נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אני אוהבת מאוד אוכל אסייתי, הוא קליל, מרענן ומזין. לצערי ישנן מסעדות שפרשנותן הקולינרית למטבח האסייתי כוללת המון שמן, ואז במקום להרגיש קלילים וחינוכיים, מרגישים דוביים וישנוניים.

מסעדת צ'רלי שביהוד קרויה על שם 'צ'ק פוינט צ'רלי', נקודת המעבר בין ברלין המזרחית למערבית בתקופה שקדמה לנפילת החומה. זהו סמל לחיבור שבין מזרח ומערב (וגם היה כתוב בתפריט).

במסעדה חלל גבוה וצבעי השחור והאפור שולטים, בשילוב עץ בהיר שמאזן הכול ומשרה חמימות. ישנם שולחנות גדולים עם רווחים נוחים ביניהם, בר במרכז, גופי תאורה מעוצבים ופרחים בצבע אפרסק. מעין שילוב בין לופט ניו יורקי למלון אירופאי בסגנון ארט נובו או ארט דקו.

אני והפטרונית אימא הלכנו לערב אם ובת, על מנת שנחליף סיפורים על השבוע שחלף: היא על עבודתה ואילו אני על החתול ועל מה שהיה בערוץ אי. פתחנו בסושי דגי וצמחוני. לפטרונית - מאקי טונה אדומה עם ספייסי מיונז, אבוקדו ומלפפון בציפוי פריך ופירורי (32 ₪), ועבורי - מאקי עם בטטה, אבוקדו, חביתה יפנית, מלפפון ועירית קצוצה מעל (24 ₪). קיבלנו שמונה חתיכות מכל סוג, ושני הסוגים היו טריים, מאוזנים בטעמם ועשויים טוב. את הסושי ליווה סלט כאוס (25 ₪) שהכיל כרוב לבן ואדום, כרובית, נבטים, גזר, אגוזים ובצל ירוק וטבל בוינגרט סומסום. הסלט היה מאוזן בטעמיו, קליל ומרענן.

הפטרונית הזמינה מרק טום יאם (34 ₪) שהכיל שרימפס, חלב קוקוס, עגבניות שרי, פטריות, למון גראס, כוסברה וקפיר ליים. את המרק שעל פי דיווחי הפטרונית היה טעים יתן לקבל גם עם עוף.

המשכנו לשלוש מנות עיקריות משום שהיינו סקרניות: אורז עם עוף ירקות וקארי ירוק, מנת אטריות ביצים חריפה עם בקר ועוף, ומנת אטריות סובה. מנת ה'הוט נודלס' (51 ₪) הכילה נתחי עוף ובקר, גזר ובצל סגול בקארי אדום פיקנטי עם צ'ילי וחלב קוקוס. המנה הייתה עסיסית וחריפה במידה, עם אטריות איכותיות וארוכות מאוד. מנת אטריות הסובה (56 ₪), כללה עוף, מנגולד, פטריות, כרוב, קשיו, חלב קוקוס וסויה והייתה איכותית וקלילה. אם רוצים, ניתן לקבל אותה עם טופו. אורז היסמין עם הקארי הירוק (48 ₪) הופיע בלוויית עוף, כרובית וברוקולי. גם את המנה הזו ניתן לקבל לחילופין עם טופו או פירות ים.

הוספנו אייס טי אפרסק (12 ₪) ותה ירוק (גם כן ב-12 ₪). מבין הקינוחים ניתן לבחור גם צלחת טעימות זוגית (52 ₪) או ליחיד עם קיבולת מרשימה כמוני. מנת הטעימות כללה סלט פירות עם סורבה קוקוס, קרם ברולה, כוס קטנה של מוס שוקולד מריר, טירמיסו וקרם פטיסייר עם פירות יער. הטירמיסו היה אותנטי וספוג קפה וליקר כמנהג אחיי האיטלקים, קרם הברולה היה אפוי בדיוק, וסלט הפירות הכיל פירות אקזוטיים. רק המוס היה מעט כבד.

המוזיקה נעימה ולא מפריעה לשיחה, האקוסטיקה טובה ולכן לא חשים בנוכחותם של שאר הסועדים והמלצרית ששירתה אותנו הייתה נחמדה ומורגשת רק כשצריך, בלי 'אוברדוז' של "הכול בסדרים".

אם אתם רוצים אוכל אסייתי שמבושל כהלכה, בלי שמנוניות יתר ועם תשומת לב לפרטים, אתם מוזמנים לסור לכם ליהוד, מסתבר שאם נוסעים עד סוף שכונת התקווה, זה מאוד קרוב. האוכל טוב, מגוון ועם מבחר יפה לצמחונים, לקרניבורים ולאמהות שאוהבות דגים, יש גם תפריט דיאט, אבל אני לא צריכה כי אני מהממת כמו שאני.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של גילי לב ארי

קפנטו באמצע הדרך
בוקר מתוק בשוקו-לולו
הבריחה המתוקה לרביבה וסיליה
כובשים את ליבה
חנדלה והפרטים הקטנים
ביקור בכפר של מוסקט
הגליל התל אביבי של קפה נמרוד
אתנחתא ירושלמית בלב דיזנגוף
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר