נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 יש שתי דרכים לקחת את פינה בראש, אפשר לשבת במרפסת המקורה ורחבת הידיים, בצל העצים על שולחנות פסיפס מרוקאיים, ולהביט מהמפרסת אל נוף מטורף של עמק החולה, הגולן והר החרמון. בחורף מרוויחים גם את השלג. מתחת לעין גולשים בתי העיר הכפרית והציורית ראש פינה, אל תוך העמק והמראה יפה באור היום וגם בלילה. זאת דרך אחת והיא לא רעה כלל, המרפסת מושקעת ומטופחת. עציצי גרניום ואגרטלים עם פרחים טריים מקשטים את העין מסביב וריבוי המבקרים מעיד כי המקום מוכר ומוערך. 

במקום מתקיימות גם סדנאות יין בבר היין הייחודי של המקום: פינה בראש היא היום המקום שבו מבחר היינות הישראלי הגדול ביותר בעולם. המבחר המפואר הזה מלווה בתפריט יינות עשיר ומפורט שמוגש למביני עניין. ליתר האוכלים מוגש תפריט יינות מקוצר. היינות – רובם ככולם – יינות מובחרים מרחבי הגליל והגולן. היין הוא הנושא המרכזי אליו מוזרמת הרבה מן האנרגיה התיירותית של המקום. הבעלים מאמינים כי תיירות יין היא איכותית ויכולה לשנות את כל נוף המבקרים בארץ בכלל ולגליל בפרט. 

אנחנו עם זאת בחרנו להיכנס פנימה אל מבנה האבן הרווי שנים, בית השייך מאז ומעולם למשפחת פרידמן, אחת המשפחות הראשונות בראש פינה שעדיין חיה מאז אותם ימים באותו בנין.

בתוך הבנין ניתן לשבת במרפסת פנימית סגורה ואינטימית, המשמשת גם כחדר אירועים פרטי עד ל-30 סועדים. הקירות, חלקם עץ ואחד מהם עשוי מן האבן הראשונית של הבניין. ציורי שמן של ציירת בצבעי שמן, מאירים את החדר באווירה מיוחדת ומשלימים אותם אהילים התלויים מתקרת העץ.  

פינה בראש, הוא מתחם כולל של צימרים ותיירות המתמקד בשנים האחרונות בתיירות יין, המסעדה, בתוך המתחם קרויה למעשה שירי ביסטרו זוהי למעשה מסעדת שף צרפתית כפרית במתחם שנפתחה על ידי שירי פרידמן, בת ראש פינה שהחליטה יום אחד לפרוס כנף, להמריא לחו"ל ולהתחנך ולהתחכך בגדולי השפים בעולם. היא למדה גורמה צרפתי במשך שלוש שנים אצל השף ברנד לואזו במסעדת שלושה כוכבי המישלן 'קוט ד'אור'. וכשחזרה הביתה ב- 1995, לא נסעה לעיר הגדולה, אלא פתחה ב-פינה בראש, שם הייתה אימא נילי מארחת ומגישה ארוחות בוקר גליליות, את מסעדת שירי גורמה אשר הפכה ברבות השנים לשירי ביסטרו. שם, החליטה השפית ללכת על חומרי גלם מקומיים ומשובחים שיוצרים מנות השוות לכל נפש ועדיין שומרות על איכות גבוהה.  

השירות היה אדיב ומפרה ומלא ידע חדש כפי שאני אוהבת, והוא כלל גם הסבר נרחב על היין, אנחנו בחרנו באביבים של יקבי הגליל שביראון (100 ₪ לבקבוק 28 ₪ לכוס), תשלובת של ויונה ושרדונה, יין לבן בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומענגת. היין התאים לארוחת צהרים, והחלטנו ללכת על מנות ראשונות ייחודיות. אני בחרתי בלביבות בטטה ובצל עם יוגורט שמיר (55 ₪), הצלחת המגיעה מעוטרת בפרח, מזמינה באופן מיידי וההבטחה מתקיימת מיד בעימות מרענן בין הטעם המלוח של הלביבות שיש בו גם נגיעות מתוקות וארומה של גבינת פרמזן, עם הקרירות הישראלית של יוגורט השמיר.  

בן זוגי הלך על התשלובת המיוחדת של מנת האספרגוס פורטבלו וערמונים ברוטב שמנת (50 ₪).  שילוב מצוין בין הכבדות האדמתית בפטריות הפורטובלו עם הגוון הירוק של האספרגוס, המתמסמסים עם הטעם המענג של הערמונים, בחיבור של רוטב השמנת שנזהר שלא יהיה כבד מדי, הורגשה שמחה מתוקה-מלוחה אנינה עד מאד.  

יין אביבים המשובח מסחרר בקלילות בעת צהרים והכין אותנו היטב למנות העיקריות, שהיו אף הן קלילות בהתאמה. בן זוגי עשה בחירה מעולה: כבד אווז חם על מצע ריבת בצל ואגוזים (70 ₪), המגיע מעוטר ברוטב פירות יער. המנה, מתסבר היא אחת מן המנות המומלצות של השפית שירי, ולמרות שהיא מקפידה להחליף את מרבית התפריט מדי שלושה ארבעה חודשים, זו נשארת – ובצדק לענג את האוכלים. הכבד נימוח בפה, רך וקטיפתי, שוליו חרוכים בעדינות מירבית והם מעניקים קריספיות למשקל הכבד שמקבל את השוונג בלשון לצד גבינת הבצל, זאת בליווי טוסטים.

למרות שגנבתי קצת מהכבד לא נפגמה הנאתי מהמנה שלי: דג שלם (דג היום, לנו זה יצא דניס), בעשבי תיבול עם מצע בורגול גס ועדשים. המנה (100 ₪) מגיעה עם פנכת רוטב מלאה ביוגורט. הדג היה עשוי באופן מושלם, פיקנטי חמצמץ מלוח, עם ארומה דגית מלאה. לא נזקקתי לרוטב היוגורט כי השילוב בין עשבי התיבול על גב הדג שהיו מעוטרים בטעם שלם של שום, עם הציפוי הלימוני החמצמץ והפריכיות של עשבי התיבול בתוספת הבורגול היו שילוב חביב ועשיר.  

היינו מאופקים בשתית היין והגענו עמו גם לקינוח, שמתאים ליין הלבן הזה מכל בחינה. חשוב להגיד שהמסעדה מאפשרת כוסות יין מכל סוג שהוא, ותפריט היינות מציין את מחיר הכוס ומחיר הבקבוק (שמחירו קרוב מאד למחיר היקב). לקינוח הסתפקנו בפרפה חלבה (30 ₪) שמחירו אחיד ליתר הקינוחים. הוא הגיע מעוטר ברוטב פירות יער מצופה בשכבת פיסטוקים גרוסים למעלה ובמרכזו. יצאנו שבעים ולא מלאים מדי בכדי להמשיך בטיול באזור התיירותי שבו ממוקמת המסעדה.

 

*הכותבת היתה אורחת המקום. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אורית גורביץ

חוות הבוקרים והחוויה הצפונית
בת היער הקסומה
מרינדו מלכת הבשרים
במעלות טרנסילבניה
בבית של רפא מלא הפתעות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר