נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

את הארוחה במסעדת בת יער מתחילים כבר כמה קילומטרים טרם שמגיעים אליה. הדרך, (אם תבואו מצפת או מהכביש הצר והמתפתל העולה מצומת מחניים), עוברת בינות יערות אורן צפופים וניתן לראות גם יער של עצי ארז הלבנון. כך מתחילה החוויה הקולינרית בבת יער, עם הקדמה שהיא תפאורה מעולם אחר ושבילים הרריים השונים במהותם מהרי הגליל ומזמינים תיאבון לאוכל מיוחד ואחר.

המסעדה עצמה, המשולטת היטב, ואי אפשר לפספס אותה, נמצאת במתחם גדל מידות שיש בו גם גן אירועים, גם איזור הסעדה לאירועים קטנים יותר וכשרים, חוות סוסים ועוד עושר של אטרקציות הרריות המתחברות אל הטבע.

אבל עוד טרם שנכנסים אל בניין העץ היפה, אני מציעה, אם בא לכם, להיכנס אל אחת הכרכרות העומדות בסמוך למסעדה. רעיון מקורי ביותר של בעלי המקום, המציע לזוג או לקבוצה של עד שמונה סועדים ליהנות מאינטימיות מיוחדת, ולחוש את החוויה של הארוחה הכפרית-בוקרית בתוך החלל המצומצם של הכרכרה, שהיא גם ממוזגת (או מחוממת) וגם, ניתן בימים יפים, על פי רצונכם להרים את שיפולי הבד ולקבל את כל הנוף ההררי המטריף לתוך העיניים.

בת יער החלה כמסעדה קטנה הממוקמת בהרי צפת ומאז היא שומרת על האופי הייחודי הזה ומתמחה בבקר עגל טעים מאד. מנת הדגל היא באמת צלע עגל במשקל 500 גרם (133 ₪) עשוי נפלא ומגיר נוזלים המחוללים נפלאות בתוך הפה והחיך. אבל עוד טרם המנה העיקרית, הזמנו מנות ראשונות, ועד שהן הגיעו הבטנו מסביב, אל השולחנות הפשוטים (המזכירים שולחנות פיקניק), אבל לא באמת; המושבים נוחים מאד והשולחן מצופה לכה ועליו גם צנצנות פרחים טריים ובערבים הם מתקשטים גם בנרות. תנור עצים גדול, וילונות קטנטנים מעל החלונות ותאורה נמוכה משלימים אווירה כפרית, חמימה ומדויקת.

המסעדה מציעה תמיד יין אחד בלבד, שמשתנה חליפות, מתוך ההיצע של יקבי רמת הגולן, (כוס – 25 ₪, בקבוק שלם - 89 ₪), כעת מוגש לסועדים יין מרלו של גמלא. השירות יעיל ומהיר והנה הגיעו המנות הראשונות, קולקציה מקורית ובלתי שגרתית שממאנת להיכנס לשבלונות. הלכנו על שלוש מנות ואני אתאר אותן בסדר יורד, מהטעימה ביותר, שהייתה סלט אנדיב, (28 ₪) יחד עם פלחי תפוחים, גבינה כחולה ואגוזי מלך. הסלט מציע ניגודים מעניינים בין האגוזים הפריכים, מרירות עלי האנדיב וחמצמצות התפוחים, על רקע הרוטב הנעים. גם סלט הסלק עם גבינת הברינזה (25 ₪) ממחלבת המאירי בצפת, בתוספת עלים ירוקים ועגבניות צלויות, היה מעניין ביותר ואף הוא הציע ניגודים עזים בין הרוטב שהייתה בו מליחות גבוהה ובין המתיקות שהציעו פלחי הסלק הגדולים, שאופן חיתוכם שמר על הטעם הפנימי של הירק האדום. מנה שלישית הייתה תערובת מעניינת של כרובית מטוגנת ובצלים (25 ₪). זלף לימון ותערובת הבצלים הצלויים והטריים הפכו את המנה לבלתי שגרתית ופופולארית ביותר, כפי שסיפרה לנו אורלי הנחמדה, מנהלת המסעדה.

המנות נדיבות ביותר ואני ממליצה לנשום אוויר, ולקחת אתנחתא לפני שמזמינים את המנה העיקרית. ניתן למצוא בשר מענף הלול, או מנות לילדים, אבל אנחנו הבטנו על המגוון של נתחי הבשר המשובחים, הכולל סינטה, אנטרקוט ונתחי פילה או טי-בון, ומתוכו הזמנו, צלע עגל, שכבר הוזכר למעלה וסטייק פילה, שמוצע בכמה גדלים ואנחנו בחרנו את היותר קטן 250 גרם (124 ₪). הבשר של מסעדת בת יער מיושן במטבח המסעדה, שם חותכים ומניילנים אותו בוואקום למשך 21 יום ומדי יום ממליץ השף למלצרים על מנת היום, שמבוססת על הבשר הטרי ביותר, שנפתח באותו יום. הבשר מגיע עם תוספות של תפוחי אדמה אפויים, צ'יפס וסלט.  

לגמנו עוד כמה לגימות מהיין שכבר נשם את אוויר הפסגות והפך להיות טוב יותר ויותר והתפנינו למבחר החמוד של הקינוחים, שמופיעים בגדלים קטנים וגדולים. אנחנו הלכנו על הקטנים, עוגת גבינה פרורים (29 ₪), ומוס וניל עם נקודות שוקולד (19 ₪ קטן ו-29 ₪ גדול), אך מה שמצא חן בעיני ביותר היה הקרם ברולה, (27 ₪) שנעשה במטבח המסעדה, ושומר על איפוק נפלא מבלי להיסחף ליתר מתיקות.

הארוחה הסתיימה, אבל האמת היא שלא סיפרתי את הכל. הייתה לנו באמצע הפתעה. היא הופיעה על פני מגש הגבהה, עשוי פרסות סוס, בתוך קדירה עבה דמוית דלי והיא הדליקה את דמיוני. נניח שאתם מגיעים ביום חורף קר להרי הגליל, או שאתם בכל יום בעונה אחרת של השנה ובא לכם איזה קטע של אוכל אבל לא להתמלאות בארוחה שלמה. אם כך, יש לי הצעה אידיאלית בשבילכם: להגיע לבת יער ולהזמין את נזיד הבוקרים. זהו מרק סמיך של שעועית לבנה עם בשר וירקות שורש (22 ₪), המוגש לשולחן חם ומהביל ומשביע נורא. לידו מומלץ להזמין בירה - המסעדה מציעה קרלסברג מהחבית (1/2ב-22 ₪) וסלסלת לחם (16 ₪) וזכיתם בחוויה ייחודית ופיקנטית. אם תתפתו גם לכל הבשר הזה, אז יצאתם רק מורווחים.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אורית גורביץ

 כל הפנים של פינה בראש
חוות הבוקרים והחוויה הצפונית
מרינדו מלכת הבשרים
במעלות טרנסילבניה
בבית של רפא מלא הפתעות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר