נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מרום גולן, קיבוץ בצפון רמת הגולן, שיושב על גבעה גבוהה ומשקיף אל נוף הררי, מזכיר לפעמים בימים אפורים במיוחד את הרי וורמונט במדינת ניו יורק. אבל למה צריך להרחיק עד אמריקה, אם יש לנו פה את הדבר האמיתי, בתוך בקתה הבנויה על פי סגנון בתי העץ הכפריים במקומות קרים: קורות עץ כהות המשדרות הזמנה מבטיחה מבחוץ ומקרינות חמימות פנימה, חלונות נמוכים העטויים בוילונות תחרה ומנורות כפריות. שולחנות עץ חשופים המקושטים בפרחים טריים ממוקמים בשני חללים בגודל בינוני, המשדרים, למרות המרחב שבהם אינטימיות ונוחות. זאת מסעדת חוות הבוקרים, שכבר צברה לה מוניטין רב שנים והיא מאכילה את אורחיה, בבקר שהוא אחד הענפים החזקים ביותר ביישובי רמת הגולן.  

לפני שנה הפכו את המסעדה לכשרה ובכך התאימו אותה לדרישות כפר הצימרים במקום ולאוכלוסיה באזור שרבים ממנה הם דתיים. מי שאינו צורך כשרות, לא חש בהבדל, הבשר הוא אותו בשר, אלא שהוא עובר מסע סיבובי משדות המרעה של רמת הגולן דרך קצביה כשרה וכל המערכת הנדרשת של בדיקת תקינות הבשר.  

בערבי שבת, ובשבתות פועלת המסעדה כמו במלונות, בצורת מזנון ובמוצאי שבת היא חוזרת לתפקודה הרגיל. מבחר היינות שומר על לוקאל פטריוטיות וכולל את המגוון העצום של יינות רמת הגולן, שנבחרים על ידי המנהל ארי, מסעדן צעיר בעל רקורד מרשים בכל תחום ההסעדה למיניה, שהחליט לעזוב את המרכז ולהגיע צפונה והשתקע בשכונת ההרחבה של הקיבוץ. מחירי היינות הלבנים נעים בין  72-84 ₪ והאדומים בין 105-146 ₪  וזאת בנוסף ליינות המרתף המובחרים ברוט ירדן (150 ₪) וקברנה מרלו של יקב אלפסי בכפר אודם (285 ₪) ולצידם מציעה המסעדה גם בירות בוטיק מקומיות.  

אנחנו הלכנו על הבירות, בקבוק קטן של בירת אייל ענברי (22 ₪ והגדול 45 ₪  בגודל 750 מי"ל) ובזלת דבל בוק (הקטן 25 ₪ הגדול 50 ₪). האוכל במסעדת הבוקרים מתמחה בבשר טרי אך כל המנות לידו שומרות גם הן על איכות גבוהה. התחלנו בראשונות, חציל בלאדי שרוף על להבה (31 ₪ ) בעל טעם בשרני היה פשוט מעולה והוגש עם קישוט פלפלים קלויים, לצד לחם הבית (16₪). חתיכות סלק (44₪) קריספיות ורעננות הוגשו גם הן. המצטיין של המנות הראשונות הוא הקרפצ'יו - פרוסות הבשר היו דקיקות ונאות, מעוטרות בבזיליקום, צלפים עם נגיעות שמן זית ובלסמי. הבשר ספג את חמצמצות הטעמים מעליו אבל המשיך לשמור גם על האופי האישי שלו והשילוב היה פטנסטי.  

ועכשיו הגענו לבשר. בחרנו באיקס מיקס (265 ₪) שזו מנה זוגית המוגשת על מחבת חמה, שיכולה להספיק כמובן גם לשלושה סועדים, היא הכילה כמה סוגי בשר: אנטרקוט, צלעות טלה, סטייק פרגית, חזה עוף מתובל, קבב הבית והמבורגר, ששניהם נעשים במקום וכמו כן שניצל הבוקרים, עשוי מבשר עגל בציפוי פנקו. הבשר מגיע עם שתי תוספות: תפוחי אדמה ובטטה בעלת טעם טבעי ופשוט וסלט. אין מה להגיד, המקום יודע איך לטפל בבשר, הקבב והמבורגר היו עסיסיים ובעלי ארומה עליזה במיוחד, האנטריקוט רך ועז טעם, ואילו סטייק הפרגית היה קריספי במידה הנאותה.  

בימים קרים במיוחד כשהשלג מבצבץ מסביב או שסתם אפור וקר מאד (ויש ימים כאלו בצפון רמת הגולן), נחמד לבחור דווקא קדרת כבש עם ירקות אישית (88 ₪) או זוגית (132 ₪).  

קינחנו עם עוגת תפוחים המזכירה מעט טעם של אפל קרמבל בליווי גלידת וניל (33 ₪). השירות היה מהיר וענייני והשירותים נקיים ומרווחים (אלמנט חשוב בטיולים) והמסעדה מהווה מלבד אטרקציה לתושבי הרמה, גם תחנת רענון למבקרים וכמובן אופציה מעולה למי שבחר לנפוש בחבל הארץ היפיפייה הזה.

 

*הכותבת הייתה אורחת המקום. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אורית גורביץ

 כל הפנים של פינה בראש
בת היער הקסומה
מרינדו מלכת הבשרים
במעלות טרנסילבניה
בבית של רפא מלא הפתעות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר