העיניים.

חוק המערכה השלישית
אומרים שארטיק שהוצג במערכה הראשונה יקבל ביס במערכה השלישית. לנו היו שלושה כאלה, שהוכנו מפירות טבעיים בלבד, ושימשו יופי של קינוח. הקרטיבים, שהוגשו כל אחד בתוך כוס משלו, העלו לנו חיוך עוד לפני הנגיסה הראשונה. מוזר לאכול קרטיב אחרי ארוחה ערב ובלי הכנה מוקדמת, אבל משהו בפשטות הזאת, בקרח שנמס ונזל על הצלחת ובטיפול הילדותי במקל, נתן תחושה כיפית וטובה. הכי קל להשתלט על עוגת שוקולד, אבל היה לא פחות מתענוג לצאת קצת מהסטנדרט.

ובכל זאת, לא ויתרנו על קצת שוקולד לתוך הווריד ונשנשנו מ"ממתק אדיסון" (36 ₪) - הקינוח שמזוהה אולי יותר מכולם עם המסעדה הרעננית הוותיקה הזאת. שלוש שכבות של שוקולד - חלב, לבן ונוגט קרנצ'י – שהוגשו בצורה מלבנית ונראו כמו חטיף שרק עכשיו יצא מהמפעל. הכי מתוק שיכול להיות, מושלם לחובבי הסוכר.

אדיסון הבינו רעננות מהי. 9 שנים מוצלחות הן סיבה מספיק טובה לשקוע בשאננות, אבל נראה שמישהו שם קלט שצריך ללכת עם הקדמה גם כשלא מדובר בלב תל אביב. על הפוך (16 ₪) ואספרסו (11 ₪) סגרנו ערב קצת קר, קצת חם, עם הרבה בשר, וגם כמה זיכרונות ילדותיים של קרטיבים באמצע החורף.

חשבון בבקשה:
קרפצ'יו בקר – 48 ₪
שרימפס פריך – 42 ₪
ניו יורק ריב – 132 ₪
Steak&egg – 96 ₪
ממתק אדיסון – 36 ₪
קרטיבים מפירות טבעיים – 32 ₪
קפה הפוך – 16 ₪
אספרסו – 11 ₪
סה"כ: 413 ₪ לזוג.
 
* כתבה פרסומית
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אהבה יוונית
המהפכה הגאורגית
לא מה שחשבתם
תוצרת הארץ
מקום בקצב אחר
כמו באמריקה
כמו באמריקה
מאז ולתמיד
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה