נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מה באמת רוצה אדם? שיחייכו אליו, שיאכילו אותו טוב, שיתנו לו מקום להניח את ראשו ולבהות בחלל כאילו אין דאגה בעולם, ובעיקר- שיתנו לו קצת שקט. החיים מלאים באופציות למימוש השאיפות הבסיסיות הללו, אבל למצוא מקום שיעניק לך את כולן ביחד? זו כבר משימה קשה בהרבה.

שנים של לעיסות בתל אביב לימדו אותי שמסעדה ברמה גבוהה מגיעה לרוב עם אווירה קרירה. שקט ושלווה נוטים להידבק לאוכל שכונתי, משביע אך עבש וקבלת פנים חמימה מייצרת הרבה רעש. אבל ביום חמים בסוף מאי התחברו כל האלמנטים לכדי חוויה שלמה ואפילו, לא כל כך רחוק מהבית. אמצע השבוע וקיבוץ העוגן לצד כביש 4 צפונה מדגמן שלווה. בעיר הגדולה שלווה שכזו הייתה מיד מעוררת חשד. נסיעה של דקה בתוך הקיבוץ וכאילו הגענו לעולם מקביל.

הבית החדש שלי
"גרציא - קפה ותוצרת" קרויה על שמה של מיכל גרציאני, מייסדת המקום ומובילת הקו הקולינרי שלו. מה ששימש עד ממש לאחרונה כמעדנייה ובית קפה, הפך לביסטרו של ממש אבל פשוט. בלי יומרות, בלי תפאורה צעקנית, בלי ניסיון מאולץ להרשים, מקום שרוצה שתרגיש בבית. וכשנוח ונעים לך, כך התברר לנו מהר מאוד, גם האוכל מתיישב לך בדיוק במקום.

בחוץ - חלקת דשא ענקית לאוהבי השמש והאדמה ובפנים - ביסטרו שזה עתה קיבל פנים חדשות. התיישבנו בשולחן פינתי בדיוק מול המטבח שצד את עינינו. קיר הזכוכית מצדו האחד אפשר הצצה למקום בו הופכים מרכיבים טובים לאוכל טוב עוד יותר. גרציאני, בעלת רזומה עשיר בסצנת האוכל התל אביבית, הביאה לקיבוץ העוגן את מנות הגורמה עם טאץ' מקומי ומקורי שמטרתו בעיקר לשמח אנשים.
שמחה גדולה
הפתיחה היתה צבעונית במיוחד וכן, מאוד שמחה. נהנינו מכל ביס של הגד"ש (גידולי שדה, בעגה קיבוצניקית אותנטית), עם סלט שהכיל את כל הטוב שהטבע יכול להציע - מגוון ירקות חתוכים לקוביות קטנות, סלק, כרוב, דלעת, חתיכות מתוקות של תפוח וגם גרעיני חמנייה השתלבו נפלא לתמונה צבעונית. המרכיבים פשוטים, צורת ההגשה מלאת מחשבה וכולם יחד יוצרים מנה עם לוק חדשני וטעם מרענן (44 ₪).

גורמה בקיבוץ
עם הגד"ש בא גם התיאבון והעלה את רף הציפיות לרמת גורמה. למזלנו, גרציא יודעת לספק את הסחורה. גם שתי העיקריות לא באו להמציא את הגלגל, אבל הן בהחלט הניעו אותו לדרגת אומנות. ראשונה על המזלג - מוסקה (68 ₪). תערובת של בקר, כבש וצנובר, בין שכבות סטייק חציל עם קראסט של גרמולטה עשבי תיבול, לצד סלט ירוקים וטחינה. גם כאן ההגשה ללא דופי, גם כאן שילוב הטעמים מושלם. בעולם שבו מוסקה היא בגדר אוכל להמונים, גרציא הגישה מוסקה גורמה.

על הצלחת השניה - לזניה עגל ובשמל (58 ₪), שהוגשה עם חתיכות גדולות של ירקות. שוב הגשה נקיה ועדינה, שוב מנה מוכרת אבל בטעם מקורי ומעורר סקרנות. הסוד, כך הוסבר לנו, הוא לא רק בידיים המבשלות, אלא באיכות המרכיבים. בגרציא לא מתפשרים על חומרים פשוטים וזה מורגש בכל ביס.
מתוק שאין דברים כאלה
בגרציא תמצאו גם מאפים - מלוחים ומתוקים ברמה אחרת - להזמנה במקום או לרכישה הביתה. גם אנחנו זכינו לקינוח גורמה, וזה קרה בדיוק כשבהינו במגש עוגיות מגרות שנראו כאילו זה עתה יצאו מהתנור. את העוגיות לא אכלנו, אבל התענגנו על טארט משמש (31 ₪), שהיה פריך במדיה הנכונה ומתוק כמו שמתוק צריך להיות. גם הוא כמובן, הוגש בצורה מעוררת הערצה - על צלחת זכוכית ועליה מפית מעוטרת - כאילו הוגש לנו בטעות במקום למלכת אנגליה.

הרשינו לעצמנו פינוק אחרון בדמות שתי פחזניות (5 ₪ ליחידה) רכות ועשירות בקרם, וקפה הפוך (12 ₪) להרגעת החך. ככה ישבנו יותר מחצי שעה. נהנים מהשקט, מתרווחים בכיסא לפני שנחזור לג'ונגל העירוני שאנחנו כל כך אוהבים לגור בו ולברוח ממנו מתי שרק אפשר. גרציא הוציאה את הגורמה מתל אביב, חשבנו לעצמנו תחילה, אבל אז הבנו - גרציא נשארה בתל אביב, היא פשוט הנמיכה את הווליום מסביב.
חשבון בבקשה
גד"ש - 44 ₪
מוסקה - 68 ₪
לזניה - 58 ₪
2 פחזניות - 10 ₪
טארט משמש - 31 ₪
2 קפה הפוך - 24 ₪
סה"כ - 235 ₪ לזוג מאושר ביותר

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אהבה יוונית
המהפכה הגאורגית
ממציאה את עצמה מחדש
לא מה שחשבתם
מקום בקצב אחר
כמו באמריקה
כמו באמריקה
מאז ולתמיד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר