נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בקיץ האחרון נדמה שכולם מסביבי החליטו להתמסד. שטף האירועים החל באביב והסתיים רק לאחרונה עם כניסת החורף המתעתע. מאמצי הזוגות הטריים להפוך את החתונה לפיסת היסטוריה נבדלת שתיזכר כאירוע של השנה נגעו ללב, אך ההגינות מחייבת להודות שמרבית האירועים נראו, והרגישו דומה. ובכל זאת, בבחירה נכונה, ניתן להתבדל וליצור אווירה ייחודית שתיזכר לטוב גם מבלי לערוך את החופה תוך-כדי צניחה חופשית, צלילה לילית או בעת הגחה מחישוק בוער. המסעדה וגן האירועים סהרה אשר למרגלות התבור מציעה במה מפוארת וייחודית לאירועים בטעם גלילי אותנטי, באווירה פסטורלית מול נופי הגליל המוריקים.  

הדיאטנית ואני הגענו אל סהרה בצהרי שישי אביבי. באותו הבוקר טיילנו במסלול המעגלי של הר תבור הצופה על עמק יזרעאל, וביקרנו במנזר שלראשו. האוויר הצלול והפעילות הגופנית הקלילה פיתחו בקרבנו תאבון בריא וכמיהה למזון מקומי (ובריא תחת השגחת התזונאית) שישלים את החוויה הטבעית שבראנו לעצמנו.  

מסעדת סהרה מזכירה ארמון, זהו מבנה אבן גדול ומגדל עגול לצידו, הנתמך בקשתות רחבות המכניסות לחלל המסעדה אור בהיר. הבניין נבנה בטכניקות האופייניות לבניה הארצישראלית הקלאסית, כאשר הוא מורכב מאבני בניין שפונו מכפרים וישובים אשר התפתחו ופינו את מקומן לבתים מודרניים. העיצוב והפאר מזכירים טירות מהאגדות של אלף לילה ולילה, ובקיצור זוהי תפאורה ייחודית ומקסימה לאירוע של החיים. בתוך המסעדה כמאתיים מקומות ישיבה מרווחים, ובחוץ חצר רחבה בה ניתן להוסיף עוד מאה. ציוד חקלאי עתיק ותמונות של ישראל מלפני כמאה שנה משולבים בחלל, אשר מעוצב בטוב טעם מרשים, בקווים נקיים, בסגנון מזרחי. טאבון לעישון בשר ניצב בחזית הבניין והוא קורא בניחוחותיו העשנים לאורחים להתקרב ולהתרשם מנתחי בשר הנצלים בחומו. טאבון אבן נוסף הוקם בתוך המטבח והוא משמש לבישול שאר המנות. סהרה פועלת בימי השבוע מהצהריים ועד הלילה כמסעדה. בתאום מראש ניתן לערוך בה אירועים אפילו עד 300 סועדים. טווח המחירים רחב ועשוי להתאים לכל כיס: בין 120 ל-250 ₪. ניתן גם להזמין את המאכלים הייחודיים כשרות קייטרינג הכולל האת כל הציוד הנלווה הדרוש. השף סווהיל וצוותו המיומן שוקדים כל יום על הכנת הסלטים והתבשילים, וביום טוב הם אף עורכים סיבוב הכנות שני, והכול כדי לשמור על הטריות חסרת הפשרות.  

אל שולחננו הצופה אל התבור הוגשו שתי קנקנים, האחד של מיץ תפוזים והשני של מיץ רימונים, שניהם נסחטו מול עיננו בבר המיצים. לאחריהם, החלו לזרום ערב רב של סלטים מהמטבח הערבי הקלאסי: סלטים על בסיס טחינה- טחינה בפטרוזיליה, כרובית בטחינה, חצילים בטחינה, כולם רעננים ומלאי טעם. התרשמנו מאוד מהסלטים שמתבססים על עלים עונתיים: סלט עלי גרגר הנחלים וסלט חמציץ, שניהם מתובלים בעדינות ובתבונה במעט מלח, סומאק, לימון ושמן זית. מבין סלטי הירקות התבלטו סלט חצילים חמצמץ בסגנון יווני עם ארומה עמוקה של גחלים, סלט ערבי של ירקות שדה עם נענע וסלט טורקי ביתי עשיר ובצלי. מחיר הסלטים לאורחי המסעדה הוא כ-20 ₪ למנה. באירועים הסלטים מוגשים כיד המלך אל השולחן, בעוד המנות העיקריות הן בהגשה או בבופה. 

מן העיקריות טעמנו עופיון מוחמר בשמן זית (70 ₪) שעבר צלייה מעל גזעי עצי זית בוערים בטאבון שראינו בכניסה. האפרוח הצלוי הוגש על לאפה טרייה ופריכה עם בצל מטוגן וסומאק. נעזרנו בעשר אצבעותינו לפירוק הבשר הרך מן העצמות וכמנהג המקום כרכנו אותו בקרעי לאפה מרובבת שמן הזית ולעסנו בפיות מאושרים. טעמנו גם מנה טעימה של קבב כבש בסגנון שאמי (95 ₪). הקציצות העסיסיות עברו סגירה מהירה על הגריל ואז הונחו בטאג'ין חרס לצד חיטה ירוקה מבושלת (פריקי), תפודים ורוטב עגבניות. מעטפת בצק דקיקה שהונחה על שפת הצלחת שמרה על אחידות פיזור החום בעת הבישול ובוקעה ברוב טקס לעיננו עם ההגשה. 

הארוחה הדשנה הייתה המשך נפלא ליום הכיף הצפוני והשלימה את החוויה הגלילית של ביקורנו. שנינו הסכמנו כי השילוב בין מזון טעים שהוא מחד בסיסי ואוטנטי ומצד שני מלא טעמים מסעירים, לבין הגשה ביד רחבה ובאווירה ארצישראלית מקורית מהווה פלטפורמה אידיאלית לעריכת מפגשים חברתיים מוצלחים שיזכרו לטוב ולקיום האירועים החשובים של החיים.

 

*הכותב היה אורח המקום

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest לחצו כאן.   

 


 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר