נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

על כביש עוקף כינרת מצד מזרח, רגע אחד לפני שמתרוממים הרכסים של רמת הגולן, במקום בו מסתיימים מטעי הבננות של קיבוץ תל-קציר, ומול קיבוץ עין גב, נמצא המתחם של מרינדו. שלט גדול מתנוסס מעל המבנה התעשייתי שהופך למעין אימפריה לאוהבי בשר ויין ושאר מאכלים טובים.

מרינדו היא דוגמה למהפכה השקטה המתחוללת בארץ בתחום האהבה וההתמקצעות של אוכל טוב ומוכנות של אנשים עם תקציבים לא ממש ממש גבוהים להשקיע במוצרים בעלי איכות. בתוך מתחם ששומר עוד על המאפיינים התעשיתיים שלו (פעם היה שם מפעל של עין-גב), נמצאת המסעדה. מרחב חניה נדיב ולצדו מרפסת מקורה בפרגולה, מקבלים את פניכם. בתוך המבנה יש חלל שהוא הרחבה של מעדנייה על כל המשתמע מכך. חנות המשלבת כלי אוכל ותבלינים, פינת מדפי יין עם שולחן טעימות וחליצות, ואזור אכילה רחב המתמזג עם כל החלל.

המעצבים חשבו על משהו עממי ביותר, המיועד לאנשים שרוצים פשוט לאכול ארוחת בשרים דשנה, אם היא עסקית ואם היא ארוחת ערב חגיגית או חגיגה משפחתית, שבה אגב, לילדים מוצעות תיבות עם משחקים וההורים מוצאים את עצמם פנויים ליהנות מהארוחה והחברה.

הרעיון התבשל במוחם היזמי של רועי תבור ואיתמר קנדליק, ממושב כנף, שבהתחלה מכרו בשר בלבד, כשהם מגדלים עדר טלאים ועגלים. הם עדיין ממשיכים למכור, לא רק לסניפים של מרינדו (אחד בכיכר המדינה ואחד ברמת השרון), אלא גם ישירות למסעדות בשר יוקרתיות בתל-אביב. השניים חלמו לשלב במקום אחד, קרוב לבית הגידול, לצד הכינרת, כל מה שמתחבר לעולם הבשר, מחוטי שפגט המשמשים לקשירת בשר ועד לתבלינים וכלים. אבל בשלב הזה כבר עלה גם הרעיון של ההסעדה. תבור וקנדליק התחברו ליענקל'ה ושירלי מקיבוץ כנרת, שני מסעדנים ואוהבי בשר וותיקים מושבעים - ונפתחה המסעדה.

איזור האכילה במתחם נמצא ברובו בפינה המערבית של המסעדה והוא גולש וממשיך לשולחנות זוגיים המציעים אפשרות ישיבה לאוהבי הפרטיות, המעונינים לשמור מרחק מן ההמון, זולת אלו שיבכרו לשבת במרפסת בימים יפים ולהביט על מי הכנרת המנצנצים מעבר לכביש.

פתחנו עם שתי מנות ראשונות מומלצות מתוך תפריט עשיר, עליו אמונה השפית ענת אוטולנגי שהגיעה למרינדו מהמטבח של המלון הסקוטי בטבריה. ובכן, התחלתי עם חציל קלוי בקישוט טחינה, שמן זית, פסטו, מחית פלפלים וצנובר המוגש עם לחם הבית (38 ₪). מחית הפלפלים המתקתקה משהו בצירוף לפסטו ולצנוברים מעמתת כמה טעמים על הטחינה והופכת את המנה הבנאלית לחגיגה עליזה ואיכותית. מוכרחים להשלים את החציל הזה עם לחם הבית, הקלוי בסגנון ערבי ודומה לסוג של פיתה. השילוב היה מוצלח מאד.

בן זוגי החליט ללכת על פטה כבד (32 ₪), שהגיע בליווי ריבת בצל נהדרת ומתוקה מאד. גם בפטה, היה רמז למתיקות אך הוא היה בעיקר מעודן וקליל במידה הנכונה, החמאה בתוכו ליכדה אותו מבלי להכביד, השילוב בינו ובין הריבה לצד קישוט של חסה הפך את הפתיחה הזאת למעדן של ממש.

שתי המנות האלו, שאחת מייצגת את המערב ואחת את המזרח, יכולות להמשיך ולהכתיב עכשיו את המשך הארוחה. הבשר של מרינדו מאפשר מגוון עצום של סוגי בשר וטעמים, כשהם משתמשים בבשר הטרי שמיוצר במפעל הבשר הצמוד למסעדה ובעצם מאפשר להם לעשות משלוחים של בשר לא רק למסעדה אלא לכל הארץ. לאחרונה החלו במרינדו לעשות משלוחי בשר גם לערבה. אנחנו הלכנו בינתיים להסתובב בין שורות מדפי המעדניה והתעכבנו בפינת היין.

במסעדה הזאת, שהבשר בה יוקרתי, אפשר לשתות כל בקבוק יין שבוחרים במחיר המדף. בעלי המסעדה מאמינים בשילוב של בשר ויין ומקלים בכך על הסועדים. המדפים מציעים יין ממבחר היקבים הידועים בארץ תוך דגש כמובן על יינות האזור: יקבי רמת הגולן הגדולים והקטנים. אנחנו בחרנו ביין הבית, יין מרינדו, (79 ₪) שהכרמים שלו הם של מרינדו ונמצאים בתל פארס במזרח רמת הגולן והוא בלנד של מרלו קברנה וסירה.

ואז הגענו לעיקר שהוא הבשר עצמו. בגלל הבחירה הקשה, החלטנו ללכת על 'החרב של מרינדו' (299 ₪) - שיפוד כפול ועליו תשעה סוגי בשר במשקל של כ-700 גרם. אנטרקוט, קבב טלה צנובר נענע, נתחי פרגית, פילה, נקניקיית טלה פיקנטית, שייטל טלה, נקניקיית עגל, צלעות טלה, סינטה. השיפוד מגיע עם שתי תוספות אבל האמת היא שקשה לחשוב עליהן. כי זו הייתה סחרחורת של עונג בפה. במקומות הראשונים, אם כי היה קושי לדרג, היו הפילה, השייטל טלה ונתחי הפרגית. זו האחרונה, התבלטה, למרות מעמדה הנחות בדרך כלל ליד התקרובות האציליות שלידה. הבשר היה נימוח בפה, עסיסי והגיע במנות קטנות שמחמיאות לטעמיו הפרטיים של כל נתח.

אזהרה! בשלב הזה חייבים לנוח. או לקשקש עוד קצת או לטייל קצת בסביבה ואז מגיעים לקינוחים, שאינם נמצאים בתפריט הכתוב אלא מוצגים לסועדים על ידי המלצרים. מנת קרם ברולה (32 ₪) שכוסתה בציפוי קרמל קריספי ומלבי (22 ₪) רענן ומשגע, עליז וקליל שהתאים לסיום של ארוחה כבדה שכזאת.

אם מישהו רוצה לרדת על בשר והוא עובר בסביבת הכנרת בצהריים או בערב - העסקיות זולות במיוחד ומוגשות במשך כל היום מלבד בסופ"ש, והן מאפשרות לעוברים ושבים ליהנות מארוחת בשרים מעולה ומהנה. הזיכרון שנשאר הוא של טעם המנה העיקרית, מגוון של בשרים בטעמים כה מופלאים בליווי היין הטוב הזה. שווה לאללה.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

* הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

 לדף הפייסבוק של rest לחצו כאן

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אורית גורביץ

 כל הפנים של פינה בראש
חוות הבוקרים והחוויה הצפונית
בת היער הקסומה
במעלות טרנסילבניה
בבית של רפא מלא הפתעות
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה